Rookies met 1 post: zijn ook trollen

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.271
112.252
Rèswèk
Ik zou het niet erg vinden als rookies pas na 5 of 10 posts ofzo bevoegdheid krijgen om in bepaalde forums maar met name techniek een topic mogen starten... dat kon al met phpbb, dus met dit overtreffende forum lijkt dat ook te moeten kunnen. Met mij wordt menigeen gallisch van de rookies die na één post in techniek of algemeen oprotten. Laatste bezoek = tevens registratie = tevens openingspost... verplicht voorstellen...
 
Oplossing
C460B30C-4513-4A44-8383-43024021F007.jpeg


Welke zal,ik nemen?
Ik zou het niet erg vinden als rookies pas na 5 of 10 posts ofzo bevoegdheid krijgen om in bepaalde forums maar met name techniek een topic mogen starten... dat kon al met phpbb, dus met dit overtreffende forum lijkt dat ook te moeten kunnen. Met mij wordt menigeen gallisch van de rookies die na één post in techniek of algemeen oprotten. Laatste bezoek = tevens registratie = tevens openingspost... verplicht voorstellen...

En dan users die een vraag willen stellen, zich daarvoor aanmelden en ontdekken dat ze eerst 10 reply moeten plaatsen voor ze hun vraag kunnen stellen.
Dan krijg je 10 reply a la @Rob RD en zeg nou zelf.... is er iemand die daar op zit te wachten ??
 
En dan users die een vraag willen stellen, zich daarvoor aanmelden en ontdekken dat ze eerst 10 reply moeten plaatsen voor ze hun vraag kunnen stellen.
Dan krijg je 10 reply a la @Rob RD en zeg nou zelf.... is er iemand die daar op zit te wachten ??
Ik denk dat je daar meer volle zalen mee trekt dan met de rookies-als-troll... trouwens, over respons op mijn reacties en mijn respons van anderen op mijn reacties zit ik echt wel in de groene zone. Daarbij: ik zeg 5 of 10 posts ofzo, waarbij ik aan de deskundigen overlaat wat redelijk zou kunnen zijn. Misschien ook een keer de positieve kant van mijn posts inzien net als de likers die met een stuk of 10 al lijnrecht tegenover je staan
 
En dan users die een vraag willen stellen, zich daarvoor aanmelden en ontdekken dat ze eerst 10 reply moeten plaatsen voor ze hun vraag kunnen stellen.
Dan krijg je 10 reply a la @Rob RD en zeg nou zelf.... is er iemand die daar op zit te wachten ??
Ben het hier mee eens,maar een voorstel verplichting zou er wel moeten zijn,en ook een verplichting om merk ,type en bouwjaar te vermelden in het techniek gedeelte,dan moeten ze al heel wat meer moeite doen dan nu,en scheelt een hoop frustratie bij de reguliere techniekneuten.
 
Ik ben het wel met @Rob RD eens dat er teveel van dat soort posts zijn. Of de voorgestelde methode de oplossing is weet ik niet, maar ik denk wel dat het goed is dat het onder de aandacht wordt gebracht! Het is het waard om over oplossingen/aanpassingen na te denken, en omdat 'we' een forum zijn is dat dus ook de beste manier.

Verder denk ik nog steeds dat je met een goed en verplicht invultemplate in techniek al een boel mensen afvangt, mensen die nu wel posten 'omdat het kan'. Ook denk ik dat het systeem van 'beste antwoord' voor verbetering vatbaar is.

1. Niet de verplichte gegevens ingevuld? -> Niet posten in techniek.
2. Meer dan x topics open hebben staan zonder terugkoppeling of 'beste antwoord' geselecteerd? -> Niet posten in techniek.
 
Laat toch alsjeblieft t forum een beetje zo ongeregeld als t is, wil je iets niet lezen of zien of een nieuw topic staat je niet aan,
dan kijk je ff een andere kant op.
nee ,zelfs hier moet alles met regeltjes ;(

Oeps, regeltjes! Wat grappig dat dit argument nog eens 'tegen mij' zou worden gebruikt, want ik ben zo tegen regeltjes, dat geloof je niet ... Maar serieus, ik begrijp je argument @*Jan* , misschien kun je i.p.v. regels 'omgangsnormen' lezen? Of lijk ik dan weer op Balkenende ... _O-
 
Laat toch alsjeblieft t forum een beetje zo ongeregeld als t is, wil je iets niet lezen of zien of een nieuw topic staat je niet aan,
dan kijk je ff een andere kant op.
nee ,zelfs hier moet alles met regeltjes ;(
Ik heb ook moeite met regeltjes. Mijn voorstel is ook geen regel, slechts een drempel. Daarna mag je losgaan
 
Ik denk dat de meeste nieuwelingen met een probleem door een zoekopdracht via google hier terecht komen.
Er wordt namelijk geen reclame van het motor_forum in de Story geplaatst.
En om dan eerst tien lulverhalen te moeten plaatsen...
Voorstellen is wat anders. (Weet ook niet of ik dat ooit heb gedaan).
 
Terug
Bovenaan Onderaan