Ronkende racer weg van strand Scheveningen

Hier in het hoge noorden allemaal geen last van, mensen kunnen elkaar gewoon tolereren. Je hebt genieters van geluid, haters van geluid. Elke keer als mijn buurman zijn rs6 start en wegrijd, hoor je mij niet klagen.

Met betrekking tot Scheveningen, als de een kan genieten van het geluid, de ander kan haten op het geluid, wie ben jij als individu om een gehele groep aan te pakken omdat het jou niet zint?

Ben het er mee eens dat sommige erg luid zijn en dat het overlast kan geven, echter wat de een overlast vindt, is voor de ander nog een genot om te horen..

Uiteindelijk zijn we overgeleverd aan de mensen in Den Haag, ook al is voor beide partijen wat te zeggen, de vraag is waar de lijn getrokken wordt.. geef die definitie maar eens, als je dan toch bezig bent probeer de “normale Nederlander” ook te definiëren
 
Welke al in een ander topique onderuit getrapt is...
 
Nou een pijnbank zou een effectief middel zijn tegen motorrijders met motoren zonder DB killer:Y
Overigens heeft Antwerpen ook niks met Scheveningen te maken:P

Wanneer kom je me straffen?
 
Hier in het hoge noorden allemaal geen last van, mensen kunnen elkaar gewoon tolereren. Je hebt genieters van geluid, haters van geluid. Elke keer als mijn buurman zijn rs6 start en wegrijd, hoor je mij niet klagen.

Met betrekking tot Scheveningen, als de een kan genieten van het geluid, de ander kan haten op het geluid, wie ben jij als individu om een gehele groep aan te pakken omdat het jou niet zint?

Ben het er mee eens dat sommige erg luid zijn en dat het overlast kan geven, echter wat de een overlast vindt, is voor de ander nog een genot om te horen..

Uiteindelijk zijn we overgeleverd aan de mensen in Den Haag, ook al is voor beide partijen wat te zeggen, de vraag is waar de lijn getrokken wordt.. geef die definitie maar eens, als je dan toch bezig bent probeer de “normale Nederlander” ook te definiëren
Die redenering klopt van geen kant. Het is verboden om met een herrieuitlaat te rijden en het is ook verboden om onnodig lawaai te maken, zelfs met een legale uitlaat. Wat men ervan vindt in het hoge noorden heeft hier geen invloed op.
 
Laatst bewerkt:
Die redenering klopt van geen kant. Het is verboden om met een herrieuitlaat te rijden en het is ook verboden om onnodig lawaai te maken, zelfs met een legale uitlaat.
Binnen bepaalde marges... Als ik wil kan ik mijn volledig standaard 600 smorgens om 0700 in de tuin starten en savons om 2300 uitzetten, ik zit dan volledig binnen de marges, als ze de pliesie bellen zal die zeggen "we kunnen er niets aan doen, dat het hinderlijk is begrijpen we maar het zit binnen de grenzen" dat ik het never nooit niet zal doen is een stukje wat tussen mijn oren klopt. Dat zorgt er ook voor dat ik met een al pruttelende, spetterende en puffende motor die op de choke de dievenmoord steekt zo snel mogelijk de straat uit ben
 
Die redenering klopt van geen kant. Het is verboden om met een herrieuitlaat te rijden en het is ook verboden om onnodig lawaai te maken, zelfs met een legale uitlaat. Wat men ervan vindt in het hoge noorden heeft hier geen invloed op.

Correct en tevens juist, maar daarnaast zijn er nog veel meer dingen die niet mogen en wel gebeuren. Heeft te maken met het puntje “elkaar een beetje tolereren”, en ja die extreem lawaaierige motoren die je van km’s afstand al aan hoort komen, is wel buiten de redelijkheid van elkaar tolereren
 
Ik weet wel waarom een bepaald type motorrijders veel herrie maakt en/of in groepen rijdt: onder het rijden roepen ze met een kinderstemmetje "mama! mama! mama!" Dat moeten ze wel overstemmen met een hoop herrie.:Y
 
Er zullen wat meer Db meters bijkomen bij verschillende diensten, er zal wat meer controle komen op door motoren druk bezochte plekken en verder blijft het zoals het was.

Dat Dhr Zwinkels zijn iphone met db app 12 hoog in de nachtelijke uren op het balkon wat metingen laat verrichten zal naar mijn weten de zaak niet echt doen kantelen;)
 
Er is weer een artikel verschenen over het geluid die sommige motorrijders maken.

Motorlawaai geldt als een soort grondrecht. ‘Een Ferrari maakt ook lawaai’

Luidruchtige motorrijders hebben weinig te duchten. Noch van elkaar, noch van andere weggebruikers, noch van de overheid.
Mogelijk komt in dat laatste verandering, klik op deze link die je naar de Volkskrant brengt.
De Volkskrant,leest iemand dat:zWord er 1 of andere diender geciteerd die maar onzin uitkraamt over de slechte staat van motoren,terwijl het tegendeel allang bewezen is,en zich verder ook niet echt druk maakt om herrie uitlaten en er zelfs een voordeel in ziet om herten schrik aan te jagen met herrie pijpen,
terwijl stress voor die dieren slecht is.Kortom weer een Volkskrant flut verhaal.:Y
 
Het wordt geschreven onder een stuk van een diender, maar komt op het conto van de eigenaar van een motorzaak.
Vond het ook niet echt een voorbeeld van goede journalistiek.
 
dat ik het never nooit niet zal doen is een stukje wat tussen mijn oren klopt. Dat zorgt er ook voor dat ik met een al pruttelende, spetterende en puffende motor die op de choke de dievenmoord steekt zo snel mogelijk de straat uit ben

Hetzelfde voor mij (tot op zekere hoogte)
Ik rij al jaren met illegale uitlaten, laat de motor nooit langer lopen dan nodig is

Maar over de jaren zijn m'n dempers steeds minder extreem geworden, alleen nu ik de stilste uitlaat tot dusver er onder heb, produceert deze een kwart liter meer voelbaar lawaai.
En daar ik precies in een bakstenen hoek zit, reflecteert dat als een bezetene, om die reden rol ik 's ochtends eerst 'de ruimte' in voordat ik start en de choke laat uitdraaien en er vandoor ga
 
Jezus wat een stelletje zuurpruimen hier!

Het is een beetje leven en laten leven heren. dit is niet een probleem van opeens nu.
Ik had laatst een gesprek met mijn collega van 60. die was vroeger als jong knaapje ook wild op zijn 2-takt Suzuki 500. flink gassen door de dorpjes.

Het verschil is dat we nu internet hebben waar we heel te tijd kunnen zeuren en klagen tegen elkaar.

de een rijd veel, wil lekker toeren en heeft een wat stillere motor.
De ander ander rijd zo nu en dan en gebruikt zijn racemonster met bijbehorende pijp als uitlaatklep van de dagelijkse stress.
Lekker boeiend, als je het maar naar je zin heb.

als elk geluidje, verkeerde helm, merk motor of een fucking bouwradio je irriteert, kan je beter er over na gaan denken waarom je zo zuur snel geiiriteerd naar manneke bent geworden.....
 
Jezus wat een stelletje zuurpruimen hier!

Het is een beetje leven en laten leven heren. dit is niet een probleem van opeens nu.
Ik had laatst een gesprek met mijn collega van 60. die was vroeger als jong knaapje ook wild op zijn 2-takt Suzuki 500. flink gassen door de dorpjes.

Het verschil is dat we nu internet hebben waar we heel te tijd kunnen zeuren en klagen tegen elkaar.

de een rijd veel, wil lekker toeren en heeft een wat stillere motor.
De ander ander rijd zo nu en dan en gebruikt zijn racemonster met bijbehorende pijp als uitlaatklep van de dagelijkse stress.
Lekker boeiend, als je het maar naar je zin heb.

als elk geluidje, verkeerde helm, merk motor of een fucking bouwradio je irriteert, kan je beter er over na gaan denken waarom je zo zuur snel geiiriteerd naar manneke bent geworden.....
Het verschil met 40 jaar geleden is dat er miljoenen mensen bij gekomen zijn, en ook miljoenen auto's en veel meer motoren.
 
@Baard-aap Ik voel me niet aangesproken, maar respecteer wel dat sommige ouders van kleine kinderen het niet leuk vinden als ik mijn motor om 2200 eerst effe helemaal warm draai om hun vervolgens met een urenlang jenkend kind op te schepen. Als ik hier over de Y.Boslaan thuiskom is het net of de GP bezig is, en de wijk in doe ik weer rustig...

Wat een ander aan herrie maakt kan ik alleen maar waarderen... Ik hou wel van een beetje leven
 
@Baard-aap Ik voel me niet aangesproken, maar respecteer wel dat sommige ouders van kleine kinderen het niet leuk vinden als ik mijn motor om 2200 eerst effe helemaal warm draai om hun vervolgens met een urenlang jenkend kind op te schepen. Als ik hier over de Y.Boslaan thuiskom is het net of de GP bezig is, en de wijk in doe ik weer rustig...

Wat een ander aan herrie maakt kan ik alleen maar waarderen... Ik hou wel van een beetje leven

Helemaal mee eens, ik laat mijn motor s'ochtends om 6:30 ook niet warm draaien als ik naar mijn werk ga. maar dat is in mijn ogen niet meer dan normaal.
maar als er hier (ja ik woon bij een doorgaande 80 weg met stoplichten) een groep motoren voorbij komen, hoor je mij niet klagen.
eerder een koppie boven de schutting om te kijken wat er nu weer voor moois voorbij komt.

hear-motorbike-coming-past-768x512.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan