Rooie duif zijn zijspandingetjes

Mooie lijn zo met dat subframe. Ik ga beginnen aan een schommel en wil dat juist wel naar beneden laten wijzen. Niet in eerste instantie omdat ik dat mooi vind, maar ik ben beperkt in materiaal. Ik heb 140cm pijp staan voor de vorkpoten en dus beperkt in lengte.
 
  • Leuk
Waarderingen: RedP
Ik wilde net zeggen. Zakken met dat ding, maar dat had je zelf ook al gezien.

👍
Mooie setup zo'n caferacer zijspan!

Alleen dat achterspatbord iets inkorten tot t alleen een hugger is?
 
Ik wilde net zeggen. Zakken met dat ding, maar dat had je zelf ook al gezien.

👍
Mooie setup zo'n caferacer zijspan!

Alleen dat achterspatbord iets inkorten tot t alleen een hugger is?

Achterspatbord word nog en keer vervangen als er een off set achterwiel in komt dan kan er ook een 135 of 145 band in en moet het toch worden aangepast, voorlopig mag ie even zo blijven
 
Ik ben vanochtend vroeg nog een paar uurtjes in de garage bezig geweest, met de oliekachel aan was het binnen de kortste keren boven de 20 graden! Nergens last van dus.
 
Mooi man, lekker bouwen!

Hier is de schuur goed geïsoleerd en de verwarming staat altijd een klein beetje aan. Pure luxe. Ik weet t ;)
 
Zit ik hier maar mooi te klote in de kou, gelukkig vind She het goed dat ik een elektrisch radiateur kachel aan mag hebben
 
Hier ook gewoon in de kou hoor, soms staat de wasdroger aan. Dat geeft nog wat warmte. Och, op m'n werk sta ik ook meestal buiten en nog wel koudere gebieden.
Muziek erbij en doorgaan ;)
 
Ik heb een yoga matje om op te liggen tijdens het sleutelen. En een Zibro tegen de ergste kou. Maar mijn taktiek is om bij kou in huis te blijven.
 
Net nog even een goede 33/11 cardan opgehaald

je kan het maar beter op de plank hebben liggen
en de beste raad is soms voorraad
 
Even een vraagje voor de geleerde zijspanknutselaars onder jullie als ik de remtangen plaats moet dan het hart van de remklauw loodrecht boven de vooras staan of hoe zit dat ???????? en heeft dat invloed op de remwrking etc bij de zijspanracers zie je zelf aan de onderkant zitten ??


graag en antwoordje ik heb al zitten google maar ik kom er niet echt uit
 
Ik weet niet of ik geleerd genoeg ben om je vraag te beantwoorden, maar ik denk dat ik je vraag begrijp.
De hoek van de klauw maakt niet zo veel uit.
Het gaat erom dat je reactie stang evenwijdig loopt aan de lijn die je kan trekken tussen vooras en scharnier punt van de schommel.
Dan heb je namelijk geen reactie krachten bij t remmen zodat die niet gaat duiken of omhoog komt
 
Even een vraagje voor de geleerde zijspanknutselaars onder jullie als ik de remtangen plaats moet dan het hart van de remklauw loodrecht boven de vooras staan of hoe zit dat ???????? en heeft dat invloed op de remwrking etc bij de zijspanracers zie je zelf aan de onderkant zitten ??


graag en antwoordje ik heb al zitten google maar ik kom er niet echt uit


Loodrecht boven de as hoeft niet, het maakt (volgens mij) niets uit voor de remwerking. De reactie arm trekstang haaks tov de as is wel het meest gunstig (nog mooier óók in het hart van de schijf). Weet niet of je bekend bent met hijsmateriaal? De hoek waarmee je een last optilt maakt heel veel uit in de kracht op je arm.

Snap je het nog?:/

Interessant dit, is het volgende op mijn lijstje.
 
Laatst bewerkt:
Het is wel wijs om de reactie arm te laten draaien op je wielas, ooit dacht ik dat is niet nodig!
Als je in of uit veert draait je reactie arm om je wielas en beschrijft dan dezelfde straal als je wiel waar de remschijven aan zitten. Dan raakt de remtang de remschijf niet. De trekstang hoort in lijn te zitten met je remtang.
En het ziet er wel net uit als alles haaks zit en hetzelfde.
 
Ik snap je vraag niet, is het voldoende om te zeggen dat de ontluchtingsnippel zo hoog mogelijk moet?
Dat is gemakzucht. Je kunt bij het ontluchten ook dr klauw losnemen, en zo plaatsen dat de nippel dan 'hoog' zit. Ik zou de klauw zo plaatsen dat het (rijwiel)technisch het beste is. Hoe vaak moet je nu helemasl ontluchten? 1x per jaar is al veel.
 
Loodrecht boven de as hoeft niet, het maakt (volgens mij) niets uit voor de remwerking. De reactie arm trekstang haaks tov de as is wel het meest gunstig (nog mooier óók in het hart van de schijf). Weet niet of je bekend bent met hijsmateriaal? De hoek waarmee je een last optilt maakt heel veel uit in de kracht op je arm.

Snap je het nog?:/

Interessant dit, is het volgende op mijn lijstje.

Ik ben er ook eens mee aan het experimenteren geweest. Het enige wat je voor remreaties moet hebben, is wat Ehe noemt. De reactiestang parallel aan lijn wielas-draaipuntschommel. Van al het andere merk je niks, maar houdt wel in dat je meer of minder ijzer moet gebruiken
 
Ik hoef hier niks meer te zeggen, alle wijze mannen zijn me al voor geweest, ik heb het ook zo gedaan nadat ik het bij hun had afgekeken.:t
 
Dat is gemakzucht. Je kunt bij het ontluchten ook dr klauw losnemen, en zo plaatsen dat de nippel dan 'hoog' zit. Ik zou de klauw zo plaatsen dat het (rijwiel)technisch het beste is. Hoe vaak moet je nu helemasl ontluchten? 1x per jaar is al veel.
Volgens mij is de vraag waar de klauw in klokpositie zou moeten staan. Voor de remwerking maakt dat niet uit, zes uur of twaalf uur is hetzelfde, dan is alleen de ontluchtingsnippel van belang. Maar als ik zo terug lees was ik niet de enige waar de vraag niet helder was.
 
Volgens mij is de vraag waar de klauw in klokpositie zou moeten staan. Voor de remwerking maakt dat niet uit, zes uur of twaalf uur is hetzelfde, dan is alleen de ontluchtingsnippel van belang. Maar als ik zo terug lees was ik niet de enige waar de vraag niet helder was.

Nou dat weet ik niet. Ik wil niet eigenwijs zijn, maar volgens mij had ik de vraag wel begrepen:+.
Ehe had de reactiekrachten al genoemd. Maar een klauw onder de as geeft weer een lager zwaartepunt, maar een hoger onafgeveerd gewicht, omdat de trekstang een duwstang wordt, welke veel moeilijkier in een parallelle positie te plaatsen is. En door de duwkrachten wat dikker dient te zijn, dus zwaarder. Of neemt dan weer ChoomMolybdeen, dan.......

Kortom, gespreksstof voor bij een BOTkampvuur!_O-
 
Ik snap je vraag niet, is het voldoende om te zeggen dat de ontluchtingsnippel zo hoog mogelijk moet?


Wel eens naar sport motoren gekeken ?
daar zit heel vaak de achterremklauw al op de kop gemonteerd en ja hoe vaak ontlucht je het systeem als het 1x per jaar is dan is het al veel
 
Denk dat de meeste mijn vraag wel hebben begrepen en ik ben er weer een stuk wijzer uit geworden !!

Zo we gaan vandaag nog een dagje werken voor de baas en dan is het vanavond oud en nieuw
 
Terug
Bovenaan Onderaan