Rondrit Rusland 2015

Heb al het een en ander opgezocht over visa en verzekeringen. Ook ben ik aan het rondkijken voor een taalcursus "Russisch voor beginners" :+

Нуда, er staat gemiddeld 3 jaar voor om Russisch te leren. :) Ik doe het nu net 2 jaar. Maar ok, ik geef toe dat ik weinig talent heb. :)
 
Mooi plan Corney :Y
Het toeristenvisum is maar 4 weken geldig en je mag er maar 1 keer mee in/uit reizen. Om langer te kunnen blijven moet je dan een zakelijk visum hebben, waarmee je tevens ook vaker mag in/uit reizen. Voor dit visum heb je wel weer een uitnodiging nodig van een bedrijf/organisatie. Zoals Frazer al aangeeft een Visum bureau contacteren, die weten zulk soort dingen wel en kunnen dit vaak ook regelen.

Je kan je ook laten uitnodigen door de overheid. Hoe dat moet heb ik geen idee van. Maar het begint denk ik met een praatje op het Russische consulaat in Amsterdam.

Praat ook eens met de mensen van Eurocult Lito in Utrecht. Reizen en cruises naar Rusland, Europa en Azië. Die hadden voor mij in 4 dagen een toeristenvisum geregeld, waar normaal 2 weken voor staat.

Eurocult-Lito - Visa voorwaarden en prijzen | visa | voorwaarden | voor | rusland | andere | landen | prijzen | oekraïne | baltische | staten | china | japan | transmongolië | transsiberië
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg ook een beetje kriebels. Maar op mijn Fireblade naar Rusland...? Luxemburg ging net aan. Zou ik een ander hok moeten regelen.

Overigens is het verkeer in Moskou echt schrikbarend gevaarlijk. En buiten de steden zijn ze al helemaal geen motoren gewend, denk ik.
 
Het verkeer in Moskou is (met een auto...) prima te doen. De Russen rijden stevig zullen we maar zeggen, maar ze gunnen je wel wat.
 
Maar ook mensen die gewoon gaan keren op plekken waar het helemaal niet kan. Dronken lui in auto's. Mensen die vol gas door rood heen rijden. Etc.
 
Maar ook mensen die gewoon gaan keren op plekken waar het helemaal niet kan. Dronken lui in auto's. Mensen die vol gas door rood heen rijden. Etc.
in Nederland niet anders. laat je niet bang maken door de dashcam filmpjes. :N
 
Moskou is prima te rijden,geen angst tonen ,niet bang zijn,russen zijn behoorlijk vriendelijk,en buiten de steden zijn ze wel degelijk motoren gewend,wat dacht je van ural,die dingen rijden in de kleinste dorpen en op de slechtste wegen,Napels is erger.
 
Moskou is prima te rijden,geen angst tonen ,niet bang zijn,russen zijn behoorlijk vriendelijk,en buiten de steden zijn ze wel degelijk motoren gewend,wat dacht je van ural,die dingen rijden in de kleinste dorpen en op de slechtste wegen,Napels is erger.
Ja dat valt best mee, zolang je maar twee wielen hebt. Zeker in Moskou is wenbaarheid je grote vriend, ik zou trouwens daar gewoon de metro pakken. De Motor ergens veilig parkeren zolang je in de stad verblijft, het Metronet is daar super.
 
Ook hier wil ik even gaan kijken:

Tankmuseum net onder Moskou

:D


klinkt gezellig _O-
A permission from military authorities is required for foreigners. Without a written permission access will be denied for you.

Permission can be get by tourist agencies working with the Defence Ministry of Russia. We can not advertise any of them, but still you can find them via the Internet easily.

While in the Museum, you will be accompanied by a security officer, so please remember - that's a military object. You may also be asked not to take photos of some objects or object details.
 
Wat Ratman zegt: het metronet is daar geweldig!
En check dan ook de metrostations; ware kunstwerken op zich! Wat hebben ze daar een werk ingestoken!!
 
Ik ben er twee x geweest , het toenmalige Sovjet Unie [ USSR ]
Moskou/Leningrad/ Kiev/Charkov/Jalta/lvov.
mooie vakantie's gehad en de meest gastvrije mensen te aarde :Y . [toen]
ik praat over 40 jaar geleden .

tip ; je had toendertijd 'n gezondheids verklaring nodig om 'n zwembad/sauna in te komen.
ik kwam er dus niet in. :(
suc 6
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan