ROOF BOXER V8

Femmus

Die hard MF'er
7 feb 2014
328
1
Fryslân
iemand ervaring met deze helm? of een soort gelijke (kinstuk helemaal naar achteren)

please share! 8-)
 
speciaal voor onze Frieze vriend


bruo
akvo ene kune viziero
kaj iom la franca gaja Harley dezajno
sed bone, tio estas gusto, kiu estas nur bruo kaj fugo cunt
 
Laatst bewerkt:
en wie is die 'speciale' vriend? want als je mij bedoelt waardeer ik je humor totaal niet!
 
je hebt er een bontkraag voor nodig en je hoeft geen motorpak meer aan. of bedoel je dat niet? :+

mooi weer helm, tochtig, lucht langs je ogen (niet fijn) en met vochtig weer laat het aardig wat vocht door "van horen zeggen dan", zelf heb ik nooit zo'n helm opgehad.
 
Doe d'r ook eentje met van die "rode duivelsoortjes" erop. Heb een keer in een motorwinkel nogal luid "Goh, wat heb jij schattige rode oortjes op je hoofd!" geroepen en de persoon die die helm droeg legde hem gelijk weer terug. Beetje gemeen, maar ik kon me niet inhouden. ;)
 
Er is op dit forum al veel over Roof helmen geschreven. Als je bovenaan zoekt komen al die topics te vooschijn.

Samenvatting van de meeste van die topics
- veel lawaai
- veel turbulentie
- wel waterdicht als alle ventilatie dicht zit
- voor velen een slechte pasvorm

Ik heb hem zelf ook een keer in een winkel gepast en ook mij zat die helm voor geen meter. Voelde ook niet veilig.

Ga zelf eens passen en dan ook de Shark Evoline. Die heeft ook zo'n klapkinstuk.

Ik ben zelf geen fan vanwege de kwaliteit maar vind het bij Harley / chopper rijders niet verkeerd staan.
 
Ik heb em ook, met die rode oortjes (sluitingclips). Herrie? Iedereen rijd met oordopjes toch? O-)

Als je kinstuk dicht zit en het regent komt er inderdaad wat water naar binnen als je vizier dicht zit. Dit heb ik alleen gehad met veel regen, stortbuien, op de snelweg. Ook komt er wat minimale rijwind naar binnen, maar dat vind ik super voor tegen het beslaan. Voor dagelijks langdurig woonwerkverkeer zou ik em niet kopen. Zoals hierboven gezegd vind ik het ook een chopper helm. Voor tourritjes met afen toe een buitje vind ik em goed. Ik rij meestal met opgeklapt kinstuk.

Pasvorm is persoonlijk, naar de winkel dus.

Nog meer vragen? :)
 
Slechtste helm die ik ooit heb gehad, na 2 maanden weer verkocht.

Cons:
- Absoluut niet waterdicht (ook niet met vents gesloten)
- Onhandig sluit systeem
- Luidruchtig
- Tegenwoordig erg hip bij Supersport rijders (what the fuck is wrong with them :)? )

Pros:
- Ziet er "cool" uit

Ik zou zeggen ga voor de Shark Evoline of the Roof Desmo.
 
Laatst bewerkt:
- Tegenwoordig erg hip bij Supersport rijders (what the fuck is wrong with them :)? )

Pros:
- Ziet er "cool" uit

erg hip bij een bepaald volk... ziet er cool uit is ook nog te betwisten. waarom wil je een helm hebben die slecht is, maar leuke rode dingetjes erop heeft als deze is opgeklapt? Smaken verschillen gelukkig en als je het mooi vindt en de kwaliteit op de koop toe neemt, gewoon passen en kopen!
 
Mwoa, slecht zal hetniet zijn, anders heeft ie geen keurmerk. :Z wat is bij deze helm dan slecht in jouw ogen?

"Bepaald volk"? :?

Ik heb em gekocht omdat ik graag "open" rij, meestal ritjes binnendoor. Ga ik de snelweg een keer op, of gaat het hozen, klap ik em dicht. Niks meer, niks minder.

Edit

Ik wilde een helm met wegklapbaar kinstuk, keuze was Roof of Shark. Airoh had er ook een, maar daarvan kon hetkinstuk alleen los, niet wegklapbaar. Zit je dus met een los kinstuk onderweg. Ik vond de Roof beter zitten op dat moment, dus gekocht.
 
Laatst bewerkt:
een helm van de aldi/gamma heeft ook een keurmerk, wil niet zeggen dat deze goed is :Z ..
(valprotectie zal wel goed zitten i.v.m. keurmerk, maar comfort, visier, waterdichtheid, uitlubberen liner enz.)

Als een helm geen vocht en wind buiten kan houden, vind ik het een slechte helm. Voor een helm van rond de 300,- mag je enigszins kwaliteit verwachten.

Het volk wat ik bedoel is niet op afkomst gebaseerd (voordat daar weer een discussie over komt) maar het is het voormalige 180cc jeweetzelluf, rijdt nu op supermotards en supersports met 30cm schaamranden rond in de stad, zonder motorpak maar wel een jas met bontkraag. quads doen het ook erg goed... dat volk bedoel ik (dagje scheveningen boulevard en je weet waar ik het over heb).

maar wat ik al zei, als deze helm ts zijn smaak is en de negatieve punten op de koop toe neemt, moet ts het vooral niet laten, doen wat je zelf mooi vindt!
 
Laatst bewerkt:
Ik weet de definitie van humor niet, maar bij google translate kon ik dat dialect niet vinden.
Maar goed, we zijn met zijn alleen Europeanen en omdat die allemaal Esperanto spreken leek mij het wel practisch om het voor onze Frieze vrienden in een ons alleen bindende taal te vertalen, stukje service van mij aan onze Frieze vrienden


Dat er grapjes worden gemaakt over Friezen en dat je dat deel van Nederland beter kan afsteken en in de zee duwen, ja , dat is mij nu ook wel duidelijk.
Niet grappig, gewoon in en in triest.

blijft een kut helm, dat dan weer wel
 
Laatst bewerkt:
Ik weet de definitie van humor niet, maar bij google translate kon ik dat dialect niet vinden.
Maar goed, we zijn met zijn alleen Europeanen en omdat die allemaal Esperanto spreken leek mij het wel practisch om het voor onze Frieze vrienden in een ons alleen bindende taal te vertalen, stukje service van mij aan onze Frieze vrienden


Dat er grapjes worden gemaakt over Friezen en dat je dat deel van Nederland beter kan afsteken en in de zee duwen, ja , dat is mij nu ook wel duidelijk.
Niet grappig, gewoon in en in triest.

blijft een kut helm, dat dan weer wel

Mij iets te diepgaand dit allemaal, Nederlands doet het voor mij prima... Ik spreek niet een woord "Esperanto", zat niet in mijn vakkenpakket destijds :X

Maar dat van die helm, kak ding... Shoei all the way *O*
 
TS, hoe wil je de helm gaan gebruiken, maw puur binnenweg en mooi weer dagen en als er toevallig regenen .. ach.. Dan is die helm goed genoeg.

Als je vooral op snelwegen rijden en in alle weersomstandigheden.. dan is de helm erg niet geschikt, omdat de wind het kinstuk naar achterdrukt (spoiler effect) en dat rijdt niet zo fijn.
Bij regen dan stroomt het water aan de binnenkant van de vizier, op een gegeven moment zie je niets meer. :(
Over lawaaiig, ach tis een relatief begrip.
 
Klinkt interessant allemaal, ik denk dat ik er een ga kopen.
Mijn Friese achternaam zal helpen. 8-)
 
Ik zat er ook aan te denken om deze te kopen. Ik heb er een met Pasen gepast bij de MotoPort Schiedam. Mijn bezwaren zijn
-sluitingsmechanisme (drukknoppen)
-pasvorm rond de kinnebak.

*geen rijderservaring*
Dus ik kan je niet vertellen of je veel last van windruis hebt en of je bij regen een paar druppeltjes naar binnenkrijgt of een Niagara waterval,

(MET die twee ongemakken, moet ik wel zeggen dat het een brij prijzige helm is)

Wat mij wel ZEER aanspreekt is vrijheid rond de ogen -met de klep dicht!.
Ik heb ook een Nolan Systeemhelm geprobeerd -dezelfde die mijn oom op heeft
-maar het is net alsof je door een brievenbus heen gluurt. Claustrofobisch!
En ik weet niet of dat "simpel" een kwestie van wennen is.
De Roof had -voor mij- hetzelfde gevoel als een Police helm.

Ik wil nu een de Roof Desmo bekijken en passen.
Het sluitingsmechanisme ziet er in ieder geval robuuster uit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan