Rood licht

Veel stoplichten in Den Bosch detecteren mijn motor niet. Nou is het daar wel mzo druk dat er altijd wel een auto achter je komt staan. Het langst wa ik heb moeten wachten is 3 a 4 cycles. Nethet moment dat ik begin te overwegen via het fietspad te gaan. Want de flitspalen zien me natuurlijk wel.
 
Als het echt te gek wordt rij ik gewoon :) Bij stoplichten is er altijd een doodpunt waarbij er heel even geen verkeerd op de kruising is. Dit is volgens mij voor hulpdiensten... die gebruik ik dan om door rood te rijden.
 
Even "aarde" maken met je jiffy/middenbok.

Maar ook het aanrijden op de lussen schijnt uit te maken.
Omdat het om een systeem gaat dat met magnetische inductie werkt zal 'aarde maken' met je standaard weinig tot geen effect hebben. Het gaat om de hoeveelheid metaal die met een bepaalde snelheid aankomt. Als je weinig metaal aan je motor hebt zitten (supersport/crosser/SM bijvoorbeeld) heb je meer kans dat het niet werkt.
Het wil dan vaak wel helpen om harder aan te komen rijden en later te remmen. Bovendien zit vaak voor het verkeerslicht een zone die het aanrijden bemerkt. Deze ligt vaak middenop. Dat zie je aan de lijntjes die voor het verkeerslicht staan. Probeer zo veel mogelijk met een hogere snelheid over die zone te rijden.
Het is vaak een kwestie van afstelling. Als ze de gevoeligheid te hoog afstellen dan is de kans groot dat tegemoetkomend verkeer ook het verkeerslicht triggert, waardoor het vaak onnodig op groen gaat. Door de gevoeligheid te verlagen voorkomen ze dit probleem, maar gaat het licht voor motoren vaak niet op groen.

Wat vaak het beste helpt is inderdaad melden bij de MAG, en bovendien bij de verantwoordelijke instantie (gemeente/provincie). De MAG heeft vrij korte lijnen naar diverse overheden om dit soort zaken snel op te laten pakken.
 
Ik herken het.. hier in de buurt zit ook een stoplicht die op rood blijft als ik op mn motor sta te wachten.
Vervelende bijkomstigheid hier is dat er een flitskast bij dit kruispunt zit die op roodrijders flitst '(

Dus stond ik daar laatst.. voor rood te wachten tot je een ons weegt.. nouja, ben uiteindelijk gedraaid en via het fietsersstoplicht overgestoken.. fietsers keken wel even raar op :P heb hem ook gelijk gemeld bij de gemeente, die zouden het oplossen.. zal mij benieuwen.
 
Hmzss bij mij in de stad staat zowat bij elk stoplicht een flitspaal, dus door rijden is meestal niet zo'n succes! :X
Meestal met een slaom op die lossen reageren ze wel.
 
Gebeurt wel eens... als je zeker bent dat je veilig je weg kunt vervolgen, gewoon doorrijden!
Motoragenten hebben er meestal wel begrip voor mits je duidelijk hebt laten zien dat je gewacht hebt en niet roekeloos de kruising oversteekt/ je afslag neemt.
 
Gaat het wel echt om een lus die motoren niet detecteert. Ik heb wel vaker van motorrijders gehoord dat ze denken dat bepaalde stoplichten motoren niet detecteren, maar mijn ervaring is dat het dan om stoplichten gaat die lage prioriteit hebben. M.a.w. ze gaan niet elke cyclus mee, maar slaan een paar keer over. Het gaat dan meestal om minder drukke zijwegen van een kruispunt met verder drukke aanvoerwegen.

Eerst dacht ik het ook dat het aan de motor lag, maar ik sta dan toch met enige regelmaat wel bij zo'n stoplicht ook een paar minuten te wachten achter een (vracht)auto. Ligt dus niet aan niet gedetecteerd worden maar gewoon aan de prioriteitsstelling.
 
Als het echt te gek wordt rij ik gewoon :) Bij stoplichten is er altijd een doodpunt waarbij er heel even geen verkeerd op de kruising is. Dit is volgens mij voor hulpdiensten... die gebruik ik dan om door rood te rijden.

Voor hulpdiensten... ?? :N


Dat is voor de veiligheid, een buffertje tussen debielen die door donker oranje rijden en de "het-is-groen-stoplichtsprinters"






In principe is een rood verkeerslicht een rood verkeerslicht.
Met een beetje meedenkend en ter plaatse bekend politiemens die weet hoe met motoren om te gaan en de juiste uitleg zal t wellicht best goed komen.


Vervolgens thuis even de wegbeheer of de MAG in kennis stellen dat ze de boel wat beter afregelen.
 
Na een aantal minuten gewoon doorrijden.

Had t een tijdje geleden met een kapot stoplicht, bij de brug bij cruqius richting Heemstede.
De mensen vooraan bleven staan en aan de lengte van de rij te zien was dat toen al zeker een kwartier. Ben toen naar voren gereden en door rood gereden, de rest volgde toen vanzelf:P

ah was jij die motorrijder die voorbij reed :+
maar daar doen de stoplichten het vaak niet? (of juist wel, stop..lichten..?)
want daar staan altijd heeeeelee lange files :+
 
De info erin is niet echt verouderd hoor.. de techniek is nog precies hetzelfde :)

Dat begrijp ik ook wel, maar wat is er nou zo erg aan om een topic te openen waarvan het onderwerp al eerder aan bod is geweest?
En dan de manier waarop daar op gewezen wordt....


Ach natuurlijk... natuurlijk is in 2005 de gehele infrastructuur gewijzigd en nu werken die lussen met magische bonen.

En bij dit topic is natuurlijk de klok expres verkeerd gezet om een complot tegen jou te smeden ofzo.

wachten voor stoplicht


:Z :Z to you en :W :W

Als ik het niet dacht! Ik had dus toch gelijk!!

Maar ff serieus, jouw manier van reageren vind ik niet erg netjes.
Ik geef toe de zoekfunctie niet gebruikt te hebben, maar verdien ik het dan om weggewuifd te worden zonder argumenten?
En nu je reaktie weer.....ik vind het bijna zielig.
Je kunt gewoon normaal zeggen dat het onderwerp al aan bod is geweest en mij op zo'n manier toespreken mag je wat mij betreft wel helemaal achterwege laten.

Ik vind het niet erg om op mijn vingers getikt te worden als ik een foutje maak maar de manier waarop maakt me wel uit.
 
Ik vind de manier waarop eigenlijk niet eens zo verkeerd...

Je hebt nog geluk dat er niet meteen een slotje op wordt gegooid.

Dit forum gaat al jaren mee, en er worden uiteraard soms dezelfde dingen gevraagd.
T'is soms gewoon wat overdreven om een discussie weer helemaal opnieuw te gaan voeren.
Echter, een oud topic opvissen en daarin reageren is niets mis mee! :Y
 
Laatst bewerkt:
Als ik het niet dacht! Ik had dus toch gelijk!!

Maar ff serieus, jouw manier van reageren vind ik niet erg netjes.
Ik geef toe de zoekfunctie niet gebruikt te hebben, maar verdien ik het dan om weggewuifd te worden zonder argumenten?
En nu je reaktie weer.....ik vind het bijna zielig.
Je kunt gewoon normaal zeggen dat het onderwerp al aan bod is geweest en mij op zo'n manier toespreken mag je wat mij betreft wel helemaal achterwege laten.

Ik vind het niet erg om op mijn vingers getikt te worden als ik een foutje maak maar de manier waarop maakt me wel uit.

Ik vind jouw manier om een topic te openen niet netjes, haast arrogant. Ik moet iets weten. BAM daar is weer een topic.
Verder zou ik niet weten wat voor argument ik zou moeten aanvoeren?

Misschien was mijn eerste reactie niet helemaal juist, maar jouw eerste reactie daarop verdient zeker wel de schoonheidsprijs? Hypocriet is het nog net niet. Maar als jij niet op die manier behandelt wil worden moet je niet zo doen tegen anderen.

Ik moet er wel bijvertellen dat dit weer eens de spreekwoordelijke druppel was. Na weer een dozijn kledingtopics, beveiligings, was, of wetgevingtopic, heb ik het even gehad met vragen waarin je binnen 5 minuten het antwoord op het www kunt vinden.
 
Afgelopen zondag onderweg naar de motorbeurs in Groningen hetzelfde verhaal op de Bedumerweg, stoplichten "zagen" mij ook niet. 3 of 4 keer de cyclus voorbij stopt er een blikje achter me en 3 tellen later was het groen.
Hier had het niks te maken met prioriteit van het stoplicht, zelfs 2 banen voor recht door.
 
Ik vind jouw manier om een topic te openen niet netjes, haast arrogant. Ik moet iets weten. BAM daar is weer een topic.
Verder zou ik niet weten wat voor argument ik zou moeten aanvoeren?

Zo was het niet bedoeld, ik wou een ervaring delen en daar hing een vraag aan vast.

Misschien was mijn eerste reactie niet helemaal juist, maar jouw eerste reactie daarop verdient zeker wel de schoonheidsprijs? Hypocriet is het nog net niet. Maar als jij niet op die manier behandelt wil worden moet je niet zo doen tegen anderen.

Aktie=reaktie.
Door op dezelfde manier te reageren weet je hoe het overkomt. Verdient idd geen schoonheidsprijs.

Ik moet er wel bijvertellen dat dit weer eens de spreekwoordelijke druppel was. Na weer een dozijn kledingtopics, beveiligings, was, of wetgevingtopic, heb ik het even gehad met vragen waarin je binnen 5 minuten het antwoord op het www kunt vinden.

Dat begrijp ik wel, heb ik ook wel eens.
Maar je snapt toch ook wel dat als iemand een topic start die persoon daar een bedoeling mee heeft?
In mijn geval wou ik zoals eerder gezegd een ervaring delen en daar kwam een vraag achteraan.
Er zal best wel eens een topic over zijn geweest, maar is dat niet met veel onderwerpen zo?
Als een topic goed loopt heeft het bestaansrecht, ongeacht of het al eerder aan bod is geweest of niet.
Om te voorkomen dat topics dubbel gaan kan het forum ook zo ingericht worden dat er geen mogelijkheid is om topics te openen, alles is al eens aan bod geweest.
Lijkt me ook niet handig.....

Nogmaals, dat van de bekende druppel begrijp ik wel, maar ik hoop dat jij begrijpt dat ik de beste intenties heb en zo'n reaktie dus niet verwacht had en zeker niet op prijs stel.

No hard feelings, maar dit is hoe ik er over denk. ;)
 
Tijd voor MOD aktie en een slotje hier geloof ik :Y

Enige goede antwoord : MAG of Overheid inlichten betreffende de situatie ter plaatse, kruispunt onthouden en het nummer van het verkeerslicht, en het wordt opgelost.... hier zeuren helpt zowieso niet ;)

4 sterren hangslot pleaZZ :Z
 
Is dit zeuren?
Gooi er maar een slotje op dan idd.
Schop ik wel een oud topic omhoog mocht het nodig zijn.
Vraag dan niet waarom ik een topic dat een paar jaar oud is omhoog kick.

Slotje please.
 
Is dit zeuren?
Een normale discussie blijkt hier idd niet meer mogelijk te zijn :P

het gezeur wat ik hier heb gelezen was iig niet van jouw :)

Ik heb nog niet meegemaakt dat mijn stoplicht het niet deed. Wel het idee gehad dat op sommige plekken mijn stoplicht op rood blijft staan en andere 2x achter elkaar mogen B|
Dat lijkt mij meer aan de instellingen liggen dan aan de lussen op de grond, aangezien hij het daarna wel gewoon doet :)
Door rood rijden zit er dan ook niet in, aangezien het daar dan vaak te druk voor is.
 
Zit in apeldoorn ook eentje bij de BP in orden.
Als je daar linksaf moet: forget it..

Gelukkig kan je via het benzinestation tussendoor dus no problemo :Y
(scheelt je met de oto ook wachttijd btw _O- )

Deventerstraat, voor Jade City, linksaf de Zutphensestraat op ook trouwens.
Heb er ook al flink lang staan wachten. Met de motor rijd ik dan ook meestal via 'het Fort'.
 
Dacht dat dit een forum was voor mede liefhebbers.

Mensen die toevallig dezelfde vraag stellen als iemand die dat een jaar geleden ook heeft gedaan is niet stom of lomp.
Die heeft gewoon niet hoed gekeken.
Dat gebeurd trouwens bij veel forums en motorrijders.

De vraag die werd gesteld is onlangs beantwoord en er blijkt niet veel meer aan te doen dan de gemeente of wegbeheerder te bellen.
Schrijven is beter en je moet dan ook vragen om een schriftelijke reactie. Mocht je dan op dezelfde plek gepakt worden kan je het altijd overleggen met oom agent.

Gewoon gezellig blijven schrijven.... De server kan makkelijk 2 dezelfde vragen aan.
Met vriendelijke groet, iemand die ook wel eens te lang moet wachten bij een stoplicht en dan gewoon doorrijd. O-)
 
Als het stoplicht rood blijft, is dat wat mij betreft een stoplicht dat niet werkt... Dan rijd ik door.
Het STOPlicht werkt dan continue! Dus werkt prima.
Alleen het verkeerslicht werkt dan niet juist. :9

Even een melding bij de Politie en dan is het gauw genoeg veranderd hoor. Gewoon een kwestie van afsteling.
En natuurlijk netjes over de lus heen rijden bij het aanrijden op de verkeerslichten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan