Rossi versus Bayliss

Op een WSBK: wie is de winnaar?

  • Bayliss

    Stemmen: 53 42,4%
  • Rossi

    Stemmen: 72 57,6%

  • Totaal aantal stemmers
    125

ZX7-aRnold

MF veteraan
13 aug 2003
22.484
965
Hoogezand
Kwam dit tegen op racesport:

24716.jpg


Een krachtmeting tussen twee hedendaagse grootheden uit twee rivaliserende kampioenschappen - achtvoudig wereldkampioen Valentino Rossi en drievoudig wereldkampioen Troy Bayliss gaan volgens de Spaanse en Italiaanse media de uitdaging aan.

Bayliss en Rossi streden al eerder tegen elkaar, toen in de MotoGP waar Bayliss twee jaar bij het Ducati Marlboro team en een jaar bij Camel Honda reed

Valentino Rossi deed het recentelijk nog af als een grap maar volgens het Spaanse motorblad Solo Moto gaat het toch echt gebeuren. Valentino Rossi gaat de strijd met Troy Bayliss aan nadat de Australiër de uitdaging die Rossi had gesteld aan nam. Plaats van handeling wordt het Losail circuit in Qatar waar de heren op 14 maart, tijdens de tweede Superbike race van 2009, de strijd met elkaar aan zullen gaan.
In de door het Italiaanse Moto Sprint georganiseerde motorsportman van het jaar verkiezing wist Bayliss dit jaar de ‘titel' te pakken nadat Rossi de afgelopen jaren steeds had gewonnen. Het zat Rossi vervolgens toch niet helemaal lekker dat de Australiër gewonnen had waarna de MotoGP rijder de voormalig WK Superbike rijder uitdaagde tot een rechtstreeks duel om te laten zien dat hij ook op een Superbike de betere was.

Bayliss, die na het afgelopen seizoen zijn helm aan de wilgen had gehangen, accepteerde de uitdaging en is er klaar voor om te laten zien dat Rossi op een Superbike niet van hem kan winnen. 14 maart gaat het volgens Solo Moto gebeuren, Bayliss op de Ducati, Rossi op een R1.



Ze hebben natuurlijk al eens eerder tegen elkaar gereden ;) maar dit lijkt me toch een leuke strijd :Y :Y

Wie zal het winnen??
 
rossi al is ie natuurlijk wel in het nadeel omdat hij geen wsb rijder is maar desondanks gaat ie echt wel winnen
 
Idd, volgens Solo Moto. Ik geloof er niks van

En daarnaast: ook lekker eerlijk, Bayliss rijdt al jaaren op de Duc en Rossi heeft amper op een SBK machine gereden..

Rossi heeft al verschillende keren de 8 uren van suzuka gereden volgens mij.

Maar als dit echt is dan denk ik dat Bayliss rossi om de oren rijd. Denk dat Bayliss net wat sneller is op zo,n superbike machine.
 
Het zou leuk zijn voor de show maar dit gaat Rossi echt NIET winnen....

Ik denk dat hij het niveau in de superbike's een beetje onderschat. Die Bayliss kan lezen en schrijven met die tweecilinder Duc, daarentegen moet rossi de strijd aangaan op een Yamaha R1 die hij totaal niet kent en waarmee het haga en corser OOK niet lukt...
 
als dit echt gaat gebeuren (wat ik betwijfel), gaat rossi verliezen.

hij is gewoon geen superbike rijder. :N
 
Ik denk dat het niet zozeer om de kunsten van Rossi draait.(die zijn gewoon beter)
Alleen gaat hij het met een R1 denk ik niet winnen. en dat zeg ik als Yamaha fan.
De duc gaat zijn 2e jaar in en de R1 is nagel nieuw.(kan ook een voordeel zijn)
Feit is wel dat het erg spannend kan worden.Het zou vergelijkbaar wezen als ze beide op een onbekende fiets met gelijke banden gaan racen. Beide op een Ten Kate fiets bijvoorbeeld :z
 
Het zou vergelijkbaar wezen als ze beide op een onbekende fiets met gelijke banden gaan racen. Beide op een Ten Kate fiets bijvoorbeeld :z
Ik zeg: Beide heren starten op gelijktijdig op Kawasaki, en dan kijken we wie de meeste rondjes rijden kan tot één van de twee machines stukgaat. :+
 
"Valentino heeft sinds Valencia een aantal interviews gegeven waarin hij sprak over zijn passie voor het WSBK en hoe hij geniet van die klasse. Er is geen twijfel dat het een spannend en episch gevecht zal gaan worden maar er zijn geen plannen om Valentino in het WSBK te laten racen."

Fiat Yamaha teambaas Davide Brivio gooit het over een andere boeg. Volgens de Italiaan zal het moeilijk worden om iets dergelijks voor elkaar te krijgen.

"Valentino vindt het altijd leuk om nieuwe ervaringen op te doen en hij zou dit graag willen doen," vertelde Brivio. "Er zijn echter logistieke problemen, waaronder twee extra motoren die dan voor de race ingeschreven zullen moeten worden. Het is een goed idee maar op dit moment denk ik dat het moeilijk zal worden om het daadwerkelijk te laten gebeuren maar je weet het maar nooit."

Wordt hopelijk vervolgd ...
bron racesport.nl
 
Het eerste wat in me op komt is een promotiestunt van Yamaha met de nieuwe R1. Baylistic stopt er mee en heeft dus niets te verliezen.
Ik draag beide heren hoog in het vaandel. Het mooiste zou zijn, wie er ook wint, dat ze afstappen met respect voor elkaar.
 
natuurlijk wint bayliss hij heeft het al een keertje laten zien in de moto gp toen kon niemand hem bij blijven dus BAYLISS
full
 
Hmm, Ik schat Rossi best hoog in, en zeker zijn vermogen om snel aan te passen aan 'andere' omstandigheden (zowel op 2, als op 4 wielen). Ik denk dan ook dat Rossi bij eventuele trainingen en kwalificatie heel snel op snelheid zal zijn en dezelfde tijden neer kan zetten als Bayliss.

Het probleem voor Rossi zal de race-afstelling worden. Daar heeft hij gewoon niet genoeg ervaring voor. En aangezien hij ook niet bekend is met de Pirelli's denk ik dat hij tijdens de race heel snel tegen bandenproblemen zal aanlopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan