Rondreis Zwitserland/Dolomieten/Oostenrijk

Mr Kint

Rookie
14 dec 2017
4
1
Hallo medemotorrijders!

Tot eergister had ik het plan om halverwege/eind september via de Vogezen omlaag te rijden naar Geneve en daar de RDGA te gaan rijden, met een stuk Gorges du Verdon en via Route Napoleon weer richting huis te komen.
Echter heeft een of ander virus roet in het eten gegooid en krijgen steeds meet gebieden in Frankrijk een negatief reisadvies.
Ik heb dan ook besloten om deze trip nog maar even in de koelkast te zetten.

Maarrrrrr... het blijft toch kriebelen om er met de motor tussenuit te gaan.

Nu heb ik een nieuw plan!

Via de Vogezen omlaag, Zwitserland in, oversteken naar Noord Italie (Dolomieten) en dan via Oostenrijk weer terug.
De hele trip zou ongeveer een 10 dagen mogen duren. Ben er niet vies van om na al het moois gewoon de autobaan op te draaien en thuis pas weer af te stappen.
Mijn plan was om een aantal passen te nemen en die zo goed mogelijk aan elkaar te rijgen om zo een route te creëren
Ik boek niks vooraf. WIl niet gebonden zijn aan een bepaald tijdsschema

Nu zijn mijn vragen:

- Hebben jullie tips voor routes/plaatsen/passen die ik echt gereden moet hebben daar? (Stelvio wil ik wel meepakken als ik toch in de buurt ben)
Tis best een gebied en wil echt het maximale uit de reis halen.

- Is het qua weer/temperatuur dan nog te doen in die omgevingen? Aangezien het dan toch al langzaam richting oktober gaat.

- Eventueel tips voor hotels (ik ga niet kamperen)



Alvast bedankt!

Rob
 
Heb vorige week vanaf Offenburg (Kar en auto achtergelaten bij vrienden) ongeveer een zelfde route gereden. Vanaf Offenburg naar Genève. Vanaf daar ter hoogte van La Mure gereden, daar hebben we een hotel gepakt voor 2 nachten ''https://nl.hotellemarronnier.com/accueil.htm'' mooi hotel met zwembard. We wouden vanaf daar route napoleon gaan rijden, maar door omstandigheden hadden we minder tijd. Hebben daar rond getoured, route van het hotel. Daarna weer terug door de Vogezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan