Ronkende racer weg van strand Scheveningen

Oww, nee daar handelde ik niet in... **snork** .. :)

Wij waren fast and furious voor de film zeg maar

Vond de handhaving ook niet grappig ( en we waren zo aaibaar ! )
Zoals de politie zegt ,wie aandacht wil die krijgt het ook van onsB|:Y
 
Nou, muisstille motoren zijn ook gevaarlijk zoals ik laatst gemerkt heb. Reed ik met vfr, originele uitlaten laatst op de snelweg en ik werd bijna op de recidiveerstrook gedrukt omdat de autobestuurder naast mij niet zag/hoorde.

Het was mij zeker weten niet met de Duc overkomen....
Motoren die achter me rijden hoor ik niet, pas als ze voorbij zijn. Denk ook niet dat een duck gehoord gaat worden.
 
Moderne auto,s zijn zo goed geluid dicht gemaakt dat je zelfs herriepijpen pas op het laatste moment hoort,
zelf goed anticiperen is wat je als motorrijder moet doen en er nooit vanuit gaan dat een automobilist je ziet of wel zal horen.
Zorg er zelf voor dat je zo goed mogelijk zichtbaar ben,blijf dus niet in de dode hoek hangen van een ander voertuig.
Haal nooit auto,s in bij een afslag of kruispunt,de kans dat men afslaat zonder richting aan te geven is altijd aanwezig,en nader kruispunten waar een auto staat te wachten zo voorzichtig mogelijk,ik heb meerdere malen meegemaakt dat een auto gewoon optrok vlak voor mijn neus,terwijl ik dacht dat de automobilist mij wel gezien zou hebben.Veel automobilisten kunnen de snelheid van een motor moeilijk inschatten en daar moet je als motorrijder
rekening mee houden anders gaat het geheid een keer verkeerd.
 
Laatst bewerkt:
Moderne auto,s zijn zo goed geluid dicht gemaakt dat je zelfs herriepijpen pas op het laatste moment hoort,
zelf goed anticiperen is wat je als motorrijder moet doen en er nooit vanuit gaan dat een automobilist je ziet of wel zal horen.
Zorg er zelf voor dat je zo goed mogelijk zichtbaar ben,blijf dus niet in de dode hoek hangen van een ander voertuig.
Haal nooit auto,s in bij een afslag of kruispunt,de kans dat men afslaat zonder richting aan te geven is altijd aanwezig,en nader kruispunten waar een auto staat te wachten zo voorzichtig mogelijk,ik heb meerdere malen meegemaakt dat een auto gewoon optrok vlak voor mijn neus,terwijl ik dacht dat de automobilist mij wel gezien zou hebben.Veel automobilisten kunnen de snelheid van een motor moeilijk inschatten en daar moet je als motorrijder
rekening mee houden anders gaat het geheid een keer verkeerd.
Realistisch gezien zijn auto's amper veiliger geworden voor de motorrijder. Primaire dingen zoals goed zicht rondom en horen wat er buiten gebeurt zijn vervangen door elektronische hulpmiddelen die niet altijd het zelfde kunnen. Ik zat laatst in een nieuwe VW en had gewoon de helft minder zicht rondom dan in mijn jaren 80 bak, diverse dode hoeken en inderdaad.. Een dikke tweecilinder hoor je nog net, maar een 4-pitter pas als hij al naast je rijdt.
 
Iedereen die voor zijn rijbewijs gaat leren krijgt altijd te horen, kijken kijken en kijken.....een basis principe....en daar gaat het vaak fout.
 
Motoren die achter me rijden hoor ik niet, pas als ze voorbij zijn. Denk ook niet dat een duck gehoord gaat worden.
Ik rij dagelijks door de file en als het onder de 40 km\h is altijd in z'n 1. Dat werkt vaak wel (dankzij meneer Yoshimura).

Dit betekent niet dat het altijd bij iedereen werkt. Vaak wel.
Dat denk ik omdat er mensen zijn die in hun spiegel kijken en dus ook al ruim voordat ik er ben beweging opzij maken (beetje extra ruimte) en mensen die dat pas op het laatste moment doen als ik er bijna ben en dus schijnbaar iets horen waarna zij pas kijken.

Los hiervan woon ik in een wijk met veel kinders. Die spelen buiten en voor hen helpt het ook. Of ze nu spelen, smorgens naar school lopen \ fietsen, etc.
Zij horen mij. Wat dat betreft heeft het zeker nut.
Ik heb dit s'morgens geregeld al bij de steeg uitrijden. Ik vertrek schijnbaar op het moment dat er 2 altijd naar school lopen en wij komen elkaar smorgens geregeld tegen aan het einde van de steeg. Ik stop uiteraard altijd keurig voor in de steeg uit rij, maar dan staan zij daar op een afstandje te wachten tot ik er uit ben (nu heb je daar geen herriepijp voor nodig natuurlijk, maar de factor geluid speelt hier mee).

Het is niet heilig en het heeft ook nadelen zoals besproken in dit topic.
 
Knap de helft minder zicht....
Raam en deurstijlen zijn idd iets dikker geworden de afgelopen jaren.
Dat heeft te maken met veiligheidseisen voor de auto's

Als automobilist moet je even langs je raamstijlen kijken en als motorrijder moet je niet in de dode hoek gaan rijden.
Wanneer het op gehoor moet dan is er al heel veel misgegaan daarvoor.

De helft idd:
1985_volvo_240_dl-pic-2304830093170336345-640x480.jpeg
DB2008AU00502_full.jpg

Ik begrijp wel waarom, en wat je moet doen om ervoor te compenseren, maar dat is eigenlijk niet relevant. Waar het me even om gaat is dat de gemiddelde koekblikker met 1 blik opzij of naar achteren aanzienlijk minder ziet dan vroeger, terwijl dat zo is onder het mom van "veiligheid" ;)

Sorry, on topic maar weer!
 
@Mechanism , ik heb tijdens mijn opleiding tot vrachtwagenchauffeur geleerd dat ik voor elke beweging moest kijken in de spiegels en door de ruiten. Als je dit toepast in de personenauto van tegenwoordig kom je goed weg want zelfs in de moderne personenauto's heb je voldoende zicht als je ook de 2 buitenspiegels meeneemt in je kijkgedrag samen met de ruiten en binnenspiegel. Doe je dit NIET is de kans groot dat je iets over het hoofd ziet vooral als je ook met je smartphone bezig bent.
 
@Mechanism , ik heb tijdens mijn opleiding tot vrachtwagenchauffeur geleerd dat ik voor elke beweging moest kijken in de spiegels en door de ruiten. Als je dit toepast in de personenauto van tegenwoordig kom je goed weg want zelfs in de moderne personenauto's heb je voldoende zicht als je ook de 2 buitenspiegels meeneemt in je kijkgedrag samen met de ruiten en binnenspiegel. Doe je dit NIET is de kans groot dat je iets over het hoofd ziet vooral als je ook met je smartphone bezig bent.

Exact, die laatste zin ;) Als je veel op de weg zit en/of interesse hebt in het onderwerp heb je dat inzicht ook wel. Maar de keren dat ik op de motor bijna plat gereden ben, waren het niet echt mensen die "iets met autorijden hebben", om het heel voorzichtig uit te drukken.
 
Ja en voeg daar nog even bij de mobile brigade van tegenwoordig die meer met hun mobieltje bezig zijn dan met hun automobiel.
Die hebben het al moeilijk genoeg hun auto op de weg te houden laat staan ook nog op motorrijders letten.
 
Strafpunten bij slecht rijgedrag, er is maar een manier om weggebruikers te dwingen zich beter te gedragen in het verkeer en dat is het noteren van strafpunten op het rijbewijs.

Lage boete 1 punt, hoge boete 2 punten. Bij 3 of 5 punten rijbewijs intrekken voor langere tijd. Als er IETS heilig is voor weggebruikers is het het rijbewijs wel. Excuses als ’Ja, maar, dat rijbewijs heb ik nodig voor mijn werk’, tellen dan niet.
 
Strafpunten bij slecht rijgedrag, er is maar een manier om weggebruikers te dwingen zich beter te gedragen in het verkeer en dat is het noteren van strafpunten op het rijbewijs.

Lage boete 1 punt, hoge boete 2 punten. Bij 3 of 5 punten rijbewijs intrekken voor langere tijd. Als er IETS heilig is voor weggebruikers is het het rijbewijs wel. Excuses als ’Ja, maar, dat rijbewijs heb ik nodig voor mijn werk’, tellen dan niet.
Ik begrijp sowieso niet dat mensen die daadwerkelijk hun rijbewijs nodig hebben daar het risico mee willen nemen het kwijt te raken,
ik vind dart zulke lieden niet sneller
Strafpunten bij slecht rijgedrag, er is maar een manier om weggebruikers te dwingen zich beter te gedragen in het verkeer en dat is het noteren van strafpunten op het rijbewijs.

Lage boete 1 punt, hoge boete 2 punten. Bij 3 of 5 punten rijbewijs intrekken voor langere tijd. Als er IETS heilig is voor weggebruikers is het het rijbewijs wel. Excuses als ’Ja, maar, dat rijbewijs heb ik nodig voor mijn werk’, tellen dan niet.
Ja het is voor iedereen heilig maar toch spelen dagelijks vele mensen met hun rijbewijs,ook punten veranderen daar niets aan.
Ik ben het zelf ooit 2 maanden kwijt geweest,dan weet je pas hoe erg je het mist,als je in de stad woont en werkt is het allemaal nog te doen,maar
buiten de stad word je niet vrolijk van alles met de fiets of openbaar vervoer te moeten doen.
 
Brrrrr wel eng dat motorrijders zo praten:?

Waar staat dat alleen motorrijders zo praten ?
Ook mensen zonder motorrijbewijs praten zo, de kranten staan er dagelijks vol mee, leef je onder een steen soms ?
De opgevoerde racemonsters (bv. oude golfjes) terroriseren de wegen ook overal, ze willen overal als 1ste zijn.
 
Waar staat dat alleen motorrijders zo praten ?
Ook mensen zonder motorrijbewijs praten zo, de kranten staan er dagelijks vol mee, leef je onder een steen soms ?
De opgevoerde racemonsters (bv. oude golfjes) terroriseren de wegen ook overal, ze willen overal als 1ste zijn.
Waar zeg ik alleen ?ik lees hier mee.braverd:tbtw ik heb meer last van mensen die te langzaam rijden,dan degene die een beetje doorrijden
 
Te hard of te langzaam geen van beide is goed,gewoon iedereen zich netjes aan de max snelheid houden of in die buurt dan vallen
er heel wat minder gewonden en doden.Het zijn juist extreme snelheidsverschillen die ongelukken veroorzaken.
Als je zonodig hard wil rijden ga dan op een circuit je eigen uitleven,daar mag je zo hard als je kan.
 
Ik ga in t weekend vroeg op pad ,dan heeft er niemand last van ,kom ook amper een kip tegen dan ,tja een verdwaalde wielrenner en die zijn dan ook vaak alleen zo vroeg,en dan kun je prima doorrijden ,ben meestal weer thuis als de ellende ;) begint.
 
Morgen mijn klassieker voor het eerst fatsoenlijk uitlaten, koningsasserdag te Loenen. Drogekoppeling/Arrows met dB killers gaan hopelijk hun werk doen....
 
Morgen mijn klassieker voor het eerst fatsoenlijk uitlaten, koningsasserdag te Loenen. Drogekoppeling/Arrows met dB killers gaan hopelijk hun werk doen....
Ze waren al bezig met de opbouw ,gezellig !
 
Waar zeg ik alleen ?ik lees hier mee.braverd:t

Je hebt het over motorrijders dan is de suggestie dat je over alleen de motorrijders praat aanwezig, maar je kletst je eigen er weer lekker onderuit.😜
 
Terug
Bovenaan Onderaan