ex-motorloos
MF veteraan
Ik ken mezelf...... Zwitserland mijden is dan echt de beste optie.In Zwitserland moet je gewoon sukkelen met de motor en genieten van al het moois wel erg lastig maar zeker de moeite waard
En ja borden kijken en kijken
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik ken mezelf...... Zwitserland mijden is dan echt de beste optie.In Zwitserland moet je gewoon sukkelen met de motor en genieten van al het moois wel erg lastig maar zeker de moeite waard
En ja borden kijken en kijken
Ja, dat kan ik mij voorstellen. Maar sommigen weigeren gewoon ruimte voor je te maken.....Ook stoor ik me in Italië regelmatig aan het bumperkleven.
Stefan, heb je die tocht ook digitaal en zou je die willen delen ?
klopt, je kunt in Zwitserland prima flink doorrijden zolang je je maar niet als een hooligan gedraagtIk heb vorig jaar een tocht door Duitsland, Zwitserland, Italië, Oostenrijk en Slovenië gemaakt, en ik vond het midden en oosten van Zwitserland het leukst. Geweldige wegen, en er zit vaak heel weinig afstand tussen de passen. Het rondje Grimselpas - Furkapas - Sustenpas is legendarisch, de Nufenen en de Gotthard (je kan hier ook over de oude pasweg, met kasseien) liggen daar bijna aan vast. Via de Oberalp-pas kan je dan door naar Graubünden, waar ook geweldig veel passen zijn. Een must is de route Ofenpass - Umbrailpass - Stelvio. Splügenpas (evt. via Malojapas), Albula, Julierspas, Fluelapas zijn ook allemaal leuk om te rijden. Maximumsnelheid vind ik in Duitsland juist vaak nogal ergerlijk, daar hebben ze er echt een handje van om voor een stuk met mooie bochten een bord 50 neer te zetten (wel eens in de Eiffel geweest?). In Zwitserland mag je op dit soort wegen vrijwel overal gewoon 80, waar je je handen vaak al vol aan hebt. En als je beneden de 100 blijft is er sowieso niet zo veel aan de hand. Het is echt niet zo dat die passen volstaan met flitspalen.
De dolomieten vind ik ook buitengewoon mooi, alleen soms is alles wel erg verwaarloosd (inclusief de staat van het wegdek). Lekker bochten rijden is er dan niet bij, het is af en toe meer een kwestie van slalommen om de gaten in de weg. Ook stoor ik me in Italië regelmatig aan het bumperkleven.
Oostenrijk vind ik wat minder als land om te toeren. Je hebt daar ook hele mooie passen (Grossglockner, Silvretta, Timmelsjoch, Staller Sattel, Nockalm, om er maar een paar te noemen), maar die liggen erg verspreid. In Oostenrijk rij je soms uren over hoofdwegen waar nauwelijks bochten in zitten.
Slovenië is overigens ook een aanrader, de Mangartpas en Vršič Pass vond ik bijzonder mooi, en in tegenstelling tot Italië zijn de wegen er fatsoenlijk onderhouden.
Afgelopen zomer heb ik ook heel Zwits doorkruist.Maximumsnelheid vind ik in Duitsland juist vaak nogal ergerlijk, daar hebben ze er echt een handje van om voor een stuk met mooie bochten een bord 50 neer te zetten (wel eens in de Eiffel geweest?). In Zwitserland mag je op dit soort wegen vrijwel overal gewoon 80, waar je je handen vaak al vol aan hebt. En als je beneden de 100 blijft is er sowieso niet zo veel aan de hand. Het is echt niet zo dat die passen volstaan met flitspalen.
Vrijwel de gehele beschrijving van Monster 796 heb ik afgelopen zomer ook gedaan.
ALLES wat hij daar noemt heb ik in 3 weken in aug gereden. Ook de Stelvio. Alleen de Gross-Glockner heb ik niet gezien
Italië langs de kust ga je mss niet blij van worden. Jij gaat in juni, dan zal het mss nog wel meevallen. Hoewel langs de kust wel realatief veel stoplichten staan.
Afgelopen zomer ben ik tijdens mijn genoemde 3wkn ook van La Spezia naar San Remo gereden en door naar Menton (F) waar de RDGA begint.
Ja, natuurlijk wel leuk al die kust-vakantie-stadjes. Maar wel overal een gekkenhuis, zoals dat in Italië midden-zomer gewoon is.
Voor rijden in Italië naar en op Sicilië heb ik mss nog wel een mooiere route voor je die ik enkele jaren geleden heb gereden. Ook in 3 weken.
Iedereen praat altijd over de Franse Alpen of de Dolomieten. Voor mij is de bergrug van Italië, Appenijnen en Abruzzen, zeker zo mooi om te rijden.
Voor mij is dat nog steeds de mooiste GROTE motor-trip die ik heb gemaakt. Ik ga daar zeker nog wel eens terug.
Ik denk dat wanneer je beide routes combineert dat je wel meerdere weken kan sturen.
Als je mij een pm van jouw mail-adres stuurt heb ik nog wel info voor je. (de site waar ik naar zou kunnen verwijzen ligt plat.....?)
Bedankt voor het mij laten toekomen van jouw verslag en route "Rondreis Italië/ Sicilië " ik zal er dankbaar gebruik van maken.Jogo94 ik ga zoeken voor je...................
Om in de stemming te komen......................
zie www.fz750.nl => FZ gallery => FZ naar Sicilië
Aangezien ik uit de eerste helft van de vorige eeuw ben zal ik het wel niet meer halen om ze allemaal te bezoekenvoor de liefhebbers, 4000 alpenpassen
gr. BMWerner