Roosendaal en omgeving "De Speeltuin" deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag bij van Meel geweest....

Mijn rapportage van de nieuwe R1.

Eerst maar even mijn ongezouten mening. Ik ben duidelijk geen fan van de 2009 R1.
Er zitten teveel dingen aan die ik persoonlijk niet mooi vind.


Als eerste wat mij opviel was het kompleet ontbreken van lucht openingen in de zij-fairing.
Hierdoor vind ik de motor helemaal niet agressief ogen.
En dit vond ik altijd een sterk punt van de yamaha supersports.
Wat wel weer mooi is, het Yamaha op de onderkuip.


[afbeelding]


Tweede wat ik echt niet mooi vind. De plastic kap voor de tank. het lijkt wel of die bij ieder model jaar groter word. Op deze laatste uitvoering va de R1 is het bijna de helft van de tank. Opzich niet heel erg maar het is een ongespoten stuk plastic. Ziet er gewoon goedkoop uit. Moet vervangen worden dus door carbon of tenminste laten spuiten in de lak kleur.

[afbeelding]


Laatste wat ik niet te pruimen vind is de achterkant. Niet alleen de ontzettende lelijke uitlaten. Die vervangen we toch maar het kontje zelf. ik ben een echte fan van smalle wespen achtige kontjes. Op deze nieuwe R1 lijkt het echt of de motor een mega reet heeft. Van meel heeft het na-gemeten en toch is de kont maar 1 centimeter breder dan de 2008 R1. Ook zit het achterlicht raar. Hij zit wat dieper geplaatst hierdoor zit er nog plastic boven het achterlicht dat loopt naar het kontje toe. Beetje moeilijk uit te leggen en te zien op de foto.

[afbeelding]

[afbeelding]

Natuurlijk zijn erg ook erg mooi details.

De achterbrug vind ik vet. En een mooie demper ook.
De brug is aan beide kanten open en niet dus zoals op een eerder geplaatste foto aan de rechterkant dicht. Hij oogt niet lomp maar wel solide.

[afbeelding]

[afbeelding]


Verder. De koplampen zijn gaaf. Hier is de agressiviteit weer terug van Yamaha.


[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


En natuurlijk het al geroemde cockpit.

[afbeelding]


Dus zeker geen lelijke fiets. Maar ik persoonlijk vind het geen vooruitgang op het vorige model. Optisch dan. Helaas heb ik het de motor niet horen lopen en natuurlijk ook niet op gereden. Yamaha stuurt de motor rond zonder sleutels. Ze willen echt niet dat er op gereden word. Op het weggedrag en vermogen zal waarschijnlijk ook weinig aan te merken zijn.

Nu is het wachten op de eerste witte uitvoering want die zou mij nog van gedachte kunnen veranderen.
:? :? :?
 
dezelfde heb ik een jaar of twee terug bij van cranenbroek gekocht, ik heb er nooit problemen mee maar hoor er ook andere verhalen over, maar zal grotendeels waarschijnlijk ook aan de compressor erachter liggen
Zo dacht ik er ook over. en de top kwaliteit van pro gereedschap haal ik er niet uit met dit ding :N

ff goed zoeken ze zijn er hoor en ook nog van goede kwaliteit/prijs verhouding :Y
Motorbrug komt iets later. Eerst de garage in oorde maken. Ik zoek tegen die tijd wel een brug met een electrischehydropomp en niet met een voetpomp.
 
Laatst bewerkt:
Van Cranenbroek, daar kosten ze geoof ik iets van 25 euri, ik zou er m'n wielbouten van de auto maar niet mee aandraaien :N :N anders wordt je ingehaald door je eigen achterwielen :?
In de tijden dat ik in een garage rond rende heb ik nog nooit iemand gezien die vertroude op een luchtsleutel met betrekking tot het vastzetten van wielen. :N
Of het zit los of je krijgt het niet meer los. :/
Altijd natrekken met een momentsleutel.
 
In de tijden dat ik in een garage rond rende heb ik nog nooit iemand gezien die vertroude op een luchtsleutel met betrekking tot het vastzetten van wielen. :N
Of het zit los of je krijgt het niet meer los. :/
Altijd natrekken met een momentsleutel.

Gewone stalen velgen zet je met een GOEIE luchtsleutel gewoon vast, wij doen niet anders. Gaat wel om een sleutel met een goed moment natuurlijk, geen ding van 100 euro
Misschien moet je ook eens naar autoraces kijken ;) ;)
 
Laatst bewerkt:
Btw, als we het nou toch over sleutelen hebben, ff een plaatje van Hoekske zijn speelgoedhok

full
 
Een mooi gevulde garage :9 :9 :9

haha je hebt de sticker van Prospeed er nog op zitten ;) ;)
nog geen nieuwe kuipen er op zitten?
HEEEE It's alive

Nee, nog geen nieuwe kuipjes er op, liggen op zolder te wachten op een spuitbeurt.
Mooi klusje voor de winter, moet er nog wel wat meer aan doen, een berg overtollig spul er af knikkeren, PC er in enz.


En jij????
 
Gewone stalen velgen zet je met een GOEIE luchtsleutel gewoon vast, wij doen niet anders. Gaat wel om een sleutel met een goed moment natuurlijk, geen ding van 100 euro
Misschien moet je ook eens naar autoraces kijken ;) ;)

Goed dat je het zelf al aangeeft, "niet met een sleutel van E100,-." ;)
 
HEEEE It's alive

Nee, nog geen nieuwe kuipjes er op, liggen op zolder te wachten op een spuitbeurt.
Mooi klusje voor de winter, moet er nog wel wat meer aan doen, een berg overtollig spul er af knikkeren, PC er in enz.


En jij????

Voorlopig even niets '( '( '(

Komt wel weer maar wanneer weet ik nog niet. Ik zat effe foto's te kijken bij de Porn racing mannen, maar dan kriebelt het toch wel........
 
Heb dezelfde luchtsleutel, maar staat bij mij wel een beest van een compressor achter })

Durf met deze luchtsleutel wel een stalen velg vast te zetten, dan mag iemand anders em losmaken met een ratel of kruissleutel.... weet zeker dat tie morgen nog vast zit _O-
 
Laatst bewerkt:
Heb dezelfde luchtsleutel, maar staat bij mij wel een beest van een compressor achter })

Durf met deze luchtsleutel wel een stalen velg vast te zetten, dan mag iemand anders em losmaken met een ratel of kruissleutel.... weet zeker dat tie morgen nog vast zit _O-

ja jot joh gewoon rammelen met die handel
 
Maar had van m'n oude baas nog een bluepoint luchttol gehad, dus die gebruik ik nu :Y

Website van bluepoint is ofline -O- . Weet ik nog niet hoe het er uit ziet.

Bij mij staat er niet een beest van een compressor achter, maar voor een luchtsleutel en de frequentie waar ik hem mee gebruik is het ruim voldoende. luchtboormachine/slijptol zal zeker niet lukken :N

Dit staat erachter
1c.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan