Ronkende racer weg van strand Scheveningen

Laat ze maar lekker nog een paar rondjes rijden op scheveningen,... blijft hoek van holland tenminste nog even wel motor vriendelijk.
 
Dat weet je van te voren als je daar gaat wonen.

Net als die gasten die "voor de rust" op het noordelijke platteland gaan wonen en dan lopen te zeuren over landbouwverkeer wat 's morgens wel heel vroeg door de straat rijdt of zeuren over motoren die over landweggetjes rijden, plattelanders houden nu eenmaal van auto's en motoren dus wen daar maar aan.
Dat zeg je dan ook tegen de families die er al generaties wonen,het is allemaal niet zo makkelijk als je denkt,drukte in Scheveningen is
veel extremer geworden en dan maar zeggen nou dan verhuis je toch lekker is te gemakkelijk,je zou ook kunnen zeggen die herrie schoppers
moeten maar afgeschoten worden ,dat is ook lekker makkelijk.Hier in Brabant word specifiek gecontroleerd op herrie pijpen,geen DB killer is
pech motor weg en 365,- boete.
 
Laatst bewerkt:
Dat zeg je dan ook tegen de families die er al generaties wonen,het is allemaal niet zo makkelijk als je denkt,drukte in Scheveningen is
veel extremer geworden en dan maar zeggen nou dan verhuis je toch lekker is te gemakkelijk,je zou ook kunnen zeggen die herrie schoppers
moeten maar afgeschoten worden ,dat is ook lekker makkelijk.
Ik heb 35 jaar in Scheveningen gewoond. De gemeente is al heel lang bezig om er een kermis van te maken. Zelfs de haven heeft een groot deel van zijn functie verloren. Die is ook al veranderd in een kermis. De ferry naar Felixtowe mocht op het laatst de motoren zelfs niet meer warmdraaien.
 
Dat zeg je dan ook tegen de families die er al generaties wonen,het is allemaal niet zo makkelijk als je denkt,drukte in Scheveningen is
veel extremer geworden en dan maar zeggen nou dan verhuis je toch lekker is te gemakkelijk,je zou ook kunnen zeggen die herrie schoppers
moeten maar afgeschoten worden ,dat is ook lekker makkelijk.
Precies dat. Ik kan mij nog herinneren dat ik als kind naar boven keek als er een vliegtuig over kwam. Als ik daar nu in de tuin zit is het elke paar minuten dat je even je mond moet houden omdat niemand je verstaat. Gelukkig alleen bij bepaalde wind, maar mijn ouders zijn in die tussentijd echt niet verhuisd.
De groei die schiphol heeft gemaakt in al die jaren is waanzinnig, het gebied met (over)last daarmee ook. En eens in de zoveel tijd veranderen ze de vluchtroutes en heeft een andere groep mensen de last.

Gelukkig woon ik nu nog dichter bij de polderbaan waardoor ze keurig langs vliegen. Hoogstends denk ik op een mooie zomerdag dat het in de verte wel veel onweert terwijl de zon schijnt.

Ik snap de mensen zonder demper op de motor echt niet. Ja een leuk geluid kan ik bij inkomen, maar de onzinnige herrie die sommigen maken.... nee sorry, Ik zet mijn geluidsinstallatie ook niet vol open uit respect voor mijn buren (en mijn oren).
 
Ik snap ook niet waarom andere mensen mee moeten genieten van de herrie die jij produceert omdat je dat zo mooi vind,
als je dat wil dan ga je ergens op de Noord pool wonen,daar kan je zoveel herrie maken als je wil,met een beetje pech
trek je dan wel hongerige ijsberen aan,maar dat moet je dan maar voor lief nemen,heb je nog publiek ook.:9~})
 
Ik zie zowiezo de lol niet om in die drukte naar het strand te gaan... maargoed dat zal we kuddegedrag zijn }:O

Bij zandvoort zie je hetzelfde, is toch en beetje primaten gedrag. Vaak gecombineerd met boxer helmpjes, teenslippers en beperkte verkeersinzicht.
Ik ben vast een slecht persoon, maar wanneer ik iemand zie rijden met zo'n helm dan is diegene daarna meteen mijn aandacht verloren en denk ik, "heb je z'n clown". Heel erg bevooroordeeld, want er zullen vast normale mensen tussen zitten die ook zo'n helm dragen.


Verder ben ik het eens met RG Gamma. Gewoon geen verkeer. Iedereen blij.
Straks zijn de scooters en de fietsers aan de beurt, want zeuren doen we toch wel. Zorg er dan voor dat er niet te zeuren valt over voertuigen scheelt weer wat gezeur.
 
Ik ben vast een slecht persoon, maar wanneer ik iemand zie rijden met zo'n helm dan is diegene daarna meteen mijn aandacht verloren en denk ik, "heb je z'n clown". Heel erg bevooroordeeld, want er zullen vast normale mensen tussen zitten die ook zo'n helm dragen.
Vast wel, maar ik heb er nog nooit een gezien.:+
 
Ik snap ook niet waarom andere mensen mee moeten genieten van de herrie die jij produceert omdat je dat zo mooi vind,
als je dat wil dan ga je ergens op de Noord pool wonen,daar kan je zoveel herrie maken als je wil,met een beetje pech
trek je dan wel hongerige ijsberen aan,maar dat moet je dan maar voor lief nemen,heb je nog publiek ook.:9~})
Het is vrij lastig om met een uitlaat te rijden waarvan ik vind dat die mooi klinkt, maar een ander het niet kan horen. :9

Ik rij met oordoppen vanwege de wind. Deze dempen ook het motorgeluid en om dat de compenseren moet die uitlaat dus harder. :+
 
Als je dit serieus meent en niet aan het trollen bent dan spoor je echt niet.
Er worden gewoon regels overtreden die in deze democratie zijn vastgesteld.

Brulpijpen, onnodig rev'ven valt onder onnodig geluid veroorzaken en daar staat een boete op van € 380.
Dat er geen prioriteit / mankracht op wordt ingezet wil niet zeggen dat de mensen die een brulpijp hebben of als een aso staat te rev'ven geen aso eikels zijn.

Landbouwverkeer heb ik geen problemen mee ze komen dagelijks bij mij over de dijk. Maar de eikels die met een kapotte uitlaat op hun trekker langs komen en dan bij voorkeur ook nog hun radio zo aan hebben staan om hun uitlaat te overstemmen mogen ze van mij preventief castreren want degelijk debielen hoeven van mij niet in de genenpoel van dit land.

Even vooropgesteld, open uitlaat (cq pijp met teveel herrie) en onnodig toeren draaien (met die herrie-pijp) dat mag niet en daar staan ook boetes op, simpel en ook terecht. Ik bedoel dus ook het landbouw, gewone en recreatieve wegverkeer. Niet de herrie-aso's.
Ik denk dat we het op dat gebied wel met elkaar eens zijn.
Ik begeleid ook zelf bouwprojecten en heb ook geregeld de heren de radio uit laten zetten als dat ding veel te hard stond, in een buitengebied waar niemand woont is die radio niet zo erg, als je in een woonwijk bezig bent hoor je je te gedragen.

We wonen alleen wel met heel veel mensen op een paar vierkante kilometer, het is mede daardoor niet meer zo rustig als vroeger.
Als je op het platteland gaat wonen vanuit de Randstad en je verwacht dat de plattelanders geen auto's en motoren hebben dan heb je gewoon een verkeerde keuze gemaakt.

Persoonlijk ben ik ook voor het verkeersvrij (vrij van gemotoriseerd verkeer) maken van stadscentra en de beschreven boulevards.
 
Laatst bewerkt:
... extra gas geven en hoogtoerig rijden...
Vooral dit inderdaad. Een luide pijp of geen dB-killer is echt het probleem niet, het is vooral het gedrag. Ook met open pijp en/of zonder dB-killer kun je nog prima zonder "overlast" rondrijden. Het probleem zit 'm meer in de pols en instelling dan in het materiaal zelf.
 
Vooral dit inderdaad. Een luide pijp of geen dB-killer is echt het probleem niet, het is vooral het gedrag. Ook met open pijp en/of zonder dB-killer kun je nog prima zonder "overlast" rondrijden. Het probleem zit 'm meer in de pols en instelling dan in het materiaal zelf.
Ja mooi gesteld,maar waarom dan een open herriepijp monteren,ik zie het voordeel daar niet van,een beetje fruitig geluid moet kunnen,maar
als je al van ver af ben te horen klopt er ergens iets niet in je hersenpan.Maar niet alleen die herriemakers zijn schuldig,de overheid ook,de fabrikanten
worden steeds strengere geluidseisen opgelegd en spenderen miljoenen om daar aan te voldoen en vervolgens komt Pietje die bij de dichtstbijzijnde zaak een herriepijp kan kopen,die verkoop moeten ze verbieden dan ben je goed bezig als overheid.Maar ja de overheid verzint zulke straffen dat het nog net draagelijk
is en mensen voor dat geld het risico nog durven nemen,zo blijft de boete stroom naar de staatskas intact,het zou moeten zijn,herrie pijp rijden 6 maanden voertuig kwijt en 1000,- boete.
 
Laatst bewerkt:
In de sporadische gevallen dat ik op het strand kom en daar 300 kinderen hoor blerren en janken met 150 dB moet ik dat dan wel maar accepteren en leuk vinden omdat het "O zo leuke kleine kindjes" zijn?

Doe mij maar het geluid van open brulpijpen i.p.v. dat gejank en gebler van die kinderen. Ik vind het altijd raar bij dit soort dingen dat er verschil wordt gemaakt in wie of wat de oorzaak is van de geluidsoverlast. Overlast is overlast, overlast kent geen leeftijd. ;).
Volwassen nemen zelf de beslissing om overlast te veroorzaken en kinderen blerren en janken vaak door gebrek aan opvoeding. Wie bepaalt nu wat precies overlast is?
 
In de sporadische gevallen dat ik op het strand kom en daar 300 kinderen hoor blerren en janken met 150 dB moet ik dat dan wel maar accepteren en leuk vinden omdat het "O zo leuke kleine kindjes" zijn?

Doe mij maar het geluid van open brulpijpen i.p.v. dat gejank en gebler van die kinderen. Ik vind het altijd raar bij dit soort dingen dat er verschil wordt gemaakt in wie of wat de oorzaak is van de geluidsoverlast. Overlast is overlast, overlast kent geen leeftijd. ;).
Volwassen nemen zelf de beslissing om overlast te veroorzaken en kinderen blerren en janken vaak door gebrek aan opvoeding. Wie bepaalt nu wat precies overlast is?


Dochter werkt in het onderwijs wat betreft die kinderen en opvoeding hoor ik van haar dezelfde mening.
 
Ik wist niet dat er nog Scheveningers in Scheveningen woonden.

Kom maar eens in een supermarkt luisteren...
Jakobse en Van Es lopen daar nog gewoon los rond.
In Scheveningen en zeker in DuijnDorgrupp is dat grappig om te horen.
Maar niet lachen!
De combinatie van CD-, Pats-autos (en motoren)de en bontjas-kymcos is soms Lachwekkend.

Maar dat Plof- en Bggrrrraaaap-lawaai, dat herken ik goed, hele zomer door, vooral op weekenden.
Is ronduit slecht voor de reputatie van de enkele motorrijder die er nog woont.
 
Ja mooi gesteld,maar waarom dan een open herriepijp monteren,ik zie het voordeel daar niet van,een beetje fruitig geluid moet kunnen,maar
als je al van ver af ben te horen klopt er ergens iets niet in je hersenpan.

Ja compensatie voor matige intelligentie en een kleine piemel.😂
 
Terug
Bovenaan Onderaan