rossi.... grootste kampioen ooit??

wie is de grootste kampioen ooit????

  • rossi

    Stemmen: 15 60,0%
  • Agostini

    Stemmen: 7 28,0%
  • Schwantz

    Stemmen: 0 0,0%
  • Doohan

    Stemmen: 1 4,0%
  • Lawson

    Stemmen: 0 0,0%
  • youichi UI

    Stemmen: 0 0,0%
  • of ik zelf

    Stemmen: 2 8,0%

  • Totaal aantal stemmers
    25
1 feb 2004
163
0
ik wil nu jullie mening eens weten........
jullie moeten niet alleen naar het aantal wereld titels kijken...... maar naar het presteren van de rijder zelf
wie is de grootste kampioen ooit??????
ik vind dat rossi de allergrootste kampioen ooit is
en anti rossi mensen....... vertel wel de echte waarheid.
want zelf oudere kampioenen geven toe dat rossi de beste motor rijder ooit is.
 
Rossi is in ieder geval een heel groot kampioen, zoniet DE grootste.
Maar ja ik kijk pas vanaf 1995 dus ben maar uit de Doohan-periode en kan dus geen goed vergelijk maken met de oudere kampioenen. Misschien kunnen de "oudere" liefhebbers dat wel. Biaggi was in de 250 cc ook een hele grote zoals Doohan dat in de 500 cc was. Rossi is gewoon van ander formaat omdat die in de 125,250,500 en de motogp heer en meester is, dus wat mij betreft de grootste :}
 
Beste ooit is moeilijk te beoordelen,immers tegen Spencer etc: heeft hij nooit gereden ;)

Wel is duidelijk dat hij een meesterlijke goede rijder is.
Ik houd het erop dat hij de beste rijder is van de afgelopen 7/8 jaar.
 
want zelf oudere kampioenen geven toe dat rossi de beste motor rijder ooit is.

Als je dit zo neerzet..doet de mening van ons forummers er dan nog toe? :?

Rossi is zeker een van de beste coureurs aller tijden (als je dat al met elkaar kunt vergelijken..heden en verleden)...maar of ie ook de grootste kampioen aller tijden is? hij heeft zich enkele malen erg kinderachtig gedragen dit seizoen...en denk dat je om een groot kampioen te zijn ook het gedrag moet meetellen.

Dat hij de beste coureur op dit moment is..dat kan moeilijk ontkent worden denk ik.
 
Niet te vergelijken. Vroeger reden coureurs in meerdere klasses etc.

Denk dat je hier een welles-nietes niet-te-vergelijken discussie krijgt.

Als ik iemand moet kiezen kies ik overigens wel Rossi.
 
Als je dit zo neerzet..doet de mening van ons forummers er dan nog toe? :?

Rossi is zeker een van de beste coureurs aller tijden (als je dat al met elkaar kunt vergelijken..heden en verleden)...maar of ie ook de grootste kampioen aller tijden is? hij heeft zich enkele malen erg kinderachtig gedragen dit seizoen...en denk dat je om een groot kampioen te zijn ook het gedrag moet meetellen.

Dat hij de beste coureur op dit moment is..dat kan moeilijk ontkent worden denk ik.
dus het (kinderachtige) gedrag van rossi (zoals jij het noemt) maakt hem niet de grootste kampioen.
als jij hem niet de grootste kampioen vind...oke maar verzin wel ff een betere reden ;)
 
Rossi is van zijn tijd absoluut de beste coureur.
Maar zoals BGL al zij het is niet te vergelijken met vroeger toen de coureurs in vershillende classe op een dag starte.
Er zijn veel grote kampioenen maar ik denk dat iedereen zo zijn persoonlijke favoriet heeft,dus is het moeilijk om te zeggen van die of die is de beste aller tijden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb Rossi nooit tot op en over de grenzen van het mogelijke zien gaan zoals b.v. Mamola. eraf gegooid worden, paar stappen nemen en er weer op springen bij snelheden boven de 150 km/u :}

Misschien hebben we Rossi dus nog maar 1 keer volgas zien rijden (die keer met die penalty) en dat betekend dat ie wel heel erg goed is in ieder geval.
 
Grootste coureur:Jarno Saarinen

Rossi heeft bij mijn weten noooit gesleuteld aan zijn motor,dat deden ze er toen nog bij!

Vraag maar eens aan oudere jongeren wie Jarno Saarinen was en ze gaan spontaan glimmen.

Hoe komen we aan zoveel jarno,s in de wegracerij van nu denk je?

Het wa sook een amaible mens,hielp die hem wat vroeg etc.etc.
Nu zijn de coureurs toch echt egocentrischer.
Grootste betekent in meerdere opzichten iets dan alleen gas geven en winnen.
 
Grootste coureur:Jarno Saarinen

Rossi heeft bij mijn weten noooit gesleuteld aan zijn motor,dat deden ze er toen nog bij!

Vraag maar eens aan oudere jongeren wie Jarno Saarinen was en ze gaan spontaan glimmen.

Hoe komen we aan zoveel jarno,s in de wegracerij van nu denk je?

Het wa sook een amaible mens,hielp die hem wat vroeg etc.etc.
Nu zijn de coureurs toch echt egocentrischer.
Grootste betekent in meerdere opzichten iets dan alleen gas geven en winnen.

Daar noem je wel wat. 'Vroegah' was je niet snel als je zelf geen goede sleutelaar was.
Maar of Rossi de grootste is? Dat weet ik niet, kheb nooit Agostini, Middelburg, Hailwood of Sheene zien rijden. Moeilijke vergelijking zal ik zeggen
 
Grootste betekent in meerdere opzichten iets dan alleen gas geven en winnen.

Dit is dus precies wat ik bedoelde toen ik zei dat rossi zeker de beste coureur nu is...maar dat ik hem vanwege zijn maniertjes (in de grond boren/minachten/laatdunkend doen over tegenstanders) niet de grootste kampioen aller tijden vind.

Grootste is dus ook in mijn ogen meer dan alleen het winnen van het kampioenschap. (hier had ik ook de I'm with stupid-smiley kunnen gebruiken)
 
Precies.
Freddie Spencer heb ik hierom ook hoog aangeschreven.
Heeft als laatste in twee zeer kompetetieve GP klassen een eerste plek bereikt in hetzelde jaar,met Kanemoto.
Was in de 250 en 500 cc GP.
HIj kwam de 250 cc in en zette de hele groep te kakken,prachtig!!
(Ook jvdG schrijft hem hoog aan,zegt ook wel iets, vind ik)

Hij bleef ook altijd een gentleman,komt naar horen zeggen nog steeds bij Honda Japan over de vloer als graag geziene gast.

Toen ze hem eens vroegen wat hij van Lawson vond,zei hij dat deze vreseleuk hard ging.Kijk en een amerikaan met humor,is sowieso al zeldzaam ;)
Was ook de eerste die het powersliden echt toepaste,helaas ging zijn carriere uit als een nachtkaarsje door nare,slepende blessures,eeuwig jammer.
Heeft nu een raceschool in the joenaaitmesteeds van america.
 
Freddie Spencer was de eerste die ik me kan herinneren. Was vanaf het begin mijn held als klein ventje zijnde..waarom weet ik niet..want ik was nog te jong om te weten waar het precies over ging. Zou ook kunnen zijn dat dat de eerste en enige coureur was die ik in die tijd zag..maar de interesse in motoren was wel direct gewekt.
 
Dé grootste is moeilijk te zeggen, maar Rossi is absoluut een van de allergrootsten.

Een kleine kanttekening is dat Rossi tot nu toe nog nooit een echt grote tegenslag heeft gehad. Doohan kon (en kan) nauwelijks meer normaal lopen, en tóch was hij de beste. Geldt ook voor Rainey, dat was een echte knokker. Zo zijn er in de wegracegeschiedenis nog meer van die ijzervreters (Jack Middelburg! en ook den Boet natuurlijk), terwijl Rossi het een beetje in de schoot geworpen lijkt te krijgen. In elk geval heeft hij volgens mij nog nooit een zware blessure gehad.

Maar ik hoop natuurlijk dat Vale nooit een harde klapper zal maken, en zelfs al zou het gebeuren, dan zie ik hem toch nog wel doorgaan en winnen. 'Behind the smile' zit een echte sportman, die gewoon tot het gaatje gaat om te winnen.

En dan ook nog eens het publiek vermaken in de uitloopronde. Zoals ik al zei: een van de aller, allergrootsten. Zeker weten dat wij later nog aan onze kleinkinderen zullen vertellen dat we Valentino Rossi nog hebben zien rijden!
 
Lekker moeilijk, :^ allemaal hierboven. Noem even een Sheene, Schwantz of Hailwood en je hebt een paar loeigoeie, om uiteenlopende redenen. Misschien wel (kan even niet op zijn naam komen), de enige ooit die zowel in GP als in F1 wereldkampioen geworden is. Of Joey Dunlop, weliswaar geen GPcoureur maar daarentegen wel heer en meester op Man, wat op zijn zachtst gezegd geen simpel baantje is.

Dus hoe kan je het weten?
 
Lekker moeilijk, :^ allemaal hierboven. Noem even een Sheene, Schwantz of Hailwood en je hebt een paar loeigoeie, om uiteenlopende redenen. Misschien wel (kan even niet op zijn naam komen), de enige ooit die zowel in GP als in F1 wereldkampioen geworden is. Of Joey Dunlop, weliswaar geen GPcoureur maar daarentegen wel heer en meester op Man, wat op zijn zachtst gezegd geen simpel baantje is.

Dus hoe kan je het weten?

John Surtees
 
Spencer geen knokker?

Hij won de wereldtitel in Zweden van Roberts Sr. door deze er zo goed als af te rijden,durfde niet eens zijn prijs op te halen,bang dat de Roberts fans hem zouden lynchen.
Roberts zei achteraf dat hij op dat bewuste moment besloten had te stoppen.Want; quote: 'Ik gaf 110% maar Freddy gaf 125%'

Spencer heeft ook eens een megaklapper gemaakt toen een carbon achterwiel finaal versplinterde op hoge snelheid.Dat materiaal stond toen nog in de kinderschoenen zogezegd.Denk wel dat hij iets beter nadacht over wat hij deed.
Maar ja Rainey,Schwantz Doohan etc. zijn toch allemaal behoorlijk gehavend uit de GP gekomen.

Respect,dat is wat ik er voor heb,ik was allang gestopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan