Roof Boxer V8

mooie helm hoor,ben er ook op zoek naar maar ik twijfel nog een beetje.
Heeft met de aanluiting te maken van het kinstuk.
 
Ik vond het ook een mooie helm. Ik keek op fc-moto.de omdat ze daar goedkoper schijnen te zijn. Stonden ook een paar reviews. Ik denk niet dat ik een ROOf koop. Vizier zou slecht afsluiten waardoor er in je helm windkracht 10 ontstaat bij flink doorrijden. Ook zou hij bij een regenbui veel water doorlaten.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen, maar ik koop hem (voorlopig) niet.
 
Laatst bewerkt:
Vizier zou slecht afsluiten waardoor er in je helm windkracht 10 ontstaat bij flink doorrijden. Ook zou hij bij een regenbui veel water doorlaten.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen, maar ik koop hem (voorlopig) niet.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik rij maar soms op de autosnelweg en met een chopper is > 120 km/h niet echt prettig. Ik heb dus geen windkracht 10 ervaren toen ik vorige week op de A1 reed en vind het bij snelheden < 100 km/h (wat ik meestal rij is 80 km/h wegen) niet opvallen. In de regen heb ik met deze helm nog niet gereden.



* typefoutje hersteld *
 
Laatst bewerkt:
idem, hier :)


die ROOF-helm is vooral de naam die je betaalt en de vormgeving
afgeleid van S.W.A.T. helmen etc, hebben ze daar ws een patent/octrooi op aangevraagd.


ik ging met broertje mee een helm voor hem kopen, en hij viel ook gelijk op die helm.

de verkoper heeft eerlijk verteld [ook motorrijder] :] dat die helmen flink geluid [kunnen] lekken,
een flinke regenbui niet helemaal tegenhouden, en dat het kinstuk idd niet lekker aansluit.

op basis van dat eerlijke verhaal heeft mijn broertje een goedkopere helm uitgezocht van Caberg, een heel mooi helmpje voor 199 euri ipv 350 euri *D
 
Laatst bewerkt:
... die ROOF-helm is vooral de naam die je betaalt en de vormgeving
afgeleid van S.W.A.T. helmen etc, hebben ze daar ws een patent/octrooi op aangevraagd.

........

... dat die helmen flink geluid [kunnen] lekken, een flinke regenbui niet helemaal tegenhouden, en dat het kinstuk idd niet lekker aansluit.
.......
Het klopt helemaal dat je betaalt voor de naam en de vormgeving. :Y
Maar dat is bij heel veel dingen zo. Bij deze helm heb ik besloten dat ik dat er voor over heb (vind hem gaaf 8-) ), maar ik zal bijvoorbeeld nooit kleding van G-Star, Tommy Hilfiger of Gaastra kopen. Dat is in mijn beleving precies hetzelfde. Je betaalt veel te veel voor de naam en de vormgeving. Maar ieder zo zijn eigen keus ;)

Even terug naar het onderwerp. Ik denk dat het bij deze helm vooral belangrijk is wat voor motorrijder je bent. Rij je vooral hard/snel, veel op de autosnelweg en/of ook vaak in de regen? Dan is een andere helm misschien meer geschikt. Rij je net als ik bijna nooit harder dan 80 km/h en met name met mooi weer dan lijkt er mij niets aan de hand ;)
 
Het klopt helemaal dat je betaalt voor de naam en de vormgeving. :Y
Maar dat is bij heel veel dingen zo. Bij deze helm heb ik besloten dat ik dat er voor over heb (vind hem gaaf 8-) ), maar ik zal bijvoorbeeld nooit kleding van G-Star, Tommy Hilfiger of Gaastra kopen. Dat is in mijn beleving precies hetzelfde. Je betaalt veel te veel voor de naam en de vormgeving. Maar ieder zo zijn eigen keus ;)

Even terug naar het onderwerp. Ik denk dat het bij deze helm vooral belangrijk is wat voor motorrijder je bent. Rij je vooral hard/snel, veel op de autosnelweg en/of ook vaak in de regen? Dan is een andere helm misschien meer geschikt. Rij je net als ik bijna nooit harder dan 80 km/h en met name met mooi weer dan lijkt er mij niets aan de hand ;)



voor de goede orde;


het is niet dat ik het geen goede helm zou vinden of niet mooi want ik vind hem echt wel "vervaarlijk" uitzien. 8-)

Verder ken ik deze helm niet, het verhaal hier gaat puur over wat de verkoper ons vertelde terwijl m'n broertje aan het passen was, wat er evnt voor puntjes aan de helm zaten die aan de buitenkant niet zichtbaar zouden zijn.

En vroeg hij verder aan m'n broertje wat hij belangrijk vond aan een goede helm. :]

Op die basis hebben we uiteindelijk voor een Caberg gekozen, terwijl die verkoper hem makkelijk had kunnen ompraten als hij wilde voor een ROOF.
Het feit dat hij dat niet deed kwam voor mij betrouwbaar over. :)
 
Ik vond het ook een mooie helm. Ik keek op fc-moto.de omdat ze daar goedkoper schijnen te zijn. Stonden ook een paar reviews. Ik denk niet dat ik een ROOf koop. Vizier zou slecht afsluiten waardoor er in je helm windkracht 10 ontstaat bij flink doorrijden. Ook zou hij bij een regenbui veel water doorlaten.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen, maar ik koop hem (voorlopig) niet.

Ik rij regelmatig met cruise snelheden van 160km/h... Moet toegeven dat het dan niet echt wind stil is maar welke helm wel, ik gebruik ook oordoppen en dan heb ik er geen last van. Je moet als je het vizier wil sluiten idd met enige kracht sluiten voor dat hij goed dicht zit.. Rijdend is mij dat nog niet gelukt... Ja en regen heeft deze helm nog niet gezien en gaat waarschijnlijk ook niet gebeuren.... *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan