Rossi gaat weer eens f1 rijden

inferno

MF'er
10 feb 2003
104
0
Net gelezen op nu.nl:

Rossi hunkert naar Formule 1

Uitgegeven: 13 mei 2005 11:54
Laatst gewijzigd: 13 mei 2005 11:54

MILAAN - Wereldkampioen MotoGP Valentino Rossi wil in 2007 overstappen naar de autoraces in de Formule 1. Het contract van de motorcoureur loopt aan het einde van volgend seizoen af, maar de Italiaan knoopt er nog één jaar aan vast. Dat verklaarde vrijdag zijn teambaas bij Yamaha in de krant Gazzetta dello Sport.
Davide Brivio zegt dat de contractverlenging geen problemen oplevert, maar dat Rossi daarna zeker van twee naar vier wielen zal overstappen. De 26-jarige coureur testte al eens een Ferrari in de Formule 1. Vanaf dat moment speculeerden de media in Italië over Rossi als opvolger van Michael Schumacher.

Hardnekkig verhaal dat maar steeds terug komt....
Of zou het nu dan echt waar zijn :?
 
Hmmm, dan worden Biaggi's kansen groter. Maar de race is nooit zo leuk zonder Rossi. Dé Clown! :P

Ik hoop dattie blijft, en anders ga ik ook stiekem wat vaker F1 kijken.

Ik ben fan van Biaggi maar ik heb ook errug veel respect voor Rossi :)
 
Ik denk eerder dat de wat jongere garde er meer aan heeft als Rossi opstapt...Tis pas over 2 jaar en ik zie barros tegen die tijd wel een keer stoppen. Ook max en sete zijn al 30+ dus het opstappen van Rossi zal voor hen denk ik te laat komen.

Kzou het wel heel jammer vinden als Rossi deze keer echt doorzet en in de F1 stapt., Van mij mag Rossi de motogp blijven domineren zoals hij dat nu doet, met veel spanning. misschien zelfs nog een overstap naar duc, soes of kawa over een paar jaar...
 
Ik denk eerder dat de wat jongere garde er meer aan heeft als Rossi opstapt...Tis pas over 2 jaar en ik zie barros tegen die tijd wel een keer stoppen. Ook max en sete zijn al 30+ dus het opstappen van Rossi zal voor hen denk ik te laat komen.
:^
 
:^

Rossi komt helemaal niet mee in de F1, net zoals schumi niet meekomt in de superbikes
*kuch* er zijn meer motorrijders geweest die wereldkampioen werden met een motor, en later ook wereldkampioen F1. :]

surtees04.jpg


mex384.jpg


SurteesTS11Bladon410x288.jpg


Surtees.jpg



Ook Jurgen van den Goorbergh doet wel eens een autorace'je met de Clio cup -kan je lachen maar dat is een niveau van ervaren kart talenten. En hij reed goed mee.
 
ik zag dat Davide Brivio een stuk had geschreven op rossifumi.it. Hier wordt het niet ontkracht. Maar er staat wel bij dat de beslissing aan Rossi zelf is. Waarom zou het zo vaak in de krant staan als er helemaal niets van waar is?
 
Rossi heeft zelf al eens op televisie gezegd dat hij een carriere in de F-1 ambieert na een aantal jaren/wereldkampioenschappen. ;)
Maar zo concreet zal er nog geen deal zijn, en kunnen ze dus idd alles ontkennen. :]
 
Het zou een sensatie zijn als et em lukt, maar ik vind dit wel een schoolvoorbeeld van het feit dat het de motorrijders zijn die ECHT kunnen sturen en niet andersom. Er is nog nooit een Kampioen F1 naar de 500cc/MotoGP overgestapt....
 
DAVIDE BRIVIO: "VALE IN FORMULA UNO ? CREDO SIANO NECESSARI DEI CHIARIMENTI"



DAVIDE BRIVIO – TEAM DIRECTOR

“Credo che sia importante che chiarisca alcuni commenti che ho fatto alla stampa italiana e che mi sembra siano stati male interpretati. Ho detto che ci concentreremo sul rinnovo del contratto di Valentino e ne discuteremo solo dopo il Mugello. Mi hanno poi chiesto cosa ne pensavo delle intenzioni di Valentino per quanto riguarda la Formula Uno e ho detto che è una decisione che dipende solo ed esclusivamente da Valentino e che non penso sia una cosa impossibile. Non ho mai detto che, sicuramente, Valentino correrà in F1 dal 2007. Alla Yamaha speriamo che continui a correre con noi ancora per molti anni, ma non sono nella posizione di predire quello che Valentino farà nel suo futuro!”



Fonte: Rossifumi.it
-------------------------------------------------------------------------------

Wat ik eruit begrijp is dat Davide Brivio, nooit expliciet heeft gezegd dat Vale 1 jaar bijtekend en dan naar de F1 gaat. In een interview ofzo zou hij dat hebben gezegd maar dat blijkt niet zo te zijn. Mijn Italiaans is niet super, maar een beetje begrijp ik het... Vertalers?? welkom!
 
Het zou een sensatie zijn als et em lukt, maar ik vind dit wel een schoolvoorbeeld van het feit dat het de motorrijders zijn die ECHT kunnen sturen en niet andersom. Er is nog nooit een Kampioen F1 naar de 500cc/MotoGP overgestapt....
Klopt, vergeleken met motorcoureurs zijn autocoureurs watjes. ;)


Maar motorcrossers zijn helemaal vergeten goden. :}

Off topic. :o
 
Brivio denies Rossi/F1 comments

Gauloises Yamaha team director Davide Brivio has been forced to clarify his comments to the Italian media regarding Valentino Rossi's racing future, after he appeared to reveal that the six-times world champion would move to Formula One in 2007.

Brivio is reported to have said that his star rider would sign a new contract with the Factory Yamaha Team for next season - which would be his third with the Japanese company - and then leave MotoGP for Formula One (see separate story) but, according to Brivio, that wasn't what he actually said.

"I think it's important to set the record straight about some comments reported in the Italian media this morning as they seem to have appeared elsewhere now," said Brivio at Le Mans today. "I said that we are going to start working on an extension to Valentino's contract and we will be discussing it after Mugello.

"I was then asked about any plan Valentino might have to drive in Formula One and I said that would be Valentino's decision and it might happen. I certainly did not say that he would be in F1 from 2007," emphasised Davide. "From Yamaha's side we hope that he will still be riding for us, but I cannot predict Valentino's future!"

Rossi, chasing his fifth consecutive 500cc/MotoGP title in 2005, was fifth fastest on the first day of the French Grand Prix.

http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=110725
 
Terug
Bovenaan Onderaan