Rondje Teutoburgerwald

Heb ook al eens tegen het licht gehouden om naar de Duitse of Belgische grens te verhuizen maar het gezin protesteerd :D
Woon hier al sinds ‘70 ofzo.....hele familie komt uit Uithoorn/de Kwakel maar vind het ideaal hier..... :]....rust en recreatie.
 
Uithoorn. Niets mis mee - lekker langs het water rijden daar.. van amsterdam tot aan vrouwenakker - daar bruggetje over en richting alphen. Zaterdag nog gedaan. Jammer van die fietsers en drempels alleen. Kwam bij Motoport Uithoorn wat drinken en kreeg daar van een motorrijden nog een colaatje aangeboden spontaan :} (ik was mijn portemonee vergeten)
 
Mag het ook een dag extra zijn? Dan zijn de Vogezen een prima alternatief. Afgelopen weekend was ik daar. Heenreis vanaf Wessem binnendoor naar Plombiers les Bains (prima hotelletje daar voor een prima prijs). Dag 2 rondrit over alle colletjes, dag 3 retour via Luxemburg. Totale ritlengte 1.850 km.
Col de Bussang, maar ook de vele kleinere colletjes zijn voorzien van goed asfalt, niet te druk met verkeer (en er staan geen flitspalen 👍 ).

Pittige heen en terugreis (12 tot 13 uur onderweg), maar daar krijg je dan ook heel veel rijgenot voor terug. De kleine weggetjes in Zuid Limburg, de Ardennen, zelf de graanakkers in Noord Frankrijk hebben nog glooiende heuvels en aangename bochten! Noord Frankrijk over de peage vond ik altijd maar saai, binnendoor dus veel aangenamer.
Het meest bijzondere vond ik nog wel de verschillen tussen de sferen per land. Je kan de borden van de landsgrenzen wel weghalen, je merkt het gelijk aan de wegconditie, tuinen, huizen, etc.

Het Teutoburgerwald rij ik ook meer dan 1 x per jaar, daar niet van. En ook daar vind ik het echt heerlijk om te rijden. Elke keer een route van niet meer dan 1 dag overigens, uit en thuis vanuit Deventer.
 
Vogezen ook top - Afgelopen mei in de Elzas geweest (beetje vogezen) en vorige jaar in de "echte" Vogezen (ter hoogte van Colmar). Check mijn site maar (Klikkerdeklik)- als je de routes wil dan moet je dat even zeggen want die heb ik er nog niet ter download bijgezet
 
Overal zijn er mooie plekken om te rijden...hier in NL de sukkelmode aan en in DL lekker doorrijden....en voor mij binnen een dag.

Topkoffer heb ik na 3 jaar nog steeds niet op de vfr gemonteerd....8-)
 
Vanochtend de wekker gezet en om 4.00 die kant op gereden. In Tecklenburg eerst koffie gedronken en wat gegeten bij de bakker. Toen de tips van Swetty gaan rijden. De TomTom Rider op ‘medium bocht’ gezet: in een woord: geweldig! Dit is de vierde keer dat ik hier kom, maar nu echt de juiste wegen ;)

D7002D0F-C571-4CFB-A3FE-62FA382DA628.jpeg

Uitzichtspunt bij Tecklenburg, je kijkt hier naar het zuiden, weids uitzicht;
5F6774FC-987B-4BA7-8C30-15B685C50ECC.jpeg

Smalle weggetjes om boerderijen heen, door de akkers. Hier een zwarte ree gespot!

6053FED4-1560-44A7-AF2E-4E21757D562F.jpeg

Geen kip hier, mooi toeren:)

329F1C92-627B-480D-95F3-E42B7F1A956D.jpeg

Bochten genoeg hier...

58B9F275-40E2-48E6-AD3F-4D5FD75C1FE2.jpeg

Genoeg te sturen hier, alleen: ken de weggetjes. Dan wordt het ineens heel mooi. Voordeel van hier: veel minder verkeer en het gas kan erop. Veel hoogteverschil ook.

Tien uur weer thuis, lekker ontbijten met het gezin. En tóch een tof ochtendtripje ‘tempotoeren’ gehad.

Conclusie: Teutoburgerwald is zeker de moeite waard. Ik kom hier gauw terug voor een hele, complete, dag lekker sturen.
 
Vanochtend de wekker gezet en om 4.00 die kant op gereden. In Tecklenburg eerst koffie gedronken en wat gegeten bij de bakker. Toen de tips van Swetty gaan rijden. De TomTom Rider op ‘medium bocht’ gezet: in een woord: geweldig! Dit is de vierde keer dat ik hier kom, maar nu echt de juiste wegen ;)

Bekijk bijlage 1526430
Uitzichtspunt bij Tecklenburg, je kijkt hier naar het zuiden, weids uitzicht;
Bekijk bijlage 1526431
Smalle weggetjes om boerderijen heen, door de akkers. Hier een zwarte ree gespot!

Bekijk bijlage 1526432
Geen kip hier, mooi toeren:)

Bekijk bijlage 1526433
Bochten genoeg hier...

Bekijk bijlage 1526434
Genoeg te sturen hier, alleen: ken de weggetjes. Dan wordt het ineens heel mooi. Voordeel van hier: veel minder verkeer en het gas kan erop. Veel hoogteverschil ook.

Tien uur weer thuis, lekker ontbijten met het gezin. En tóch een tof ochtendtripje ‘tempotoeren’ gehad.

Conclusie: Teutoburgerwald is zeker de moeite waard. Ik kom hier gauw terug voor een hele, complete, dag lekker sturen.

zou je de route willen delen ?
 
zou je de route willen delen ?

Om in het Teutoburgerwald te blijven, reed ik kriskras tussen deze plaatsen. Anders ben je er zo weer uit en dan wordt het minder interessant. De Rider op ‘medium kronkel’ is de beste mix tussen landweggetjes en de gooi-en-smijt-weggetjes.

Dankzij Swetty’s tips: de rode kronkelroutes toegevoegd. Dát zijn echt leuke stukken! Inclusief haarspeldbochten en stukjes van 12% :)
55B6F121-CBBC-460A-B3F8-909F1C74E7E5.jpeg
 
Laatst bewerkt:
zou je de route willen delen ?

Hier een aantal routes, allemaal gemaakt als dagroute vanuit twente.
Door Swetty genoemde stukken zitten in de meestel wel in.

Wel even nalopen in je eigen navi software of die hem goed oppikt.
 

Bijlagen

  • Rondje OS vanuit almelo.gpx
    2,1 MB · Weergaven: 37
  • 320 km Enschede - Teutoburgerwald binnendoor V2.gpx
    274 KB · Weergaven: 50
  • Rondje OS via snelweg 2020 - 420km.gpx
    650,6 KB · Weergaven: 28
Hitzhausen eo naar Bad Essen... :] of

Zet je navi op kronkel optie van Borgloh naar Bad Essen...(Borgloherstrasse)
 
Om in het Teutoburgerwald te blijven, reed ik kriskras tussen deze plaatsen. Anders ben je er zo weer uit en dan wordt het minder interessant. De Rider op ‘medium kronkel’ is de beste mix tussen landweggetjes en de gooi-en-smijt-weggetjes.

Dankzij Swetty’s tips: de rode kronkelroutes toegevoegd. Dát zijn echt leuke stukken! Inclusief haarspeldbochten en stukjes van 12% :)
Bekijk bijlage 1526521

Ik had iets anders verwacht maar hier kom ik wel uit - heerlijk old school


Hier een aantal routes, allemaal gemaakt als dagroute vanuit twente.
Door Swetty genoemde stukken zitten in de meestel wel in.

Wel even nalopen in je eigen navi software of die hem goed oppikt.

Dank je

Ik kan lezen en schrijven met garmin en tomtom dus dat komt wel goed
 
Laatst bewerkt:
Succes want het is leuk rijden, op een redelijke korte afstand van mij....

Voor heel vlotte stukken begin ik in Emsbüren en met een boog richting Bramsche en hierna de kleine wegen. Met kronkeloptie kom ik dan weer andere leuke stukken tegen. Terugweg is dan of autobahn, ff op het gas of dan Lengerich naar Steinfurt en voor een echte Duitse maaltijd bij Fehlsenmuhle als afsluiting.

Kwartier erna ben ik thuis, moe en voldaan
 
Succes want het is leuk rijden, op een redelijke korte afstand van mij....

Voor heel vlotte stukken begin ik in Emsbüren en met een boog richting Bramsche en hierna de kleine wegen. Met kronkeloptie kom ik dan weer andere leuke stukken tegen. Terugweg is dan of autobahn, ff op het gas of dan Lengerich naar Steinfurt en voor een echte Duitse maaltijd bij Fehlsenmuhle als afsluiting.

Kwartier erna ben ik thuis, moe en voldaan

Kijk. Dat gaat ook mee op mijn lijstje. Top!
 
Hier een aantal routes, allemaal gemaakt als dagroute vanuit twente.
Door Swetty genoemde stukken zitten in de meestel wel in.

Wel even nalopen in je eigen navi software of die hem goed oppikt.
Succes want het is leuk rijden, op een redelijke korte afstand van mij....

Voor heel vlotte stukken begin ik in Emsbüren en met een boog richting Bramsche en hierna de kleine wegen. Met kronkeloptie kom ik dan weer andere leuke stukken tegen. Terugweg is dan of autobahn, ff op het gas of dan Lengerich naar Steinfurt en voor een echte Duitse maaltijd bij Fehlsenmuhle als afsluiting.

Kwartier erna ben ik thuis, moe en voldaan

Ik woon in utrecht-city - is iets verder -O-
 
Ik woon in utrecht-city - is iets verder -O-

Ja dan moet je er wat meer snelweg bij voor knopen wil je het in 1 dag rijdbaar houden.

Maar aan de andere kant zou ik zelf vanuit Utrecht dan liever richting Sauerland ofzo gaan.
Teutoburger is leuk voor ons Oosterlingen, omdat het "vlak bij is"
Maar zoals al eerder gezegd in dit topic, Harz, Sauerland en Eifel zijn veel uitgestrekter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan