Rossi vs Alonso in MotoGP, Rally en F1

Wie zal sneller zijn?

  • Rossi

    Stemmen: 68 90,7%
  • Alonso

    Stemmen: 7 9,3%

  • Totaal aantal stemmers
    75

MartijnA3

MF veteraan
23 mei 2002
1.578
0
Arnhem
Ha...Rossi heeft Alonso uitgedaagd....

Rossi challenges Alonso to duel

Wednesday, March 15th 2006, 11:53 GMT


MotoGP champion Valentino Rossi has challenged Formula One champion Fernando Alonso to a high-speed duel to see who is quickest.

The 24-year-old Renault driver said last month he was unimpressed by Rossi's Formula One tests for Ferrari and felt it would be very hard for him to switch from two wheels to four.

"He might finish fifth or even get on the podium some time but I could do the same on the bikes if I was given enough time to practise," the Spaniard told a news conference.

The words appeared to have stung Rossi, who was quoted by British weekly Motorcycle News on Wednesday as saying he wanted to put Alonso to the test.

"I read that if Alonso is able to make some practice then he can put a MotoGP bike on the podium with me," said the 27-year-old Italian.

"Well, I think we should drive a Formula One car, a World Rally car and a MotoGP bike, add the times together and then we will see who is the fastest."

Alonso told Gazzetta dello Sport that he was ready for it.

"Valentino triple challenges me? I find it something very enjoyable. So I reply I'm ready for it."

Rossi, winner in motorcycling's top category for the past five years, has tested repeatedly for Ferrari including a session in February with other drivers.

The charismatic Italian has also competed in rallies and Ferrari's seven times world champion Michael Schumacher has said Italy's highest-paid sportsman has the talent to make the switch to Formula One.

Alonso won Formula One's season-opening Bahrain Grand Prix at the weekend.

Dat gaat Rossi winnen.........
 
Rossi vs Alonso,

wrc even snel, rossi misschien +1sec.
f1 alonso 4 seconde sneller
moto gp, rossi 8 seconde sneller? minimaal....

winst per klasse:
alonso rossi
F1 4sec?
WRC 1sec?
Moto 8sec?

lijkt me wijs om te zien!! :}
 
Rossi vs Alonso,

wrc even snel, rossi misschien +1sec.
f1 alonso 4 seconde sneller
moto gp, rossi 8 seconde sneller? minimaal....

winst per klasse:
alonso rossi
F1 4sec?
WRC 1sec?
Moto 8sec?

lijkt me wijs om te zien!! :}


Bernie heeft de uitzend rechten al vastgelegd las ik net.

Zou wel een stunt zijn hoor en ik ga absoluut voor Rossi.
Met 4 wielen door een bocht kan iedere boerelöl maar op 2 is hij natuurlijk MEGA in het voordeel
 
Haha fantastisch! Go Valé! *O*
Ook weer een heerlijke Spaans-Italiaanse strijd.

F1: 80% de auto die het doet.
MGP: 80% de rijder die het doet.
Om Jerry Burgess maar even te quoten :)

Piece of koekje voor Valé; misschien dan niet zo zeer op auto-gebied, maar op twee wielen is Alonso kansloos gok ik. :Y
 
Rossi heeft al is een keer geruild met Michael Schumacher. Rossi was tuseen 4 a 8 seconden langzamer in een F1 auto. Met de motor was Schumacher maar liefst 28 sec langzamer.(uit mijn hoofd.) ;) Dus ik gok Rossi. :]
 
Rossi heeft al is een keer geruild met Michael Schumacher. Rossi was tuseen 4 a 8 seconden langzamer in een F1 auto. Met de motor was Schumacher maar liefst 28 sec langzamer.(uit mijn hoofd.) ;) Dus ik gok Rossi. :]

:^
Het is aanzienlijk makkelijkker hard te rijden met een auto dan met een motor.
 
Slimme zet om het zo te doen. Op een Motogp duc rijdt bijvoorbeeld Schumi 20 seconden langzamer dan de Capirossi. Kortom Rossi is gewoon met die uitdaging al 20 seconden sneller dan Alonso. Of 15 seconden is ook goed. Op die andere twee geeft ie een heel klein beetje toe en hij heeft de buit binnen.

Laten ze trouwens eens op deze manier een toernooi organiseren net al in Bercy the race of champions, maar dan met supermotards, karts en sport motoren erbij en buiten en binnen *O* *O* *O* . Lijkt mij :9 om te zien wie het meest all round is.

Kunnen nog wel eens verrassingen uitkomen, want Schumi wint dat soort wedstrijden tot op heden ook niet.
 
Volgens mij is Rossi in een F1 auto heel wat sneller als hier wordt beweerd.

Rossi was begin februari 0,7 sec langzamer als Schumacher en 1,4 sec als de snelste van die dag (Alonso).

Schumacher was op mugello op de moto-GP Ducati 24 seconden (2.13 tegen 1.49 hoewel ik hier nergens officiele tijden van heb kunnen vinden sommige sites spreken van 30 sec) langzamer als Rossi (wat overigens nog steeds een prima prestatie is :} , velen hier redden dat echt niet :X ). Daarbij moet wel gezegd worden dat Schumacher al lange tijd motorrijder is, en Mugello al jaren het Ferrari testcircuit.

Ik zeg: Rossi vreet hem met huid en haar op:

F1 wagen: Alonso maximaal 3 seconden sneller (en dan moet Rossi een slechte dag hebben)
WRC: Alonso moet behoorlijk zijn best doen om rossi voor te blijven (als hem dat al lukt).
Moto-GP: Alonso komt volgens mij niet eens in de buurt bij dat wat Schumacher laat zien op een motorfiets, laat staan dat hij bij rossi in de buurt komt. :W

Nou ben ik geen Rossi-fan, maar ik hoop dat dit duel echt gaat plaatsvinden. :Y
 
Haha voor de eerste keer F1 kampioen geworden en gelijk ster allures .. wat denkt die wel niet .. die gaat echt zwaar vernederd worden :W

@ De wim ... de test in feb was rossi idd niet veel langzamer maar hij reed toen wel in de ferrari van 2005 welke beduidend sneller is dan de 2006
 
Mocht Rossi de overstap naar de F1 maken dan heeft ie in ieder geval zijn "Biaggi/Gibernau" al gevonden. Mentaal issie ook behoorlijk sterk in ieder geval. Wat zal de pers hiervan smullen zeg.
 
Rossi sloopt hem op een motorfiets :Y ,maar niet in een F1 :N ,rally weet ik niet,zal er om hangen :Y

[me]ZX636beest vind Alonso wel een top-F1 driver sinds afgelopen Zondag :} :} :} :} :} ,respect.[/me]
 
Ik weet niet wie er gaat winnen hoor, ik bedoel die 20 seconden zijn voor Rossi op de M1 te doen.
Alonso is natuurlijk ook heel erg gedreven om die 20 seconden in de F1 wagen goed te maken, ik weet niet om hoeveel laps het gaat, maar als Rossi laten we zeggen ong. een een halve seconde per ronde verliest zouden ze een race moeten rijden van 40 ronden en ik denk dat als dat gebeurd alonso in staat is om Rossi 20 seconden weg te rijden.

De WRC zal ook naar Alonso gaan, die is dagelijks bezig met 4 wielen, dus ook daar is Alonso in het voordeel.

Weet iemand waneer en waar dit uitgezonden word en of het wel uitgezonden word?
 
Ik weet niet wie er gaat winnen hoor, ik bedoel die 20 seconden zijn voor Rossi op de M1 te doen.
Alonso is natuurlijk ook heel erg gedreven om die 20 seconden in de F1 wagen goed te maken, ik weet niet om hoeveel laps het gaat, maar als Rossi laten we zeggen ong. een een halve seconde per ronde verliest zouden ze een race moeten rijden van 40 ronden en ik denk dat als dat gebeurd alonso in staat is om Rossi 20 seconden weg te rijden.

De WRC zal ook naar Alonso gaan, die is dagelijks bezig met 4 wielen, dus ook daar is Alonso in het voordeel.

Weet iemand waneer en waar dit uitgezonden word en of het wel uitgezonden word?
Vergeet je niet dat Valentino ook graag een potje rally doet? Heeft al rally's meegereden, en ook bij de Race of Champions in het verleden was Rossi erg snel op vier wielen.

Uitzending is nog niks over bekend lijkt me.. het is nog niet eens officieel, toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan