Roodgloeiende uitlaatbocht

Roelk98

Rookie
2 dec 2022
6
0
Hallo allemaal,
Na het even stationair draaien(2-3 min) van mijn ktm duke 690 uit 2012 viel mij op dat de uitlaatbocht roodgloeiend werd(zie afbeelding). Nu was mij dit eerder nooit opgevallen en heb ik het eerder ook nog nooit gezien. Het lijkt mij dat dit niet de bedoeling is. Heeft iemand misschien enig idee wat het probleem of de oorzaak hiervan kan zijn? (Bij koud blok uitvallen, haperen en stotteren totdat die iets warm gedraaid is dan is het weg)
 

Bijlagen

  • 20221130_224828.jpg
    20221130_224828.jpg
    116,7 KB · Weergaven: 63
Laatst bewerkt:
Volgens mij heb je dit in het donker gefotografeerd of niet?
Niet gelijk je zorgen maken, dit is niet ongebruikelijk.
Om het zeker te weten kun je de air/fuel ratio laten controleren. Dan weet je het zeker.
 
Volgens mij heb je dit in het donker gefotografeerd of niet?
Niet gelijk je zorgen maken, dit is niet ongebruikelijk.
Om het zeker te weten kun je de air/fuel ratio laten controleren. Dan weet je het zeker.
Ja klopt is gefotografeerd in het donker echter is het mij eerder ook nooit opgevallen in het donker. Ik zal dat even laten controleren. Ga er zelf niet aan klooien met al die elektronica etc XD. Bedankt!
 
Dit is heel normaal voor deze motoren, dunwandige pijp icm de arme fabrieksafstelling . Mijn KLX en KTM hebben dit al 12 jaar. Niets om je bezorgt over te maken.
 
Dit is heel normaal voor deze motoren, dunwandige pijp icm de arme fabrieksafstelling . Mijn KLX en KTM hebben dit al 12 jaar. Niets om je bezorgt over te maken.
Mijn Yamaha wr/yz 400 en 450's en mijn huidige Ktm 450 staan niet te rijk, en toch is ook mijn uitlaat zo roodgloeiend in het donker of schemer.

@Mike Schenk dit is ook met het blote oog te zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan