Roodgloeiende uitlaat Honda Hornet CB600F (2004)

B07

MF veteraan
17 jul 2017
1.316
213
Spijkenisse
Bedankt voor de uitleg.

Ik zie deze aansluitingen op startrelais:
1 draad op contact.
1 draad op regulator.
1 draad op startknop.
1 draad op clutchswitch.
De startmotor zit aan massa frame.
Ik zie geen draden direct naar ontsteking lopen, welicht word dat in een module of ander relais geschakeld, dat zou kunnen.
Het verbaast mij wel dat alles word in geschakeld via een startrelais.

Laatst bewerkt:

kasperv

Rookie
14 mei 2018
9
0
De pluspool van de accu zit alleen aangesloten op het startrelais, verder niet. De rest van het elektrisch systeem zit weer op het startrelais aangesloten. Het mag duidelijk zijn dat wanneer de aansluitingen van het startrelais gecorrodeerd zijn het hele elektrisch systeem hier last van heeft. Zo ook de ontsteking, die doet het niet goed meer met als gevolg hikken en onverbrand benzinemengsel in de uitlaten wat daar ontbrandt, met als gevolg vlammen uit de uitlaat en het roodgloeiend worden daarvan.
Dit is inderdaad precies wat er gebeurd lijkt te zijn, ook volgens de garage. De pluspool van de accu zit inderdaad direct aan het startrelais, dus alle stroom loopt wel degelijk door het startrelais.

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
36.474
1.333
www.snelmotoren.nl
De pluspool van de accu zit alleen aangesloten op het startrelais, verder niet. De rest van het elektrisch systeem zit weer op het startrelais aangesloten. Het mag duidelijk zijn dat wanneer de aansluitingen van het startrelais gecorrodeerd zijn het hele elektrisch systeem hier last van heeft. Zo ook de ontsteking, die doet het niet goed meer met als gevolg hikken en onverbrand benzinemengsel in de uitlaten wat daar ontbrandt, met als gevolg vlammen uit de uitlaat en het roodgloeiend worden daarvan.
nee, die verbindingen zitten niet in het start rela
Dit is inderdaad precies wat er gebeurd lijkt te zijn, ook volgens de garage. De pluspool van de accu zit inderdaad direct aan het startrelais, dus alle stroom loopt wel degelijk door het startrelais.
nee, door de aansluiting bij het startrelais. Niet het relais zelf. Die aansluitingen zijn herstelbaar, dus een nieuw relais monteren is dom.