rondje tauterburgerwald

shades

MF veteraan
10 aug 2003
1.083
93
Utrecht e/o
boxer.gs
Uithoorn. Niets mis mee - lekker langs het water rijden daar.. van amsterdam tot aan vrouwenakker - daar bruggetje over en richting alphen. Zaterdag nog gedaan. Jammer van die fietsers en drempels alleen. Kwam bij Motoport Uithoorn wat drinken en kreeg daar van een motorrijden nog een colaatje aangeboden spontaan :} (ik was mijn portemonee vergeten)

• Like
Waarderingen: swetty

ex-motorloos

Die hard MF'er
28 aug 2013
588
126
Deventer
Mag het ook een dag extra zijn? Dan zijn de Vogezen een prima alternatief. Afgelopen weekend was ik daar. Heenreis vanaf Wessem binnendoor naar Plombiers les Bains (prima hotelletje daar voor een prima prijs). Dag 2 rondrit over alle colletjes, dag 3 retour via Luxemburg. Totale ritlengte 1.850 km.
Col de Bussang, maar ook de vele kleinere colletjes zijn voorzien van goed asfalt, niet te druk met verkeer (en er staan geen flitspalen 👍 ).

Pittige heen en terugreis (12 tot 13 uur onderweg), maar daar krijg je dan ook heel veel rijgenot voor terug. De kleine weggetjes in Zuid Limburg, de Ardennen, zelf de graanakkers in Noord Frankrijk hebben nog glooiende heuvels en aangename bochten! Noord Frankrijk over de peage vond ik altijd maar saai, binnendoor dus veel aangenamer.
Het meest bijzondere vond ik nog wel de verschillen tussen de sferen per land. Je kan de borden van de landsgrenzen wel weghalen, je merkt het gelijk aan de wegconditie, tuinen, huizen, etc.

Het Teutoburgerwald rij ik ook meer dan 1 x per jaar, daar niet van. En ook daar vind ik het echt heerlijk om te rijden. Elke keer een route van niet meer dan 1 dag overigens, uit en thuis vanuit Deventer.

shades

MF veteraan
10 aug 2003
1.083
93
Utrecht e/o
boxer.gs
Vogezen ook top - Afgelopen mei in de Elzas geweest (beetje vogezen) en vorige jaar in de "echte" Vogezen (ter hoogte van Colmar). Check mijn site maar (Klikkerdeklik)- als je de routes wil dan moet je dat even zeggen want die heb ik er nog niet ter download bijgezet

swetty

MF veteraan
15 jan 2002
30.579
437
Enschede
Bezoek site
Overal zijn er mooie plekken om te rijden...hier in NL de sukkelmode aan en in DL lekker doorrijden....en voor mij binnen een dag.

Topkoffer heb ik na 3 jaar nog steeds niet op de vfr gemonteerd....8-)