rooske öhlins suspension tynaarlo

teddek

MF veteraan
25 mrt 2006
1.036
0
Assen
nx dan lof voor deze man. http://www.ohlins-rooske.nl/
ik had vanmiddag even gebeld en moest van zn vrouw maar gewoon langs komen.
daar aangekomen werd hij even uit de werkplaats geroepen.

hij kijkt, voelt en steld de vering af. tuulijk als je wensen hebt kan het anders.
maar ik wil eerst dat de motor gewoon goed is afgesteld. persoonlijke wensen, dat komt later wel.

deze man verstaat zijn vak en doet eigenlijk ook nx anders dan vering afstellen, ook andere merken.
wil je dat je voorvork gereviseerd word? ff bellen en dan breng je hem maar langs, alleen zonder de motor graag.
hij steld vering voor verschillende race teams en verschillende klassen en komt over de hele wereld waar de race teams ook zijn.
komend jaar rijden de motor met öhlins in de endurance races, met zijn afstelling. das toch iets om trots op te zijn.

hij pakte mn motor beet rolde hem vooruit er remde flink......
met zijn reactie: "heb je een nieuwe voorband?"
ik: "ja"
hij: "dan moet je die moteur opdonder verkopen"
(in de afgelopen 2 maand is de helevoorkant 2 x uitelkaar geweest, 1e x ivm lekke keeringen en een nieuwe voorband en de 2e keer voor een nieuw balhoofd lager die versleten was. deze hadden ze niet op voorraad de 1e keer)

hij begon wat te stellen en te draaien, en eigenlijk was hij zo klaar.
achter was geen probleem, voor wel.
mn voorvorkt veerd niet diep genoeg en veerd de eerste 1 a 2 cm niet terug.
hier valt verder nx aan aftestellen.

reden:
te veel en mischien verkeerde olie, de kroon plaat met een te groot moment gemonteerd, en keeringen niet ingevet.
hij heeft hierna direct de voorpoten met juiste öhlins vet ingevet ivm de keeringen.

hij rade me aan om alles zelf lost te halen, voorpoten heen te brengen en dan kijkt hij ernaar.
en daarna dan zelf weer alles met een moment sleutel te monteren.
hij wil de voorkant wel demonter en monteren maar dit is niet het goedkoopste voor mij en het is een fluitje van een cent, hij heeft hier na even uitgelegd hoe dit moet. (wisten jullie dat die open alu buis onder het dashboard voor een bok is gemaakt?)

dit gaan we dus ook doen, even en bokje maken en alles uitelkaar draaien.
aangezien het geen kwaad kan hoe het nu is blijf ik deze zomer er nog even lekker op rijden en maak ik na de zomer een afspraak.

toen ik opstapte om weg te gaan stelde hij snel nog wat af...hij rijd nu al stukken beter en nooit gedacht dat vering zoveel doet.

btw kosten....geen
 
mensen als het mogenlijk is laat je vering afstellen...je weet niet wat je mee maakt :}
 
nx dan lof voor deze man. http://www.ohlins-rooske.nl/
ik had vanmiddag even gebeld en moest van zn vrouw maar gewoon langs komen.
daar aangekomen werd hij even uit de werkplaats geroepen.

hij kijkt, voelt en steld de vering af. tuulijk als je wensen hebt kan het anders.
maar ik wil eerst dat de motor gewoon goed is afgesteld. persoonlijke wensen, dat komt later wel.

deze man verstaat zijn vak en doet eigenlijk ook nx anders dan vering afstellen, ook andere merken.
wil je dat je voorvork gereviseerd word? ff bellen en dan breng je hem maar langs, alleen zonder de motor graag.
hij steld vering voor verschillende race teams en verschillende klassen en komt over de hele wereld waar de race teams ook zijn.
komend jaar rijden de motor met öhlins in de endurance races, met zijn afstelling. das toch iets om trots op te zijn.

hij pakte mn motor beet rolde hem vooruit er remde flink......
met zijn reactie: "heb je een nieuwe voorband?"
ik: "ja"
hij: "dan moet je die moteur opdonder verkopen"
(in de afgelopen 2 maand is de helevoorkant 2 x uitelkaar geweest, 1e x ivm lekke keeringen en een nieuwe voorband en de 2e keer voor een nieuw balhoofd lager die versleten was. deze hadden ze niet op voorraad de 1e keer)

hij begon wat te stellen en te draaien, en eigenlijk was hij zo klaar.
achter was geen probleem, voor wel.
mn voorvorkt veerd niet diep genoeg en veerd de eerste 1 a 2 cm niet terug.
hier valt verder nx aan aftestellen.

reden:
te veel en mischien verkeerde olie, de kroon plaat met een te groot moment gemonteerd, en keeringen niet ingevet.
hij heeft hierna direct de voorpoten met juiste öhlins vet ingevet ivm de keeringen.

hij rade me aan om alles zelf lost te halen, voorpoten heen te brengen en dan kijkt hij ernaar.
en daarna dan zelf weer alles met een moment sleutel te monteren.
hij wil de voorkant wel demonter en monteren maar dit is niet het goedkoopste voor mij en het is een fluitje van een cent, hij heeft hier na even uitgelegd hoe dit moet. (wisten jullie dat die open alu buis onder het dashboard voor een bok is gemaakt?)

dit gaan we dus ook doen, even en bokje maken en alles uitelkaar draaien.
aangezien het geen kwaad kan hoe het nu is blijf ik deze zomer er nog even lekker op rijden en maak ik na de zomer een afspraak.

toen ik opstapte om weg te gaan stelde hij snel nog wat af...hij rijd nu al stukken beter en nooit gedacht dat vering zoveel doet.

btw kosten....geen


Moraal van dit verhaal ??
Laat nooit je motor repareren bij een erkende monteur ??
 
Moraal van dit verhaal ??
Laat nooit je motor repareren bij een erkende monteur ??



nee hoor, gewoon een tevreden klant die zn ervaringen graag met ons wil delen!!
een zaak afzeiken is heel gewoon geworden, maar zo kan t dus ook *O* *O*
 
nee hoor, gewoon een tevreden klant die zn ervaringen graag met ons wil delen!!
een zaak afzeiken is heel gewoon geworden, maar zo kan t dus ook *O* *O*

Zo bedoelde ik hem dan ook.
Dit soort ervaringen zijn heel persoonlijk.
Als je lang genoeg wacht zal er vast wel iemand zijn die een negatieve ervaring bij deze meneer heeft.

Jij bent in ieder geval weer gelukkig dank zij deze man.

Fijne dag




:W
 
Typerend verhaal. Hoeveel motorrijders spenderen niet een fortuin aan hi-tech after-market vering-componenten zonder eerst de standaard setup optimaal in te (laten) stellen, laat staan het uiterste te halen uit die dure componenten?
 
Zo bedoelde ik hem dan ook.
Dit soort ervaringen zijn heel persoonlijk.
Als je lang genoeg wacht zal er vast wel iemand zijn die een negatieve ervaring bij deze meneer heeft.

Jij bent in ieder geval weer gelukkig dank zij deze man.

Fijne dag




:W

Denk dat je dan wel ff moet zoeken ;)

Kom ook regelmatig bij Rooske. Deze man weet niet alleen wat ie doet, hij heeft ook nog eens enorm veel plezier in wat ie doet. Ben zelf geen voorstander om je vering door een ander af te laten stellen, (is toch je eigen gevoel wat je moet hebben bij het rijden, heb er zelf dan ook alleen slechte ervaringen mee) maar hij kan je wel aan goede basis helpen en adv jou probleem eea oplossen.
 
Typerend verhaal. Hoeveel motorrijders spenderen niet een fortuin aan hi-tech after-market vering-componenten zonder eerst de standaard setup optimaal in te (laten) stellen, laat staan het uiterste te halen uit die dure componenten?


tja,maar hoeveel mensen hebben er nu daadwerkelijk verstand van vering afstellen? Zou het dolgraag latendoen,maar hier een beetje in de buurt zit niets waar ik vertrouwen in heb.
 
had deze post ook in een het grote RSV topic geplaats....heb namenlijk een RSV.
daarom melde ik dat van die alu buis
 
Hahaha ik woon daar 10km van vandaan en heb er nog nooit eerder van gehoord :P
Binnenkort maar eens langs gaan met mijn motor :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan