Rondrit Brabant

motormaniac58

MF veteraan
4 mei 2004
6.370
2.645
de polder
Beste forumleden/motorrijders...

In april wil ik voor een clubje motormaatjes een rondrit in Brabant organiseren.
Rit zou iets van plm 150 km moeten worden. Dat is niet zo veel maar dat komt omdat men uit het hele land komt naar een nader te bepalen verzamelplaats ergens in Brabant. ( en daarna weer naar huis)

Mijn vraag hier is of iemand leuke tips heeft voor deze rit want ik ben totaal niet bekend met de mooie kronkel en B wegen in deze provincie.....
Ook een leuke verzamel- en eindlokatie is nog een vraagteken.

Ik ben redelijk bekend met Basecamp en kan uiteraard van de kaart wel iets verzinnen. Maar ik weet zeker dat hier gezellige zuidelingen op het forum aanwezig zijn die geweldige leuke tips hebben voor routes. En niet te vergeten: leuke plekjes voor een koffie en lunchstop.

De bedoeling is in principe een asfaltrit. Maar suggesties voor stukjes offroad ( naast of langs de route ) zijn welkom. Off road in de zin van licht onverhard. Bospaadje maar geen zanderige bedoening waaj eigenlijk weer andere banden/motor voor nodig hebt.


Reakties via dit onderwerp of via een pm zou ik zeer op prijs stellen..... :}
 
Wat ik persoonlijk een mooi stukje vind is de dijk van Ravenstein naar Heusden. Je gaat bij Ravenstein de Veersingel op (wordt later Maasdijk) en volgt de Maas. Je kunt dan grotendeels over de dijk naar Den Bosch rijden. Bij Den Bosch kun je via de dijk naar Heusden, nog steeds langs de Maas. Vooraan in Ravenstein bij de doorgaande weg is een horecagelegenheid en onderweg kom je nog vanalles tegen.
Dit is een mooie route, maar ik moet er wel bij zeggen dat het op zomerse dagen druk kan zijn. In april zou het nog best mee kunnen vallen.
 
Brabant is behoorlijk groot, zo'n 160 km breed, van Zeeland tot Duitsland, welk gedeelte wil je bezoeken?
Ik heb wel wat mooie ritten in West/Midden Brabant. Van Bergen op Zoom tot Tilburg zeg maar.
 
Maakt niet uit....West, midden, oost.....
Oost ook leuk...met vleugje Limburg.....

Kortom.... alle goede tips zijn zeer welkom
 
Wil je zelf een route gaan samenstellen? Of wil je een bestaande route hergebruiken? Via routeyou.nl kun je ook een mooie route maken.
 
De A2 is een hele mooie weg om zo snel mogelijk de provincie uit te zijn. Zo hoef je nog maar een klein stukje door Limburg en dan sta je in de Ardennen. Een andere mooie weg door Brabant is de a27 gevolgd door de A16, volg vervolgens de bordjes Antwerpen, Brussel, Namur en hierna begint het leuk te worden.

Mocht je gaan voor offroadroutes, die zijn er zat in Brabant, dat mag hier nog gewoon! Zoek een willekeurig pad langs een kanaal op en gegarandeerde fun. Ook in de bussen zijn er vele leuke paden waar je nog gewoon lekker overheen mag raggen.
 
Dit clubje mensen heeft voor wat betreft een dagtochtje midden nl al uitgekampt...
De bedoeling is om een nieuwe omgeving te gaan bekijken...
En omdat er ook enkele belgen misschien meegaan lijkt brabant een goede keuze.

Het is dus niet de bedoeling om voor een dagritje de grens over te gaan. Dat doen we al genoeg en voor meerdere dagen......

Dus heel simpel.....leuke weggetjes, plekjes om te eten, koffie, eventueel stukjes over paden.dus off road...etc...
Ik maak bij voorkeur de route zelf in basecamp en hoop dan de tips erin te verwerken...

En de laatste opmerking in dit topic ....waarom naar brabant.....daar ga ik maar even niet op in....
 
full

Willemstad met nog bestaande vestigingsmuren
Historische stad Tholen
Stukje door Belgie
Brabantse wal
Eten bij non plus ultra.
Zundert geboorteplaats Vincent van Gogh

En uiteraard mijn eigen stad niet vergeten Bergen op Zoom
 


Zeker aan te raden deze hoek :) Kom zelf uit Kaatsheuvel en ook vaak in die hoek te vinden.

Onder Eindhoven rondom Hapert is ook best mooi te rijden, met een randje van de Belgische grens, net zoals onder Tilburg langs Baarle-Nassau en Poppel etc, net een puntje België meepakken.

Op GPSTracks is ook vaak wel wat moois te vinden :)
 
De Peel is ook mooi. Vooral stukje van Griendtsveen richting Horst America :Y
Of kijk eens hier: www.gpstracks.nl
 
Maar eigenlijk gaat er maar weinig boven de regio's Drenthe, Achterhoek, Veluwe en Nijmegen --> Duitsland :)
 
Ik hoop dat je wel goede vering hebt als je langs het kanaal rijdt :+

Haha, ja klein stukje asfalt is misschien minder maar wel een super mooi stuk met veel flora en fauna. Je moet er zelfs een stukje rustig rijden omdat je anders eenden met kroost moet ontwijken.
 
Laatst bewerkt:
Zitten leuke/goede stukjes tussen! Ben al een beetje aan het knutselen geweest in Basecamp. Helaas werd de route te groot, eens ff selectief worden :)
 
Wat ik persoonlijk een mooi stukje vind is de dijk van Ravenstein naar Heusden. Je gaat bij Ravenstein de Veersingel op (wordt later Maasdijk) en volgt de Maas. Je kunt dan grotendeels over de dijk naar Den Bosch rijden. Bij Den Bosch kun je via de dijk naar Heusden, nog steeds langs de Maas. Vooraan in Ravenstein bij de doorgaande weg is een horecagelegenheid en onderweg kom je nog vanalles tegen.
Dit is een mooie route, maar ik moet er wel bij zeggen dat het op zomerse dagen druk kan zijn. In april zou het nog best mee kunnen vallen.

Klopt, heel mooi stuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan