Rondrit Rusland 2015

Corney28

MF veteraan
3 jun 2012
2.451
4
Wilnis
Beste,

Na een tweetal ritjes binnen Europa (Noorwegen&Hongarije via Kroatië) heb ik mijn zinnen gezet op wat anders.

Ik verwacht in juli 2015 af te studeren van mijn HTS opleiding. Hiervoor heb ik een MTS opleiding gedaan en wil er gewoon "even tussenuit".

In het eerste halfjaar van het 4e jaar heb ik tijd om 3á4 dagen per week te gaan werken naast school. In deze periode wil ik gaan sparen om na mijn afstuderen een maand of 3á4 weg te gaan op de motor :]

Heb al het een en ander aan topics doorgelezen hier op het forum. Echter waren de meeste 6 jaar of ouder. Daarom wil ik hier wat informatie verzamelen voor mijzelf.

Ik heb niet echt een vaste route of planning, een maand meer of minder zou geen probleem moeten zijn. Wel zijn er een aantal dingen die ik onderweg graag wil zien:

- The Sedlec Ossuary
- Chernobyl
- Red Square Moskou
- Severodvinsk shipyard
- Typhoonclass Submarines

- Stad in de top 10 meest vervuilde ter wereld

Verder hoop ik veel van dit soort dingen te zien

Globale route

Heb al het een en ander opgezocht over visa en verzekeringen. Ook ben ik aan het rondkijken voor een taalcursus "Russisch voor beginners" :+

Ik wil de tocht gaan doen op mijn trouwe F650 uit 97.

Graag jullie tips/tricks/ervaringen/donaties :)

Alvast bedankt,

Groetjes,


Corné :W
 
Laatst bewerkt:
Beste,

Na een tweetal ritjes binnen Europa (Noorwegen&Hongarije via Kroatië) heb ik mijn zinnen gezet op wat anders.

Ik verwacht in juli 2015 af te studeren van mijn HTS opleiding. Hiervoor heb ik een MTS opleiding gedaan en wil er gewoon "even tussenuit".

In het eerste halfjaar van het 4e jaar heb ik tijd om 3á4 dagen per week te gaan werken naast school. In deze periode wil ik gaan sparen om na mijn afstuderen een maand of 3á4 weg te gaan op de motor :]

Heb al het een en ander aan topics doorgelezen hier op het forum. Echter waren de meeste 6 jaar of ouder. Daarom wil ik hier wat informatie verzamelen voor mijzelf.

Ik heb niet echt een vaste route of planning, een maand meer of minder zou geen probleem moeten zijn. Wel zijn er een aantal dingen die ik onderweg graag wil zien:

- The Sedlec Ossuary
- Chernobyl
- Red Square Moskou
- Severodvinsk shipyard / Typhoonclass Submarine


Verder hoop ik veel van dit soort dingen te zien

Globale route

Heb al het een en ander opgezocht over visa en verzekeringen. Ook ben ik aan het rondkijken voor een taalcursus "Russisch voor beginners" :+

Ik wil de tocht gaan doen op mijn trouwe F650 uit 97.

Graag jullie tips/tricks/ervaringen/donaties :)

Alvast bedankt,

Groetjes,


Corné :W
Tot mijn spijt geen donaties van mijn kant, ik zal de crisis maar de schuld geven. :+
 
Ik heb inhoudelijk niet echt tips, maar vergeet niet dat je als NL'er visumplichtig bent voor Rusland. Een normaal touristenvisum is volgens mij geldig voor 30 dagen, en als je van plan bent maanden in Rusland te gaan blijven ga je dat niet redden. Dan zal je waarschijnlijk een ander soort visum nodig hebben. Hoe en wat weet ik verder ook niet, maar vergeet dat niet optijd te regelen, dat soort procedures duren doorgaans iets meer dan één werkdag... Voor Oekraine ben je volgens mij als tourist niet visumplichtig, maar er zit wel een maxium aantal dagen aanvast.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inhoudelijk niet echt tips, maar vergeet niet dat je als NL'er visumplichtig bent voor Rusland. Een normaal touristenvisum is volgens mij geldig voor 30 dagen, en als je van plan bent maanden in Rusland te gaan blijven ga je dat niet redden. Dan zal je waarschijnlijk een ander soort visum nodig hebben. Hoe en wat weet ik verder ook niet, maar vergeet dat niet optijd te regelen, dat soort procedures duren doorgaans iets meer dan één werkdag... Voor Oekraine ben je volgens mij als tourist niet visumplichtig, maar er zit wel een maxium aantal dagen aanvast.

Dat er een toeristenvisum was, dat had ik gezien. Maar dat die maar 30 dagen geldig is wel iets om achteraan te gaan :/
 
Kan ik mis hebben hoor, maar ik dacht zoiets. Ik weet dat je voor sommige landen ook nog iets met multiple entry hebt. Dit heb je nodig als je meerdere keren het land wilt inreizen. Zou een beetje lullig zijn als je na Oekraine weer via Rusland terug wilt en je komt er niet meer in omdat je single entry had. Ik weet niet of dat ook van toepassing is op Rusland, maar ik weet dat dit in bepaalde landen wel zo is. Hangt natuurlijk ook van je reisroute af, als je slechts 1x erin en 1x eruit gaat is er niks aan de hand. Je kunt ook kijken op www.visumdienst.nl, daar kan je zulke dingen vast wel terugvinden.
 
Mooi plan Corney :Y
Het toeristenvisum is maar 4 weken geldig en je mag er maar 1 keer mee in/uit reizen. Om langer te kunnen blijven moet je dan een zakelijk visum hebben, waarmee je tevens ook vaker mag in/uit reizen. Voor dit visum heb je wel weer een uitnodiging nodig van een bedrijf/organisatie. Zoals Frazer al aangeeft een Visum bureau contacteren, die weten zulk soort dingen wel en kunnen dit vaak ook regelen.
 
Laatst bewerkt:
Kan je niets vertellen, maar ik ga dit topic wel volgen ;).

Wilde ergens dit jaar naar Kiev en Tsjernobyl (gewoon met het vliegtuig), maar met de huidige puinhoop in Oekraine stel ik dat maar ff uit... dan mss maar met de motor doen als de rust is weergekeerd.
 
ach meschiem draai ik ook nog wel 1 a2 week mee.lijkt me wel wat....
ben al vaker die kant op geweest :Y
en onder begeleiding de grens over gezet :( mag vast wel weer naar binnen :+
 
Vorig jaar zomer een rondje om Wit-Rusland gereden, door Oekraine en Rusland en zo. Met de auto... Bij het aanvragen van een visum voor Rusland kan je opgeven of je 1 of 2 keer het land in wil.
De hoofdwegen zijn goed te doen. Aan secundaire wegen hebben we ons niet gewaagd.
Heb zelf nog een openstaande boete voor fout parkeren :P
 
Ben totaal 3/4 jaar in rusland verbleven voor een bedrijf, voor een visum is het idd het makkelijkst als je een bedrijf of organisatie weet te vinden die een zakelijk visum kan afgeven. je zal hem ook nodig hebben want je zal vaak aangehouden worden. toen ik er was werd je nogal eens aangehouden en moest dan een 1 of andere stempel hebben die natuurlijk niet in het visum of paspoort stond, en moest je mee naar het politieburaeu, niet erg 100 roebel in de handdruk en je kon weer verder. wij hadden altijd een paar kopies van het paspoort en autopapieren bij ons, deze kopies gaven we dan als we aangehouden werden. hierdoor konden ze het echte paspoort niet afpakken met als gevolg dat je uren erachteraan kon gaan om ze weer te krijgen. motorrijden is goed te doen, hou wel rekening met veel gaten in de weg. het is een mooi land en je zal met veel sterke verhalen thuiskomen. de russen komen stug over, maar als ze je eenmaal kennen zijn ze vriendelijke en gastvrij. hotels zijn overal wel te vinden, en het eten is ook wel goed te doen.
 
Ik ga dit volgen :9~ en misschien mee :] :]

Prima :)

Mooi plan Corney :Y
Het toeristenvisum is maar 4 weken geldig en je mag er maar 1 keer mee in/uit reizen. Om langer te kunnen blijven moet je dan een zakelijk visum hebben, waarmee je tevens ook vaker mag in/uit reizen. Voor dit visum heb je wel weer een uitnodiging nodig van een bedrijf/organisatie. Zoals Frazer al aangeeft een Visum bureau contacteren, die weten zulk soort dingen wel en kunnen dit vaak ook regelen.


Dank, zal komende maand er achteraan gaan :Y

Kan je niets vertellen, maar ik ga dit topic wel volgen ;).

Wilde ergens dit jaar naar Kiev en Tsjernobyl (gewoon met het vliegtuig), maar met de huidige puinhoop in Oekraine stel ik dat maar ff uit... dan mss maar met de motor doen als de rust is weergekeerd.

Zomer 2015 is nog een heel eind weg... ;)

ach meschiem draai ik ook nog wel 1 a2 week mee.lijkt me wel wat....
ben al vaker die kant op geweest :Y
en onder begeleiding de grens over gezet :( mag vast wel weer naar binnen :+

*O* Zal zeker leuk zijn :W

je zou eens met Ratman moeten gaan praten

Staat genoteerd :+

Ben totaal 3/4 jaar in rusland verbleven voor een bedrijf, voor een visum is het idd het makkelijkst als je een bedrijf of organisatie weet te vinden die een zakelijk visum kan afgeven. je zal hem ook nodig hebben want je zal vaak aangehouden worden. toen ik er was werd je nogal eens aangehouden en moest dan een 1 of andere stempel hebben die natuurlijk niet in het visum of paspoort stond, en moest je mee naar het politieburaeu, niet erg 100 roebel in de handdruk en je kon weer verder. wij hadden altijd een paar kopies van het paspoort en autopapieren bij ons, deze kopies gaven we dan als we aangehouden werden. hierdoor konden ze het echte paspoort niet afpakken met als gevolg dat je uren erachteraan kon gaan om ze weer te krijgen. motorrijden is goed te doen, hou wel rekening met veel gaten in de weg. het is een mooi land en je zal met veel sterke verhalen thuiskomen. de russen komen stug over, maar als ze je eenmaal kennen zijn ze vriendelijke en gastvrij. hotels zijn overal wel te vinden, en het eten is ook wel goed te doen.

Heb ook wat gelezen over n internationaal rijbewijs(?) Zal de tips onthouden! Dank
 
Vergeet niet St. Petersburg te bezoeken. Erg de moeite waard. Ik ben zelf in 2009 op de motor nar Rusland geweest.
Visum is een makkie. Gewoon contact opnemen met Peter Zandee van www.rusreis.nl Hij kan je alles over het visum vertellen. Kosten vallen mee en je hoeft er bijna de deur niet voor uit.

De grens is ook prima te doen, gewoon de hokjes volgen. Papieren aan de grens worden ook gewoon in het engels verstrekt, invullen is dus geen probleem.

Alvast veel plezier, gaat zeker lukken :)

Zie ook de link hieronder.

Motorriderstoer 2009 Rusland
 
Vergeet niet St. Petersburg te bezoeken. Erg de moeite waard. Ik ben zelf in 2009 op de motor nar Rusland geweest.
Visum is een makkie. Gewoon contact opnemen met Peter Zandee van www.rusreis.nl Hij kan je alles over het visum vertellen. Kosten vallen mee en je hoeft er bijna de deur niet voor uit.

De grens is ook prima te doen, gewoon de hokjes volgen. Papieren aan de grens worden ook gewoon in het engels verstrekt, invullen is dus geen probleem.

Alvast veel plezier, gaat zeker lukken :)

Zie ook de link hieronder.

Motorriderstoer 2009 Rusland

Route is aangepast, dank voor de links/tips! :}
 
Ook van mij geen donatie, maar ken je de site www.trevolta.com? Een vriendin van me kwam er laatst mee. Ik zit iig al te denken wat voor reis ik kan gaan plannen :D
Maar gaaf plan hoor! Rusland noit geweest maar lijkt me supermooi.
 
Goed plan,

je bent welkom voor een foto avond en met allerlei vragen.
Ik ben er 4 keer geweest en ook 4 keer in de stans.
Je kan voor een zaken visum gaan, 3 maanden of een half jaar en dan onberperkte entry's.

De trip naar Chernobyl moest ik toen maanden van tevoren boeken, ook iets met veiligheid te maken enzo. Dat zal nog wel zo zijn maar wellicht is het veranderd, regelingen zijn sterk aan veranderingen onderhevig.

Ik heb een paar reisverslagen op mijn website staan.
 
Chernobyl idd bijtijds boeken. Maar wil je nu nog naar Oekraine? Het land staat aardig op zijn kop...
 
zal volgend jaar toch wel wat rustiger zijn, volgens mij kun je nu al zonder problemen naar Kiev. De herrie heeft zich nu verplaatst naar de Krim, maar dat zal nog wel even duren denk ik.
 
Ook van mij geen donatie, maar ken je de site www.trevolta.com? Een vriendin van me kwam er laatst mee. Ik zit iig al te denken wat voor reis ik kan gaan plannen :D
Maar gaaf plan hoor! Rusland noit geweest maar lijkt me supermooi.

Hmmm, klinkt goed, alle hulp is welkom *O*

EDIT:
Deze jongen is ook van plan op de motor op stap te gaan, en hij doet nog dezelfde opleiding, en we studeren tegelijk af :o

Goed plan,

je bent welkom voor een foto avond en met allerlei vragen.
Ik ben er 4 keer geweest en ook 4 keer in de stans.
Je kan voor een zaken visum gaan, 3 maanden of een half jaar en dan onberperkte entry's.

De trip naar Chernobyl moest ik toen maanden van tevoren boeken, ook iets met veiligheid te maken enzo. Dat zal nog wel zo zijn maar wellicht is het veranderd, regelingen zijn sterk aan veranderingen onderhevig.

Ik heb een paar reisverslagen op mijn website staan.


Lijkt me leuk om n x af te spreken, pm'en we bnk even over :)

Chernobyl idd bijtijds boeken. Maar wil je nu nog naar Oekraine? Het land staat aardig op zijn kop...

Is nog ruim 1,5jaar weg he ;) En anders ga ik wel n iets ander route uitstippelen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan