Rondrit Nederland Tunesië via Marokko Spanje

No-geranium

Iets wat niets kost mag je gul mee zijn.
3 apr 2019
889
1.277
Woerden
Wie heeft dit rondje wel eens gedaan op een gewone motor.
M’n buurman en ik hebben wel zin in dit rondje om dit in 2/3 weken te doen in Mei.
 
Vermoedelijk een 'hou m'n bier eens vast want ik heb een plan' plan O-)

2 weken is te kort, drie weken is erg krap. De grensovergang tussen Tunesië en Marokko is lastig te noemen. Beide landen vinden elkaar niet echt tof
 
Vermoedelijk een 'hou m'n bier eens vast want ik heb een plan' plan O-)

2 weken is te kort, drie weken is erg krap. De grensovergang tussen Tunesië en Marokko is lastig te noemen. Beide landen vinden elkaar niet echt tof
Bier wel plan gaat door maar waarheen?
 
Het is dat we aan het oriënteren zijn of dit wel haalbaar is.
Of we gaan gewoon rijden richting Italië en zien waar we uitkomen.
Terrein rijden gaan we niet doen want daar zijn de motoren niet geschikt voor.
De weken liggen vast 2,5 met uitloop 3 weken.
We nemen in ieder geval tentjes en zo mee.
En kijken anders wel naar plan B.
We zijn allebei niet zo moeilijk maar willen wel wat zien en natuurlijk lekker eten en wat drinken.
 
Dat dacht ik ook. Niet zo'n tof landje voor toer-risten ook niet. Veel kans dat je op niet zo vrijwillige basis, langer dan 2-3 weken onderweg bent.
En m.i. is voor zo'n reis je voorbereidingstijd echt te krap.
 
Dat dacht ik ook. Niet zo'n tof landje voor toer-risten ook niet. Veel kans dat je op niet zo vrijwillige basis, langer dan 2-3 weken onderweg bent.
En m.i. is voor zo'n reis je voorbereidingstijd echt te krap.
Waarschijnlijk ben ik veel te naïef om deze reis te gaan maken.
En wil echt wat reacties krijgen waarom wel of niet dit te doen.
Ik heb me ook niet verdiept of het verstandig is.
 
Marokko op de motor is zeker een aanrader en makkelijk bereikbaar met een ferry vanuit Spanje.
Er zijn ook voldoende aanbieders van reizen met motortransport naar Zuid-Spanje of Marokko en zelf vliegen.

Van Tunesie heb ik geen idee, was wel altijd een toeristenbestemming (vliegvakantie, hotel, strand). Een lange oversteek vanuit Frankrijk zal wel lukken denk ik.

Maar de combinatie Marokko en Tunesie is niet erg praktisch: Algerije ligt ertussen. Algerije en Marokko zijn bepaald geen vrienden en de grens is potdicht, tot mijnenvelden aan toe.
 
Ik zou het doen. Al zou ik eerst richting met Meer van Geneve gaan, vervolgens de Routes des Grandes Alpes pakken richting Nice, dan langs de kust richting de Pyreneeën met daarbij Andorra. Als je dan weer ff rustig gaat zitten met een biertje erbij overwegen of je echt verder wilt......
 
Ik zou het doen. Al zou ik eerst richting met Meer van Geneve gaan, vervolgens de Routes des Grandes Alpes pakken richting Nice, dan langs de kust richting de Pyreneeën met daarbij Andorra. Als je dan weer ff rustig gaat zitten met een biertje erbij overwegen of je echt verder wilt......
Klinkt ook goed we gaan weer met goede moed verder plannen🍻
 
Overtocht is verdubbeld.
Nu €400 Malaga Nador/ Melila.
En je komt niet over de grens van Marokko naar Algerije.
Tis er nog net geen oorlog.
 
Iedereen bedankt de info.
Het gaat hem niet worden de rondrit Tunesië Marokko.
Ik kreeg er geen goed gevoel over.
Waarschijnlijk wordt hetLuxemburg Frankrijk
Monaco Italië Montenegro Slovenië.
We starten half mei en laten ons verrassen hoe we verder gaan.

Belangrijk is lekker rijden hapje eten met een drankje en genieten.
Dus een slotje mag er van mij op.
 

Bijlagen

  • E472ABD6-4399-4BF0-8779-34A6B7292491.jpeg
    E472ABD6-4399-4BF0-8779-34A6B7292491.jpeg
    19,8 KB · Weergaven: 21
Marokko op de motor is zeker een aanrader en makkelijk bereikbaar met een ferry vanuit Spanje.
Er zijn ook voldoende aanbieders van reizen met motortransport naar Zuid-Spanje of Marokko en zelf vliegen.

Van Tunesie heb ik geen idee, was wel altijd een toeristenbestemming (vliegvakantie, hotel, strand). Een lange oversteek vanuit Frankrijk zal wel lukken denk ik.

Maar de combinatie Marokko en Tunesie is niet erg praktisch: Algerije ligt ertussen. Algerije en Marokko zijn bepaald geen vrienden en de grens is potdicht, tot mijnenvelden aan toe.

Enkele tips voor transporteurs Jack?
Heb er vandaag twee aan de lijn gehad (Nord en Mol/Revi) die vragen boven de 2000€ voor twee motoren…
 
Enkele tips voor transporteurs Jack?
Heb er vandaag twee aan de lijn gehad (Nord en Mol/Revi) die vragen boven de 2000€ voor twee motoren…
Nee, niet voor los transport.
Waar ik het erover had zijn aanbieders van volledige motorreizen naar Marokko waarbij het motortransport in het pakket zit. Ik weet dat Ride-On Motortours en Horizon Motorreizen zulke reizen aanbieden, dat gaat met 10 tot 20 motoren tegelijk. Zelf heb ik een reis gedaan met Arjan Brouwer in Putten, toen ging er een oplegger vol (circa 50 motoren) motoren naar Marokko.

Zuid-Spanje is ongeveer 2500 kilometer, dus 5000 km heen en terug. Benzineverbuik 1:20 => 250 liter x 1,75 = 437,50, dus dat is ook niet gratis, nog afgezien van banden en ander onderhoud/slijtage. Per motor. En dan ook nog overnachten en eten en drinken.

Dus ja, verre reizen kosten serieus geld en transport is niet goedkoop.
 
Weet niet wat je precies krijgt voor die 2000
Compleet verzekerd tegen schade diefstal erbij?
Ben 4 x naar marrokko geweest.
1 x zelf gereden maar nooit weer.
En 3 x transport.
Laagste prijs was 400 hoogste 600
 
2 in de auto 2 op aanhanger.
Naar Almeria iets van 2400km
Dat haal je niet aan één. Stuk.
Heenreis misschien wel terug niet.

En m.n off road banden en bib mousse overleven het niet
M.n urenblok en kont trouwens ook niet.dat hele saaie stuk asfalt.

500 ltr diesel reken op 4 dagen vrij nemen alleen om te reizen.
€300 tolweg bus plus aanhanger.
En ik vindt het niet leuk op asfalt rijden.

Laatste 3 x ticket malaga van €75 tot €130 2.5 uur vliegen.
Motor op transport €550
En je stapt fris en fruitig uit in malaga en of schiphol.

Wil je naar de overkant komt er dus €400 bij voor boot
 
Laatst bewerkt:
En dan reken je niet dat je ff 5000 km bij je auto opzet.
Bandenslijtage en als je het niet in één. Keer haalt nog 2 overnachtingen.

Ik kon op m'n oude werk makkelijk onbetaald verlof opnemen kost je ook geld.
En ik zit niet zo vet in de vakantie dagen.
Met week of 7 is het wel op.
Dus de dagen die ik heb wil ik op vakantie zijn en niet domweg snelweg jakkeren.
Ieder z.n meug.
Heb de transporter inmiddels ook niet meer.
Niet te betalen met die hoge schijtwegenbelasting.
 
Precies mijn gedachte… dan is transport en vliegen een stuk relaxter.
400€ voor de Ferry? Die prijzen zag ik inderdaad online al voorbij komen. Had eigenlijk gehoopt op last minute ticket met wat korting maar vrees het ergste
 
Ja ticket is verdubbeld qua prijs na corona.
Ik ben vlak voordat corona uitbrak ziek geworden in Portugal.
Was misschien wel de eerste hollander :)
Kwam toen van vakantie uit marokko en wilde met de ktm 690 terug rijden naar huis via de TET.
Maar dat is het dus niet geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan