Rossi in de F1?

LeonRSV

Die hard MF'er
8 aug 2002
432
0
Zoetermeer
Ik lees dit op de site van Jos Verstappen, zal waarschijnlijk wel weer eens gelul zijn, maar toch:

(24 september 2002) Valentino Rossi, de Moto GP-coureur die dit jaar op zo mogelijk nog overtuigender wijze dan Michael Schumacher het wereldkampioenschap in de wacht sleepte, wordt in verband gebracht met de Formule 1. BAR-baas David Richards schijnt gecharmeerd te zijn van de talenten van Rossi, en zou de 23-jarige Italiaan een test hebben aangeboden. Op zich niet heel verwonderlijk, aangezien Rossi normaliter op Honda-motoren zijn kunsten vertoont, en ook BAR met Honda-krachtbronnen rijdt.

Wellicht dus een slimme publiciteitsstunt, ware het niet dat het racen op vier wielen niet nieuw is voor Rossi. Eerder reed hij al mee in rally-races. De interesse is er dus wel. Ook is het niet onmogelijk dat Rossi, mocht hij een overstap maken naar de Formule 1, succesvol zou worden. John Surtees won tussen 1956 en 1960 een aantal kampioenschappen op de motorfiets, waarna hij in 1964 met Ferrari het wereldkampioenschap Formule 1 binnenhaalde. Surtees heeft er in ieder geval al een mening over: "Ik heb met Valentino gesproken. Hij heeft het talent, en als hij het gevoel heeft dat hij de overstap kan maken, dan is dit het juiste moment."
 
hmmmmm, k heb t ook gehoord. Zou ik wel jammer vinden '(
Ik ben namelijk niet zo'n fan van F1 en wel van rossi. Ik heb ook in een interview met hem gelezen dat hij voorlopig nog even op zn motortje wil blijven zitten :) en hij heeft toch nog een contract met honda voor een aantal jaar in de MotoGP???
 
Rossi vindt Rally's rijden veel leuker dan F1. F1 vind hij maar saai...dat ben ik trouwens helemaal met hem eens! Maar ik denk wel dat hij eens een F1-test zal maken....
 
tja als je alles wint wat moet je dan? is wel weer een nieuwe uitdaging.

maar zal wel een 1 malige test zijn, gebeurt heel vaak.
as zondag mag er een vrouw in een mac laren rijden op indy.
 
Rossi vindt Rally's rijden veel leuker dan F1. F1 vind hij maar saai...dat ben ik trouwens helemaal met hem eens! Maar ik denk wel dat hij eens een F1-test zal maken....

:^

ik vind rally ook ontzettend gaaf, veel gaver dan dat suffe F1 zonder spanning en spektakel. maar een ritje in een F1 wagen zou ik ook niet afslaan :)
die rossi heeft toch ook een droombaan zeg
 
Rossi vindt Rally's rijden veel leuker dan F1. F1 vind hij maar saai...dat ben ik trouwens helemaal met hem eens! Maar ik denk wel dat hij eens een F1-test zal maken....

'k heb bij F1 altijd het idee naar een van voor naar achter geregisseerde saaie optocht te zitten kijken. D'r zit absoluut geen spanning in, maar dat wil niet zeggen dat ik een ritje in een F1 wagen af zou slaan.
Dat ritje van Rossi is ook 'puur voor de lol' denk ik.
 
Dit is gewoon een soort van publiciteitsstunt of cadeautje omdat Rossi weer eens wereldkampioen is geworden.
Kijk maar naar de test die Doohan heeft gedaan in de Williams en Biaggi in de Ferrari enkele jaren geleden. Doohan parkeerde hem na een paarbochten al in de muur en Biaggi reed een hele strakke rondetijd in de auto van Schummi. Rossi en Biaggi zijn gewoon natuurtalenten in alles dat snel gaat op wielen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan