Rondje Spanje - 8 dagen ontspannen 'tempo-toeren'

Ik ben redelijk op de hoogte van wat (ik) kan en wat niet kan. Ben er afgelopen mei geweest, ook in Gibraltar en Portugal, tijdens her rondje Spanje via de Pyreneeen en de Picos enzo. Zoals al aangegeven.. dat wil ik in het noorden niet in februari doen..lol
Ben een keer in juni naar spanje getuft en toen waren de bergpassen afgesloten ivm sneeuwval. Sterker nog.. zelfs de reguliere grensovergangen waren dicht ivm zware regenval... Kortom.. iedereen die in februari die kant op wilt op 2 wielen moet dat gewoon doen he.
 
Ik sluit mij bij alle voorgaande reacties aan, zeer mooi verslag en erg leuk dat het na zoveel tegenslag er toch van gekomen is.
Mooi om te zien dat je bijna heel Frankrijk doorkan in 1 dag zonder die rare tolweg maar 1000+ is mij wat te ver, maar ieder zijn ding hoor.
Dikke duim voor de dikke olifant 👍 .

Zit er nog een mooie anecdote achter jouw forum naam ?

Weer leven in de brouwerij in dit topic👋🏻
Anekdote: tijdens een mannenweekendje Eifel stond mijn voorband op 0,4 bar. Stuurde wat beroerd....

Over Frankrijk doorkruisen: inderdaad, is goed mogelijk, als je van tempotoeren houdt zelfs ook erg leuk! En stoppen waar je wil zie ik als onbetaalbaar. De volgende keer zou ik het zo weer doen!
 
Heel leuk verslag - voor volgend jaar nog maar eens erbij pakken om enkele wegen te noteren en wie weet ook een weekje weg. Vrouw en drie jonge kinderen maken dat het iig niet veel langer kan :).
 
Was helemaal vergeten onze link van september/oktober afgelopen jaar te plaatsen 8)7
Maar bij deze dan alsnog de link van onze 6-daagse tour door Spanje en een beetje Portugal.

Ik kan bevestigen dat je in Extremadura idd, als je alleen rijdt, je behoorlijk eenzaam zou kunnen voelen.
Wij zijn er dus ook geweest, en denk dat we toen op een volle dag rijden, zeg maar 350km, geen 50 auto's zijn tegen gekomen, en echt schitterende landschappen hebben doorkruist, en overnacht in Elvas, Portugal.

Dáár hebben we ons dus een beetje misrekend. Omdat het daar een uurtje vroeger is als in de rest van West Europa, kwamen we de dag erna dus ergens een uur te kort 🥴.
De laatste dag zijn we nog bij Santa Domingo de Silos (Waypoint 59) op de berg geweest waar in het dal de "begraafplaats" ligt die te zien is aan het einde van de Western "The Good, the Bad and the Ugly"🔫🔫🔫.
Het enige enigszins saaie stuk was tussen wp 11 - wp14 én wp14 - wp15.🥴, maar daar is eigenlijk geen goed alternatief.😏

Gewoon op de bonnefooi gereden, alleen de vertrek plek, en dus ook dezelfde aankomst plek gereserveerd.
Hier konden de aanhangers de hele week in een afgesloten garage staan, en dat voor €25 p.p.p.n. incl. ontbijt.
In dat gebied, omgeving Logroño, zijn de eenvoudige overnachtingen, goedkoop omdat daar ook veel pelgrims komen die onderweg zijn naar Santiago de Compostella.
Duurste overnachting was €32,75 p.p.p.n. incl. (uitgebreid) ontbijt en motoren in een overdekte garage. :t


 
Terug
Bovenaan Onderaan