Rossi en Pedrosa op Bridgestone seizoen 2008???

Albèrt R1

MF veteraan
24 jun 2006
1.043
0
Amersfoort
Het lijkt in de MotoGP tegenwoordig nog maar om een ding te draaien - banden. Komend weekend zou de beslissing moeten vallen met betrekking tot de eenheidsbanden in de koningsklasse en het lijkt er op dat het niet door gaat, wel wordt een aanpassing van het reglement verwacht.
Het is een van de belangrijkste items geworden sinds de invoering van het bandenreglement dat toevalligerwijs samenviel met verbeterde prestaties van Bridgestone en Ducati die dit jaar elf overwinningen wisten te pakken tegenover vijf zeges voor Michelin. De grote favorieten voor de titel, Valentino Rossi en Dani Pedrosa, kwamen er nauwelijks aan te pas waardoor er alarmbellen gingen rinkelen bij organisator Dorna die prompt een voorstel indiende voor de invoering van eenheidsbanden. Het lijkt er op dat de algemeen directeur van Dorna, Dhr. Ezpeleta, het voorstel meer als een soort van dreigement indiende om zo te zorgen dat de drie bandenfabrikanten het reglement zouden aanpassen om zo competitie binnen deze prototype klasse te kunnen garanderen. Daar kwam tevens bij dat de fabrieksteams van Honda en Yamaha graag ook Bridgestone banden wilden en Michelin daarop dreigde om de MotoGP te verlaten als ze deze twee grote teams zouden kwijtraken. Vooral Rossi en Pedrosa, de meervoudig kampioenen die nu het eens niet gaat zoals zij willen flink zitten te klagen, wilden graag gebruik maken van het Japanse rubber waarbij Pedrosa het zelfs stelde als voorwaarde bij contractverlenging.

De fabrikanten schijnen concessies te hebben gedaan met betrekking tot het reglement waardoor de eenheidsbanden van de baan lijken te zijn. Er gaan dan ook geruchten dat mogelijk Valentino Rossi en Dani Pedrosa met Bridgestone gaan rijden terwijl de andere helft van het Fiat Yamaha team en het Repsol Honda team gewoon op Michelin's blijft rijden. Een dergelijke constructie hebben we eerder bij het team van Sito Pons gezien die toendertijd Makoto Tamada op de Camel Honda met Bridgestones hadden rijden terwijl Max Biaggi op Michelins reed.

De concessies die de bandenfabrikanten volgens een insider hebben gedaan zijn als volgt:


Het aantal banden dat per rijder beschikbaar staat wordt van 31 verhoogd naar 40 waarbij het dan mogelijk gaat om 17 voorbanden en 23 achterbanden.
De selectie van de banden vindt niet langer plaats op de donderdag voorafgaand aan de trainingen maar zullen plaatsvinden na de eerste vrije training zodat de teams al wat data hebben om hun selectie op te baseren.

Daarnaast hebben de fabrikanten beloofd voor een redelijke prijs te zullen leveren aan hen die dat willen waardoor in feite dus elke team met de door hen gewenste banden kan rijden.

Het hele bandenverhaal blijft voorlopig nog een 'wordt vervolgd' ...
 
Rossi heeft ook al geroepen dat als Yamaha in 2008 niet met een betere motor komt, dat hij dan misschien naar Ducati probeert te gaan....

(bron: 2 sukkelige commentatoren van Eurosport die zich constant verspreken en niet opletten...)
 
Zijn allebei om te oud om die uitdrukking te kennen :X })
full



;)
 
zou me niks verbazen. Pedrosa scheen al niet te willen tekenen voor Honda als ze niet op Bridgestones over gingen... En zou het ook niet erg vinden. Kunnen we eindelijk zien of het toch aan de banden lag of gewoon aan Rossi/Pedrosa of hun motoren..
 
Denk niet dat het ervan gaat komen. Ze blijven beiden bij Michelin, zo niet, dan stapt Michelin eruit en dat wilt Bridgestone niet. Dus Bridgestone zal ze echt geen banden gaan leveren. Is laatst nog keihard door ze uitgesproken.
 
teams gaan half/ half worden. Rossi en Pedrosa op Bridgestones, Lorenzo en Hayden op Michelins
 
ducati wil rossi niet eens bedoel waarom veel geld neer legen voor een een rossi als ze met stoner al kampioen worden..
 

Werd zondag op eurosport vertelt geloof ik of stond op racesport.nl
Dat nieuws klopt meestal wel.

Ik vraag me alleen af of Rossi theoretisch naar Ducati kan want volgens mij is er helemaal geen plek meer?!
Wel las ik dat hij ontevrede was over yamaha en dat hij "aan het dreigen was". Maar ik zie hem echt niet vertrekken bij yamaha :N
 
Wat dacht je van de marketing?

Rossi is het meest geliefde persoon in de MotoGP wat denk je wat dat opbrengt.

Maar Rossi op een Duc...ik zie het niet gebeuren......
 
Wat dacht je van de marketing?

Rossi is het meest geliefde persoon in de MotoGP wat denk je wat dat opbrengt.

Maar Rossi op een Duc...ik zie het niet gebeuren......
Nee, ik moet het ook nog zien. Maar het is geen geheim dat hij er al eerder heen wilde. Toen is het niet doorgegaan omdat hij te weinig zou gaan verdienen. Maar voor een sportman als Rossi (en stiekem ook wel van het geld...) zal hij misschien best een stapje terug willen doen in salaris om zijn carriere af te sluiten bij een Italiaans team als hij daar betere resultaten kan halen.

En naast al dit gespeculeer: wie zegt dat Yamaha volgend seizoen het licht niet ziet en ineens een hoop PK's vindt, ergens in een hoekje van de fabriek, en dat Ducati die volgend jaar net mist......
 
omdat hij te weinig zou gaan verdienen.

als ik me niet vergis is hij bij yamaha ook minder gaan vedienen als bij honda




Ducati die volgend jaar net mist......
dan zal ducatie hier ook wel weer gaan liggen janken dat ze weer met de 990 willen gaan rijden net zo als ze in de ss600 willen en in sbk :+
 
Rossi wilt niet naar Ducati, omdat zij de zelfde mentaliteit hebben als Honda. Ducati heeft in 2003/begin 2004 wel geprobeerd Rossi te krijgen. Rossi heeft dit afgewezen. Hij voelde er meer voor om naar Yamaha te gaan.

Verder zijn er nog helemaal geen uitlatingen gedaan over waar hij heen zou gaan als Yamaha niet beter zijn best doet. Alleen zijn er roddels die de kop opsteken, naja helaas, maar ook logisch.


De ene rijder van de 2 teams (Honda en Yamaha) op Michelin en de ander op Bridgestone is nogal vergezocht en eigenlijk ondenkbaar. Rossi heeft gezegd dat als de positieve ontwikkelingen zo doorgaan bij Michelin het niet nodig is om naar een andere mogelijkheid, dus Bridgestone, uit te kijken. Hij heeft er vertrouwen in dat het goed komt.

Bron: La gazetta dello sport.
 
Werd zondag op eurosport vertelt geloof ik of stond op racesport.nl
Dat nieuws klopt meestal wel.

Ik vraag me alleen af of Rossi theoretisch naar Ducati kan want volgens mij is er helemaal geen plek meer?!
Wel las ik dat hij ontevrede was over yamaha en dat hij "aan het dreigen was". Maar ik zie hem echt niet vertrekken bij yamaha :N



kweet niet hoor.yamaha die niet zo goed draaid,de michelins die niet zo goed zijn,en dan nog eens zo een dikkop van een lorenzo naast je volgend seizoen.je zou voor minder eens beginnen nadenken!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan