Rondje Spanje - 8 dagen ontspannen 'tempo-toeren'

In 1 ruk het bijna hele verhaal gelezen, wat een mooie trip! En superleuk geschreven! Ik ga altijd met andere mensen weg, meestal met 4 man totaal. Heb je niet momentjes gehad dat jeje wat eenzaam voelde?

Hey Duke, tof te horen.
Eenzaam gevoeld: ja, twee keer. Eerst in de Extremadura (er was echt urenlang geen kip te bekennen hoewel het daar geweldig mooi was) en door Castilie la Mancha, dat heftige stuk over de Meseta. Gelukkig wel van korte duur hoor. Maar dat zijn momenten dat je ff met je verstand door moet...
 
Mooi verslag en duidelijk geschreven *O* :t

Wij zijn in 2014 met z'n vieren door Spanje getrokken, vanuit het noord-westen ( auto en trailer neer gezet) westelijk om Madrid heen en weer naar het noorden terug in 5 dagen (2000km), echt GEWELDIGE ervaring. Vooral de wisselingen in de landschappen en soorten landbouw zijn heel mooi.

In oktober gaan we weer, en zetten we het spul ergens bij Logroño neer, en gaan weer westelijk om Madrid heen en oostelijker door Extramadura tot de Portugese grens en weer naar het noorden. Nu 1 dag langer rijden, zodat het wat relaxed-ter kan.
We kunnen bijna niet wachten:Y:]*O*

https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/1614374?mode=share
 
Je schrijft lekker weg en daardoor leest het ook lekker weg.
Goed ook om te lezen dat je lichamelijke klachten vnl weggebleven zijn...........en dat de Boxer (extra knuffel) het tot het eind volgehouden heeft. :t
 
Mooi verslag en duidelijk geschreven *O* :t

Wij zijn in 2014 met z'n vieren door Spanje getrokken, vanuit het noord-westen ( auto en trailer neer gezet) westelijk om Madrid heen en weer naar het noorden terug in 5 dagen (2000km), echt GEWELDIGE ervaring. Vooral de wisselingen in de landschappen en soorten landbouw zijn heel mooi.

In oktober gaan we weer, en zetten we het spul ergens bij Logroño neer, en gaan weer westelijk om Madrid heen en oostelijker door Extramadura tot de Portugese grens en weer naar het noorden. Nu 1 dag langer rijden, zodat het wat relaxed-ter kan.
We kunnen bijna niet wachten:Y:]*O*

https://www.myrouteapp.com/nl/social/route/1614374?mode=share

Ja precies! Spanje is echt een motorland, het walhalla zonder flitskasten, drempels en toeterende automobilisten, je gaat van bergketen naar bergketen, wat ik niet had verwacht eigenlijk... Ik ga ook zeker terug! Jouw route ziet er mooi uit, schrijf je wel een reisverslag? :+*D
 
Wat heb ik genoten van je gedetaileerde en prachtig reisverhaal... Net als jij geniet ik er ook van om helemaal alleen er op uit te trekken, minj maximum aantal km per dag liggen wel een heel pak lager...
En dank zij de prachtige sfeerbeelden kan je alleen maar zin krijgen om met de motor door Spanje te trekken. Bedankt.
 
Ja precies! Spanje is echt een motorland.

Ze hebben er idd fantastische wegen, met onophoudelijk bochten en voor het overgrote deel fantastisch asfalt:}
Om jullie nog wat enthousiaster te maken, hieronder een filmpje van mijn zoon (met camera op zijn FZS 1000) en ik ( Tiger 1050) in oktober 2017 in de Pyreneeën op de C13 vanuit Tremp in noordelijke richting:] *O*



Jouw route ziet er mooi uit, schrijf je wel een reisverslag? :+*D

Ik zal tegen die tijd eens kijken of ik ergens mijn "schijvers-talent" aan kan boren.:?🤭
Maar zoals in dit topic zo mooi be- omschreven, zal het zeker niet worden.:N
Het is trouwens NIET "mijn route", mijn motormaat heeft hem zo'n beetje in elkaar gedraaid, waarbij ik heb aangegeven waar er wss wel mooie wegen en omgeving te vinden is.
Mede ook info gehaald uit de Motoplus m.b.t. het gebied in en rond Extramadura en onze ervaringen met eerdere motortrips in Spanje.8-)*O*
 
Ze hebben er idd fantastische wegen, met onophoudelijk bochten en voor het overgrote deel fantastisch asfalt:}
Om jullie nog wat enthousiaster te maken, hieronder een filmpje van mijn zoon (met camera op zijn FZS 1000) en ik ( Tiger 1050) in oktober 2017 in de Pyreneeën op de C13 vanuit Tremp in noordelijke richting:] *O*





Ik zal tegen die tijd eens kijken of ik ergens mijn "schijvers-talent" aan kan boren.:?🤭
Maar zoals in dit topic zo mooi be- omschreven, zal het zeker niet worden.:N
Het is trouwens NIET "mijn route", mijn motormaat heeft hem zo'n beetje in elkaar gedraaid, waarbij ik heb aangegeven waar er wss wel mooie wegen en omgeving te vinden is.
Mede ook info gehaald uit de Motoplus m.b.t. het gebied in en rond Extramadura en onze ervaringen met eerdere motortrips in Spanje.8-)*O*

Mooie avondrit met je zoon zo te zien })
Die C-13 is ook ‘n weg om te onthouden!

Reisverslag: al schrijf je íets op, is toch wel gaaf om ook mee te kunnen lezen, misschien trek je meer MF’ers over de streep om die kant op te gaan. Ik ben in ieder geval om :)
 
Laatst bewerkt:
Ze hebben er idd fantastische wegen, met onophoudelijk bochten en voor het overgrote deel fantastisch asfalt:}
Om jullie nog wat enthousiaster te maken, hieronder een filmpje van mijn zoon (met camera op zijn FZS 1000) en ik ( Tiger 1050) in oktober 2017 in de Pyreneeën op de C13 vanuit Tremp in noordelijke richting:] *O*





Ik zal tegen die tijd eens kijken of ik ergens mijn "schijvers-talent" aan kan boren.:?🤭
Maar zoals in dit topic zo mooi be- omschreven, zal het zeker niet worden.:N
Het is trouwens NIET "mijn route", mijn motormaat heeft hem zo'n beetje in elkaar gedraaid, waarbij ik heb aangegeven waar er wss wel mooie wegen en omgeving te vinden is.
Mede ook info gehaald uit de Motoplus m.b.t. het gebied in en rond Extramadura en onze ervaringen met eerdere motortrips in Spanje.8-)*O*
Rechts houden!
 
Ik heb gewoon zin gekregen om de bepakking op de motor te gooien en een week weg gegaan!! Maar ik heb pas tijd in oktober.....

Zeker in de eerste helft van oktober is het het normaliter best nog goed weer in Spanje, ook in de Pyreneeën.:Y
En meestal hoe zuidelijker je gaat hoe beter het weer wordt:]:Y
's Ochtends kan het wat frisser zijn, maar zo gauw de zon door komt is het aangenaam.:)
En al zou het wat fris (ser) zijn, winterhandschoenen mee en de HVV op standje lauw en rijden/genieten van het prachtige asfalt en mooie omgevingen.
Wat wil je nog meer ??????????
 
Ik sluit mij bij alle voorgaande reacties aan, zeer mooi verslag en erg leuk dat het na zoveel tegenslag er toch van gekomen is.
Mooi om te zien dat je bijna heel Frankrijk doorkan in 1 dag zonder die rare tolweg maar 1000+ is mij wat te ver, maar ieder zijn ding hoor.
Dikke duim voor de dikke olifant 👍 .

Zit er nog een mooie anecdote achter jouw forum naam ?
 
Ben net weer terug uit omgeving Malaga. Spanje was een aantal jaar niet meer te doen voor me ivm de gezondheid en nu in 1 jaar 2x geweest waarvan dus 1x rondje spanje gedaan op de brommert muv andalusie want vorig jaar eind mei al 40 grd.....
Die heb ik dus nu met dinnetje in huurbak gedaan. Na een aanvankelijke terughoudendheid van haar kant is ze nu ook om.
Vooral als je wat spaans spreekt is dat een fantastisch motorland! Mss later dit jaar nog maar eens die kant op want het kán weer *O*
Weet alleen nog niet echt hoe; vliegen en huren of met eigen brommert weer die kant op.
 
Ben net weer terug uit omgeving Malaga. Spanje was een aantal jaar niet meer te doen voor me ivm de gezondheid en nu in 1 jaar 2x geweest waarvan dus 1x rondje spanje gedaan op de brommert muv andalusie want vorig jaar eind mei al 40 grd.....
Die heb ik dus nu met dinnetje in huurbak gedaan. Na een aanvankelijke terughoudendheid van haar kant is ze nu ook om.
Vooral als je wat spaans spreekt is dat een fantastisch motorland! Mss later dit jaar nog maar eens die kant op want het kán weer *O*
Weet alleen nog niet echt hoe; vliegen en huren of met eigen brommert weer die kant op.
Vliegen en je eigen motor op transport is ook een optie die vele kiezen.
Vooral als je geen zin/tijd hebt om 2.500km enkele reis af te leggen.
Qua kosten valt dat dan best wel mee.
 
Kweetut, heb me laten voorlichten aldaar. Het reiszen met eigen motor is echt geen straf voor me muv, een beetje, die 2 landen ertussen... Als ik ga rekenen is vliegen en huren de betere optie maarja.. als motorrijder wil ik liever rijden.
Alleen niet in februari door de bovengenoemde landen :N
 
Dat ligt eraan hoelang je een motor wil huren.
Voor €750 heeft je motor een retourtje.
In tegenstelling tot een auto is een motor huren behoorlijk aan de prijs.
Een motor vanaf €595 per week
Een auto vanaf €85 per week.
 
Why not:
-in feb. mag ik nog niet rijden met de 'oldtimer'
-kloteweer dan in de genoemde doorrijlanden
-terug ook weer door die landen met hetzelfde weer maar dan week of 2 later.
-ben geen 20-30 meer. Toen geen punt nu geen zin meer in.
Dus denk zomaar dat het vliegen en huren wordt in die periode.
 
1- dat heb je zelf in de hand of je 'm wil verzekeren of niet in die maanden, mijn oldtimers zijn gewoon het hele jaar door verzekerd.
2- kan ook schitterend zijn, net als in de zomer, goede kleding helpt
3- zie punt 2
4- Of ben je zelf die oldtimer ;)
 
Dat zou zo maar eens kunnen.
Kijk zelf over een jaar of 20 jaar maar eens verder...:]
 
Dan hoop ik niet meer naar Spanje te hoeven reizen maar daar gewoon te wonen ;) (en een motor ter plaatse hebben staan... wat ik nu ook al wel zou willen eigenlijk)
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Why not:
-in feb. mag ik nog niet rijden met de 'oldtimer'
-kloteweer dan in de genoemde doorrijlanden
-terug ook weer door die landen met hetzelfde weer maar dan week of 2 later.
-ben geen 20-30 meer. Toen geen punt nu geen zin meer in.
Dus denk zomaar dat het vliegen en huren wordt in die periode.
Veel overdenkingen hierboven (ook andere posts) genoemd zijn bij mij vorig jaar voorbijgekomen voor mijn bezoek aan Andalusië.
Echter voor een bezoek van een dag of 10 is het wel erg ver om heen te rijden.
Nog afgezien dat het in het vroege voorjaar tot de Pyreneeën ook niet altijd het beste weer zal zijn voor zo'n lange trip. Andalusië zelf is TOP!! :t

Uiteindelijk heb ik een all-in reis geboekt, met bijbehorend auto-huur vanuit Malaga. Heb nog geïnformeerd om de auto om te ruilen voor een motorfiets, maar de stelpost voor de auto was vrijwel niets en voor de motor moest 'volle pond' worden betaald. Je begrijpt dat het (financieel) ook wel een beetje leuk moet blijven, dus uiteindelijk is het toch de auto geworden. De eerste dag (eind april) was takkenweer, dus toen was de auto niet zo heel erg. Maar de dagen erna werd het weer steeds beter, dus jammer................ Een graad of 25 voor de rest van de dagen. Prima!! (begrijp nu dat het enkele weken later vreselijk te heet is geworden)
De steden die je daar kan bezoeken zijn alle zeker de moeite waard. Prachtige historische binnensteden!
Maar ook rijden langs de Middellandse Zee en Straat van Gibraltar is geweldig!

Jazeker, ik wil daar nog wel eens met de motor, zelf er heen rijden, naar toe, maar dan voor een langere periode.:]

Vwb rijden in februari met je oldtimer dat mag best. Als de motor verzekerd is, kan je gerust rijden in Spanje.
De (overgangsregeling-) MRB staat niet toe dat je in NL op de weg komt tussen 1/12 en 1/3. Maar dan is het hier toch kl*te-weer!
Mss mag je formeel in deze periode dan wel niet rijden, maar wie controleert dat in Spanje?
Staat daar echt geen dienstklopper-ambtenaar langs de weg om jou erbij te lappen!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan