Rood licht

vannelle

MF veteraan
23 nov 2007
3.491
2
where ever I lay my hat.....
Heerlijk rustig op het werk, dus vannelle neemt de rest van de dag maar vrij en morgen ook. :)

Snel naar huis, kan ik weer "lekker" gaan schilderen.
Bij de verkeerslichten moet ik linksaf.
Normaal ga ik altijd ná de stopstreep staan zodat een auto achter me op de lussen komt te staan.
Vandaag was die auto er niet, was ook een beetje een rare tijd om naar huis te gaan natuurlijk.

Gevolg was dus wel dat de lussen geen wachtend verkeer zagen (ik heb te weinig ijzer bij?) en mijn lichtje maar rood bleef. '(

Na de hele cyclus een paar keer gezien te hebben zonder zelf groen te krijgen ben ik maar door rood gereden.
Helemaal tegen mijn principes, maar wat moet je dan? Weet ik hoe lang wachten is iig geen optie.

Herkenbaar?
En zo ja, hoe lossen jullie dat op?
 
rijden/remmen op de lange lussen....

maar ik heb genoeg ijzer :)

overigen s kun je ook een klacht hiervoor indienen bij de gemeente :)
 
Waar zit die lus? Even aanmelden bij de MAG, en meestal komt het dan wel goed. Zelf bij de gemeente melden kan natuurlijk ook :)

Wat bij mij soms wil helpen overigens, is even de middenbok tegen de grond trappen.
 
Laatst bewerkt:
Het komt bij mij echt zeeeeer zelden voor dat een lus me niet opmerkt. Maar in zo'n geval kun je niet veel anders dan door rood rijden inderdaad.
 
Het komt bij mij echt zeeeeer zelden voor dat een lus me niet opmerkt. Maar in zo'n geval kun je niet veel anders dan door rood rijden inderdaad.

:^

in de handel is er nu ook een systeem dat je onder je moto vastmaakt,
een soort sterke magneet, die in inductie van de lussen veranderd,
maar vraag me niet hoe dat heet B|
 
Dit had ik laatst ook, stond ik daar te wachten zag de cyclus meer dan 3x voordat er een auto achter me stond, heb gewoon gewacht want was de eerste keer dat het me overkwam :)
 
Heb ik ook al een paar keer moeten doen bij een stoplicht in Mierlo. Blijf niet eeuwig wachten natuurlijk.
 
Het lullige is alleen dat de eventuele roodlicht-lussen motoren wél altijd detecteren.

Daar zat ik dus ook al aan te denken, het kán dus wel!! :Y
Hier (Randweg Bergen op Zoom, linksaf Halsterseweg op) zitten geen roodlichtcamera's maar het is wel iets om rekening mee te houden.

Verder heb ik hier een aantal tips gelezen die het proberen waard zijn.
Op een ander forum kreeg ik ook de tip om boven de lussen toeren te maken zodat de lus de dynamo "ziet". Lijkt me ook wel een poging waard....
 
Heerlijk rustig op het werk, dus vannelle neemt de rest van de dag maar vrij en morgen ook. :)

Snel naar huis, kan ik weer "lekker" gaan schilderen.
Bij de verkeerslichten moet ik linksaf.
Normaal ga ik altijd ná de stopstreep staan zodat een auto achter me op de lussen komt te staan.
Vandaag was die auto er niet, was ook een beetje een rare tijd om naar huis te gaan natuurlijk.

Gevolg was dus wel dat de lussen geen wachtend verkeer zagen (ik heb te weinig ijzer bij?) en mijn lichtje maar rood bleef. '(

Na de hele cyclus een paar keer gezien te hebben zonder zelf groen te krijgen ben ik maar door rood gereden.
Helemaal tegen mijn principes, maar wat moet je dan? Weet ik hoe lang wachten is iig geen optie.

Herkenbaar?
En zo ja, hoe lossen jullie dat op?

Heb ik ook wel eens gehad, ik rij dan gewoon door het rood als het veilig is, als ik niet kan omkeren iig.
 
Ik heb er ook weleens last van gehad hier in de stad, stond al zeker 5 min te wachten en de auto achter mij ook... toen heb ik die maar even naar voren gedirigeerd zodat deze even het stoplicht kon activeren. Zijn die koekblikken toch nog ergens goed voor :+
 
Heb er zo 2 in de buurt. 1 in Mechelen en 1 in Rumst dingen zijn irritant. En het ergste is ik ga dan opzij staan. Komt een auto aan. Ik maak duidelijk het gebaar dat die tegen die lijn moet komen staan en die kloot hommel doet dat niet. Dus met 6 auto's en een moto een kwartier voor een rood licht gestaan.
 
Bij mij in het dorp is er ook 1 verkeerslicht waar dit het geval is. Als er dan idd geen koekblik achter mij staat, rijd ik ook rustig door rood. Maar de gemeente iks is idd een goeie!
 
hey ,

ik ken het probleem heb het zelf ook wel een s voor het stoplicht (meestal de zelfde) probeer vaak een paar keer door de treep heen te rijden als je dichter bij het stoplicht komt.

(je ziet vaak 2 van die lijntjes lopen) daargewoon recht over een blijven rijden of een beetje slaomen.

Al sik dit bij 2 stoplichten in ridderkerk niet doe, dan sta je gerust 15 min te wachten totdat er een auto achte rje komt staan. (niet fijn als het regent).
 
Zit in apeldoorn ook eentje bij de BP in orden.
Als je daar linksaf moet: forget it..

Gelukkig kan je via het benzinestation tussendoor dus no problemo :Y
(scheelt je met de oto ook wachttijd btw _O- )
 
Als het stoplicht rood blijft, is dat wat mij betreft een stoplicht dat niet werkt... Dan rijd ik door.
 
Ben wel benieuwd hoe agenten hier mee omgaan eigenlijk als ze er net aankomen? Denk dat ze er wel begrip voor hebben als je de situatie uitlegt.

Ja, de ene wel, de ander niet. Door rood licht rijden blijft door rood licht rijden.
En leg jij maar eens aan een agent uit (die net aan komt en je toevallig ziet) dat je al heel lang stond te wachten......... :W
 
ik rij dan meestal op mijn achterwiel weg, zeker als er flitskastje staat

alleen met de bmw lukt dat niet dus dan ga ik over het fietspad voorbij
 
Laatst bewerkt:
Gebeurt me ook heel zelden, als t rustig is rij ik gewoon door, als het een druk kruispunt is pak ik t fietspad wel...
in de handel is er nu ook een systeem dat je onder je moto vastmaakt,
een soort sterke magneet, die in inductie van de lussen veranderd,
maar vraag me niet hoe dat heet B|
Ja dat is ook een goede, als die magneet zo sterk is dat hij van c.a 20 cm een inductie spanning kan veroorzaken in die lussen, kan je na elk ritje een bezoekje brengen aan die mooie meid achter de balie van de Rabobank om een nieuw pasje aan te vragen :+ :X
Wel een bijkomend voordeel; je rijd nooit meer in een spijker met je achterband want die wordt mooi opgepikt door die magneet :P.

Nou zal die magneet wel uitschakelaar zijn, maar toch...
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk rustig op het werk, dus vannelle neemt de rest van de dag maar vrij en morgen ook. :)

Snel naar huis, kan ik weer "lekker" gaan schilderen.
Bij de verkeerslichten moet ik linksaf.
Normaal ga ik altijd ná de stopstreep staan zodat een auto achter me op de lussen komt te staan.
Vandaag was die auto er niet, was ook een beetje een rare tijd om naar huis te gaan natuurlijk.

Gevolg was dus wel dat de lussen geen wachtend verkeer zagen (ik heb te weinig ijzer bij?) en mijn lichtje maar rood bleef. '(

Na de hele cyclus een paar keer gezien te hebben zonder zelf groen te krijgen ben ik maar door rood gereden.
Helemaal tegen mijn principes, maar wat moet je dan? Weet ik hoe lang wachten is iig geen optie.

Herkenbaar?
En zo ja, hoe lossen jullie dat op?


Gewoon doorrijden. Bij ons in Noord Holland Noord zijn er ongeveer 5 a 6 plaatsen waar de stoplichten niet op motorrijders zijn afgestemd. Gewoon goed kijken en dan gaan. (mits er geen flitspaal staat natuurlijk :P ).
 
Na een aantal minuten gewoon doorrijden.

Had t een tijdje geleden met een kapot stoplicht, bij de brug bij cruqius richting Heemstede.
De mensen vooraan bleven staan en aan de lengte van de rij te zien was dat toen al zeker een kwartier. Ben toen naar voren gereden en door rood gereden, de rest volgde toen vanzelf:P
 
Terug
Bovenaan Onderaan