Rondje Teutoburgerwald

tonnetje

Die hard MF'er
5 dec 2007
633
84
drenthe
meer mensen hier geweest?
ik ben er heen gereden om er 2 dagen rond te toeren maar was dezelfde avond al weer tuus,
pfffff wat een aanfluiting, dacht dat het hetzelfde als schwarzwald en sauerland zou zijn maar wat een ontnuchtering
iemand hier dezelfde ervaring of ben ik te verwend?
was in mijn achtertuin 400km totaal gereden vanaf huis en weer terug.
 
Teutoburgerwald kan best mooi zijn, maar ik denk dat je wat routes moet hebben die je langs de mooie routes stuurt.
 
Teutenburg is leuk om ns een keertje te rijden.Maar je moet je er zeker niet teveel van voorstellen.
Om daar 2 dagen te rijden, dan heb je alles al een paar keer gehad.

Kijk nu eens goed op een kaart van Duitsland. Grootte van het gebied Teutenburger Wald met de hoogte-getallen.
Als je dat vergelijkt met de Eiffel dan weet je al meer dan genoeg!

Trouwens de 2 voorgestelde routes hierboven dat is al voor de helft Twente.
Niks mis met Twente, maar daar behalve de Kuiperberg zo plat als een pannenkoek!!
 
Waar ben je geweest want het is daar best mooi rijden...... :?

Je hebt de omgeving van Tecklenburg, maar ook het gedeelte achter Osnabrück zoals Bad Essen/Melle. Als je die 2 stukken aan elkaar knoopt dan kun je 2 dagen met aanrij en retour route prima je vermaken.

Zelf pak ik de autobahn tot aan Ibbenburen ( motormuseum) en dan begint de feest...hele dag rijden en laat in de middag retour via de kleinere wegen naar de grens. Op de teller staat dan zo’n 350km voor een dagtocht.....genoeg voor een dag.

Overigens is Tecklenburgerwald makkelijk te combineren met Weserbergerland, nog geen 50km verder. En met 2 dagen en best kluif.....
 
Teutoburgerwald is best leuk. Eigenlijk het leukst rijden van alles wat ik ken binnen een reistijd van 3 uur (vanaf regio Amsterdam).
Nee, het is niet de Eiffel, niet het Schwartzwald, en ook niet de Alpen.
Maar het is ook geen rondje IJsselmeer....
 
Tja, tis maar net wat je er van maakt...zal nooit de Alpen evenaren maar tov NL is het een verademing. Ook de reden dat je mij nooit zult zien bij een toerrit in het westen.

Gisterenavond, was een beetje afgekoeld, de kastelen en ‘ bergen’ route gereden....Delden en Denekamp/Haken/Paas/Tankenberg.... Nauwelijks verkeer mn fietsers waardoor je heerlijk kunt touren. En nee, niet scheuren.... :+

Maargoed, ff autobahnrasen en je zit midden in de heuvels.....geen bergen hè.
 
Swetty zegt: "combineren met............."
Ja, dan kan je ook de Harz er nog wel bij pakken............................ :?

Weserbergland kwam ik eens bij toeval. (onderweg naar Harz)
Heeft een paar leuke heuveltjes, dat verraste mij toen!
Toch ook hiervan moet je je niet te veel voorstellen.
Maar wel leuke onderbreking onderweg naar de Harz. O ja, het pontje over de Weser is dan ook een leuk stop-moment!:t
 
Ik heb in 2018 een rondje Teuten gedaan en een paar weken laten een terugreis vanaf winterberg naar huis. Mooi, maar je moet inderdaad wel weten wat de mooie stukken zijn. De grootste ergernis van die twee ritten waren de talloze opbrekingen. Maar eerlijk - het is daar wel erg mooi rijden ook al is het geen sauerland of eiffel ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in 2018 een rondje Teuten gedaan en een paar weken laten een terugreis vanaf winterberg naar huis. Mooi, maar je moet inderdaad wel weten wat de mooie stukken zijn. De grootste ergernis van die twee ritten waren de talloze opbrekingen. Maar eerlijk - het is daar wel erg mooi rijden ook al is het geen sauerland of eiffel ofzo.
Wat zijn de mooie stukken dan? :)
 
Bad Essen naar Melle eo, Borgloh naar Bissendorf, Bad Iburg naar Lienen (achterlangs hè) enz.

Kortom, ik kan me een dag vermaken...incl. paar stops. En ik begin ook wel in Emsbüren via om Ankum achter Osnabruck te komen.
 
Tja - TomTom MyDrive - Daar waar het groen is ;-) En als je bij de optie "scenic segments" aanzet kleuren de mooie wegen donkergroen. De meeste weggetjes die er tussen liggen zijnook wel mooi maar zoals je ziet. Het zijn er maar een paar
Heb die tactiek in de Eiffel ook wel eens aangehouden, helaas 75% van de wegen "Straßenschade" '(
 
Ja, daar is waarschijnlijk geen enkele routeplanner tegenop gewassen. Of me moeten allemaal aan de allroad. Dan boeit strassenschade voor geen meter (maakt de route misschien wel interessanter :+)
 
Ideaal krijg je het toch niet maar ik troost me dat ik niet hoef te rijden in NL....5 min dan om van mijn huis bij de grens te komen....:+
 
Ideaal krijg je het toch niet maar ik troost me dat ik niet hoef te rijden in NL....5 min dan om van mijn huis bij de grens te komen....:+
Heb ook al eens tegen het licht gehouden om naar de Duitse of Belgische grens te verhuizen maar het gezin protesteerd :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan