rookie vraagt: tankslapper (?) gsx-r600 '97

Maan

MF'er
2 jun 2004
40
0
Amersfoort
vraagje:....

ik sta aan het begin van mijn motorleven, en heb sinds een paar maanden een gsx-r600 uit 1997. En ik heb nog niet veel ervaring dus.... probleem is dus dat mijn motor bij volgas optrekken,... het voorwiel erg begint te zwabberen als hij iets van de grond af komt, Is dat nou een tankslapper, en is dat te verhelpen met een stuurdemper?
Voor de rest is het een prima fiets voor een beginner,......kneedown in no-time....maar die wheelie...... :?
 
de gsxr600 is volgens mij geen tankslapperfiets. ik denk dat je eerste de vering en demping op de fabrieksinstelling moet zetten, bandenspanning moet checken en dan opnieuw proberen om hem te laten slappen. Wat ook mogelijk is, is dat je het stuur krampachtig vast houdt.
Echte tankslappers komen vaak spontaan in waarbij het voorwiel nog gewoon contact heeft met het wegdek.
Stuurdempertje kan altijd nog.
 
Volgens mij is dit geen tankslapper.
Elke motor wordt licht bij volle accellaratie. Het wiel gaat dan een beetje zoeken, maar een slapper is iets anders. Dan begint ie te schudden van voor naar achter en pleur je half van je zadel. Ik heb eem 97 en 98-er GSXR600 gehad en die ging inderdaad wat in het stuur bewegen bij volle wegtrekken. Niets aan de hand.
 
:o

Stuur recht houden... beginnersfiets...
[offtopic]
Snap jij nou ook al niet dat ze geen wheelies, stoppies en KD's in het lespakket opnemen :? :+

Goudgeld mee te verdienen joh, die gasten :P
[/offtopic]
 
als je een tank slapper hebt dan merk je het wel hoor ;)

gewoon beetje zweven met dat wiel en een beetje zoeken .. lekker toch juist .. stuur goed vast houden en gas erop houden .. nix aan de hand :]
 
Als je een fiets hebt waar de tank lager ligt(voor de gewichtsverdeling)mag je je motor niet in de felle zon parkeren anders wordt je dummy tank vanzelf slapper,di een zgn tankslapper!Gr ducable. *D
 
je hebt las van speedwobbles. vaak mede veroorzaakt door slecht afgestelde vering en doordat je het stuur niet recht houdt bij het neerzetten van een wheelie.

een stuurdemper kan dit verbeteren, maar ik zou het eerder zoeken in de vering.

bij een tankslapper slaat het stuur echt hard van aanslag naar aanslag en daar kun je met je handen niets meer aan houden. de truuk is gas blijven geven (niet remmen) en hopen dat ie weer vanzelf stopt. soms gebeurt dat en soms wordt de rijder van de fiets gegooid.

oh en een GSXR600 is GEEN beginnersfiets. en kneedowns/wheelies en beginner in dezelfde alinea is niet goed voor de gezondheid.
 
hmmm.... ben een zeikerd zie ik,.... ps wheelies doe ik idd niet aan maar knee down is toch erg makkelijk zo..... erg bedankt voor den tips
 
OI IK HEB ZELF OOK EEN 97er suz 600 gehad en ja dat wat jij voelt zijn ook tankslappers geen hele heftige maar toch dit alles is idd te verhelpen met een stuurdemper want voor zover ik weet worden tegenwoordig geloof ik de suzuki600 vanaf 99/00 standaard met stuurdemper geleverd en dat doen ze niet voor niks.dus suc6 met je fiets en besluit.
greetz Vasily
 
OI IK HEB ZELF OOK EEN 97er suz 600 gehad en ja dat wat jij voelt zijn ook tankslappers geen hele heftige maar toch dit alles is idd te verhelpen met een stuurdemper want voor zover ik weet worden tegenwoordig geloof ik de suzuki600 vanaf 99/00 standaard met stuurdemper geleverd en dat doen ze niet voor niks.dus suc6 met je fiets en besluit.
greetz Vasily
nope, ik heb een 2000 zonder stuurdemper
 
vanaf dit model wordt de 600 wel met stuurdemper geleverd de 750 van daarvoor werd WEL met stuurdemper geleverd.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan