Rook uit nokkenas ontluchting Suzuki gs 550 t

RdG72

Rookie
8 dec 2019
25
8
Purmerend
Beste m-f 'ers,

Ik heb een suzuki gs 550 t uit 1980 omgebouwd tot caferacer/scrambler. Motor heeft op de testbank gestaan bij Hoogland motoren Purmerend (helaas bestaat het bedrijf niet meer) en is toen perfect afgesteld. Vorig jaar begon het motortje opeens olie uit de nokkenas/carter ontluchting te gooien.

Heb hierop nieuwe zuigerveren, pakkingen etc geplaatst, maar loopt nu stationair te hoog en komt niet snel genoeg terug naar het juiste toerental.

Daarbij komt nu geen olie, maar rook uit dezelfde ontluchting. Ook vind ik de nieuwe koppakking teveel zweten.

Kan iemand mij met deze problemen helpen of weet iemand een goede monteur in de buurt van Purmerend?

Of is er misschien interesse om de motor over te nemen? .... Hij stond, toen hij nog perfect liep, te koop en heb nog 2 projecten in de schuur staan...zie jullie reacties graag tegemoet.
20180803_183033.jpg
20180708_112612.jpg
 
Deze foto heb ik genomen nadat hij de eerste keer olie uit de ontluchting gooide. Is idd sterk verkleurd en bij die cilinder was de zuigerveer het meest versleten....😉
Die verkleuring is niet veroorzaakt door versleten zuigerveren, maar door een lek tussen cilinder/kop.
Aangezien je zegt dat die nu zweet met de nieuwe koppakking erop, vermoed ik dat je kop/cilinder lekt, door een kromme kop/cilinder.

Dat zou ook meteen je toerental die hoog blijft hangen verklaren.
 
Die verkleuring is niet veroorzaakt door versleten zuigerveren, maar door een lek tussen cilinder/kop.
Aangezien je zegt dat die nu zweet met de nieuwe koppakking erop, vermoed ik dat je kop/cilinder lekt, door een kromme kop/cilinder.

Dat zou ook meteen je toerental die hoog blijft hangen verklaren.
Ok, top dat je dit aangeeft, ik ga er van het weekend mee aan de slag...👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan