Rossi vs Max vs Capirex

edraket

MF veteraan
12 dec 2001
10.143
0
wijk bij duurstede
omdat er toch regelmatig discussies ontstaan hier over de italiaanse coureurs, dacht ik waarom geen pol om te kijken waar op dit forum de voorkeur naar uit gaat
 
Ja, das moeilijk.

Rossi is gewoon de beste, maar Capirossi is ook heel gaaf.

Biaggi heb ik gewoon een hekel aan, zal ook best wel een beetke kunnen rijden, maar dat kunnen ze tenslotte allemaal.
 
Ik vind Rossi echt gaaf, maar hij gaat mij de neus uit hangen met altijd maar winnen en alleen op een eiland te zitten met zijn klassen.

Daarom heb ik op die nukkige oude gek gestemd, te weten Biaggi.

Loris vind ik ook een super coureur met de 2 tak nog even laten zien wat rijden is!
 
Rossi heeft een supermotor en het is natuurlijk een super sportman qwa sportief gedrag en de show die hij maakt, maar ik denk dat Loris op een haarlengte na een betere motorrijder is.
 
Kheb voor Rossi gekozen, omdat hij de show weet te maken. Helaas tijdens de race wat saai, maar wat kan die gozer rijden :}

Hij zegt zelf trouwens altijd dat Loris een betere coureur is :)
 
Rossi is een sympathieke jongen die goed presteert en geen kapsones heeft. Daarom staat hij bij mij op 1. Op de voet gevolgd door Capirossi, prima gozer. :)

En Biaggi.. ach..
Ik heb geen hekel aan hem en ik gun hem best een overwinning, maar mijn favoriete coureur zal het nooit worden.
 
Laatst bewerkt:
Rossi is gwoon een supergave rijder :}
Het is wel jammer dat Loris niet ook op een viertakt rijd, ook hij kan super rijden

Groetjes Sonja.
 
Mad Max krijgt mijn stem. :}
So what als ie een beetje kapsones heeft...
zou ik ook hebben als ik op zo'n motor in zijn klasse reed.

Ik vind Loris een beetje sneaky mannetje.
Kan me nog een bepaalde actie herinneren, zo'n 2(?) seizoenen terug, waarin hij Harada in de beslissende wedstrijd om de titel even een tikje in de laatste bocht gaf (nek aan nek) en Harada dus even een duik in het gras maakte...
tja je moet er wel wat voor over hebben... :?
 
Mad Max krijgt mijn stem. :}
So what als ie een beetje kapsones heeft...
zou ik ook hebben als ik op zo'n motor in zijn klasse reed.

Ik vind Loris een beetje sneaky mannetje.
Kan me nog een bepaalde actie herinneren, zo'n 2(?) seizoenen terug, waarin hij Harada in de beslissende wedstrijd om de titel even een tikje in de laatste bocht gaf (nek aan nek) en Harada dus even een duik in het gras maakte...
tja je moet er wel wat voor over hebben... :?

Inderdaad. Als je naar de laatste twee seizoenen kijkt is Capirossi wel een leuke vent, maar die aanslag op Harada en voor de oudere jongeren onder ons de manier waarop hij Spaan versloeg in de strijd om de 125cc-titel zijn toch redenen om hem minder aardig tevinden.

Net als die stompzinnige poging van Melandri om de 125cc-titel te pakken door Alzamora van z'n motor te rijden. Gelukkig niet gelukt :} .
 
Sjesus zeg wat een stelletje sentimentele typetjes. Ik dacht dat het er om ging wie goede coureur was niet wie een aardige, knappe, lieve jongen is.
 
Inderdaad. Als je naar de laatste twee seizoenen kijkt is Capirossi wel een leuke vent, maar die aanslag op Harada en voor de oudere jongeren onder ons de manier waarop hij Spaan versloeg in de strijd om de 125cc-titel zijn toch redenen om hem minder aardig tevinden.

Net als die stompzinnige poging van Melandri om de 125cc-titel te pakken door Alzamora van z'n motor te rijden. Gelukkig niet gelukt :} .
...om even te muggeziften, het was Gresini, die destijds in Australie tijdens die laatste Grand Prix Hans Voor z'n velgen zat te rijden, waardoor Loris kampioen kon worden. Ik herinner me nog als de dag van gisteren die beelden, en dat Hans Gresini op z'n helm sloeg tijdens de wedstrijd, zo kwaad als ie was.

Feit blijft dat Italianen toch een bepaald soort temperament hebben, waardoor zij bepaalde acties doen waar een ander mens nog niet van zou durven dromen. (wie kent nog die kamikazi actie van Max Biaggi in de 250cc op Hockenheim met destijds Ralf Waldmann en Loris Capirossi in het Motodrome in de laatste ronde. Commentaar van Max achteraf: niet zeuren, dit is racen, en geen klassiek concert)
 
Tuurlijk, is ook wel zo...
MAAR... Die stunt van Caripossi bij Harada was wel heel laag omdat het de laatste bocht was en de beslissende wedstrijd.
Neigt naar wanhoop, zo van als ik hem er niet kan uitrijden tik ik hem er maar even af... :j :j
 
Tuurlijk, is ook wel zo...
MAAR... Die stunt van Caripossi bij Harada was wel heel laag omdat het de laatste bocht was en de beslissende wedstrijd.
Neigt naar wanhoop, zo van als ik hem er niet kan uitrijden tik ik hem er maar even af... :j :j
Ik vondt die actie idd. absoluut not-done. Van mij had ie dan ook een puntenstraf gekregen, zodat Harada alsnog als kampioen was bekroond. Maar ja, het is blijkbaar gemeengoed om "any which way but lose" kampioen te worden. (denk o.a. aan Schumacher vs. Hill in Australie)
 
Op woensdag 19 juni 2002 16:24 schreef edraket het volgende:...om even te muggeziften, het was Gresini, die destijds in Australie tijdens die laatste Grand Prix Hans Voor z'n velgen zat te rijden, waardoor Loris kampioen kon worden. Ik herinner me nog als de dag van gisteren die beelden, en dat Hans Gresini op z'n helm sloeg tijdens de wedstrijd, zo kwaad als ie was.

Inderdaad. En dus vond ik ook daar de manier waarop Capirossi wereldkampioen werd beneden peil.
 
Max blijft altijd mijn favoriet. Als je hem op hetzelfde materiaal als Rossi zet dan zul je elke wedstrijd een tweestrijd tussen hun beide zien.

Ow ja, ik vind nog steeds dat Max de echte kampioen van 1998 is.
 
Max is wel arrogant en ook een beetje psychologenvoer. Hij is ervan overtuigd dat hij de beste (Italiaanse) coureur is. In de 250 deed hij het fantastisch getuige zijn wereldtitels. Maar na zijn overstap naar de 500 cc, is hij nooit goed uit de verf gekomen. In de 500 cc komen Rossi en Biaggi elkaar tegen en blijkt dat Rossi de betere van de 2 is. En dat kan Biaggi niet verkroppen. Waarom ging Biaggi er vorig jaar een paar keer af? Gewoon omdat hij zich door Rossi op liet jagen. En ook omdat hij nog steeds als in de 250 rijdt. Probeert dus te hoge bochtensnelheden aan te houden. Daarom is hij al diverse keren over het voorwiel weggeschoven.

Rossi is IMHO de betere coureur omdat hij zijn rijstijl wel aan de 500 cc heeft aangepast. Biaggi niet.

En Capirossi? Het was ontzettend lomp wat hij toen met Harada flikte. Het heeft wel een behoorlijk tijd geduurd voordat ik hem weer kon waarderen als coureur.
 
Op donderdag 20 juni 2002 11:17 schreef Joris het volgende:
.....Maar na zijn overstap naar de 500 cc, is hij nooit goed uit de verf gekomen. In de 500 cc komen Rossi en Biaggi elkaar tegen en blijkt dat Rossi de betere van de 2 is.......
wat een ongelofelijke bagger.
Toevallig heeft Max wel zijn allereerste wedstrijd in de 500cc meteen gewonnen, en is in zijn debuutjaar als 3e geeindigd in de eindstand.

Omdat hij geen 2e coureur achter Mick Doohan wilde blijven, is hij toen overgestapt op de Yamaha, een motor waarvan iedereen wist dat ie beter stuurde, maar veel minder vermogen had dan de honda.
Om dit gemis aan vermogen te compenseren, moet je wel harder de bocht door. Vandaar die vele frontwheel slides van Max.

Daarbij is de stelling dat je een 500cc als dirt-track racer moet rijden al lang achterhaalt. Alleen McCoy rijdt nog op die manier, die wel heeeeeeel erg spectaculair uitziet, maar je bent er niet per definitie snel mee. Vroeger, ten tijde van Freddy Spencer en consorten, toen gaven de banden veeeel minder grip, toen moest je wel speedwayen met een 500cc, maar hedentendage zijn de banden zo veel beter geworden, dat je een 500cc met zeer hoge bochtensnelheid kunt rijden.

Zet Max op de honda, en het zal een stuk spannender worden tussen Rossi en Max

Het zijn allebei uitzonderlijk getalenteerde rijders, maar mijn voorkeur gaat helaas toch uit naar Capirex
 
Daar ben ik het (alweer :? ) aardig mee eens, al is het volgens mij nog wel steeds zo dat je in de 500 je aan moet passen aan 'laat in de remmen en vroeg op het gas' t.o.v. de hoge bochtensnelheid van de 250. Al is de reden dat Max dit jaar en vorig jaar Rossi niet kan bijbenen denk ik wel de Honda en niet de coureur.
 
Daar ben ik het (alweer :? ) aardig mee eens, al is het volgens mij nog wel steeds zo dat je in de 500 je aan moet passen aan 'laat in de remmen en vroeg op het gas' t.o.v. de hoge bochtensnelheid van de 250. Al is de reden dat Max dit jaar en vorig jaar Rossi niet kan bijbenen denk ik wel de Honda en niet de coureur.
goh, zowaar ben ik het wederom helemaal met deze stelling eens *D
 
Op donderdag 20 juni 2002 11:55 schreef edraket het volgende:wat een ongelofelijke bagger.
Toevallig heeft Max wel zijn allereerste wedstrijd in de 500cc meteen gewonnen, en is in zijn debuutjaar als 3e geeindigd in de eindstand.

Dat kun jij bagger vinden, maar Rossi heeft een half jaar nodig gehad om aan een 500 te wennen en naar zijn hand te zetten. Ook hij ging er toen regelmatig over het voorwiel af. Dat Max goed gepresteerd heeft in het eerste jaar staat buiten kijf. Maar hij is nooit de absolute topper geworden die hij zelf dacht te zijn.

Omdat hij geen 2e coureur achter Mick Doohan wilde blijven, is hij toen overgestapt op de Yamaha, een motor waarvan iedereen wist dat ie beter stuurde, maar veel minder vermogen had dan de honda.
Om dit gemis aan vermogen te compenseren, moet je wel harder de bocht door. Vandaar die vele frontwheel slides van Max.

Daarbij is de stelling dat je een 500cc als dirt-track racer moet rijden al lang achterhaalt. Alleen McCoy rijdt nog op die manier, die wel heeeeeeel erg spectaculair uitziet, maar je bent er niet per definitie snel mee. Vroeger, ten tijde van Freddy Spencer en consorten, toen gaven de banden veeeel minder grip, toen moest je wel speedwayen met een 500cc, maar hedentendage zijn de banden zo veel beter geworden, dat je een 500cc met zeer hoge bochtensnelheid kunt rijden.

Feit blijft dat een 500 zwaarder is dan een 250. Daarom kun je met een 500 niet de bochtensnelheden halen die met een 250 te halen zijn. Maar dat betekent niet dat je een 500 MOET laten glijden om er hard mee te gaan. Voldoende coureurs hebben dat bewezen. Maar Max pusht gewoon net iets te hard, waardoor hij vooral vorig jaar veel punten heeft laten liggen.

Zet Max op de honda, en het zal een stuk spannender worden tussen Rossi en Max

Het zijn allebei uitzonderlijk getalenteerde rijders, maar mijn voorkeur gaat helaas toch uit naar Capirex

Natuurlijk wordt het spannender, maar ik betwijfel of Max gedurende een hele race sneller is dan Rossi.

(Bijna) iedere MotoGP coureur is uitzonderlijk getalenteerd. Anders kun je het niet zover schoppen. Zelf denk ik dat Rossi de beste coureur is, maar Max en Capirossi zullen niet veel voor elkaar onder doen.
 
Aan het begin van het seizoen zijn er altijd verrassingen. Kijk maar naar de 1e race in de formule 1.
Die eerste gp500 won MAX, omdat Doohan zijn fiets op 2 cilinders liep.
Anders had max de rest van het jaar ook wel verder voorop gereden.

Hij blaast in mijn ogen te hoog van de toren (in verhouding tot zijn prestaties)
 
Ik heb toch echt het idee dat de hetze tegen Max meer op emoties dan op Feiten is gebaseerd.

FEIT is dat hij 4x kampioen werd in de 250cc, en dat op 2 merken, Aprilia en Honda

FEIT is dat hij zijn debuutwedstrijd won in de 500cc (Doohan kreeg dan misschien een slappe voorband, maar reed op dat moment wel op een zwakke 7e plaats toen hij de pits instuurde, dus ik vraag me af of hij die wedstrijd had kunnen winnen)

FEIT is dat hij dat jaar zelfs 2e werd in de eindstand (heb het even nagezocht)

FEIT is wel dat Max de beste Yamaha rijder is sinds hij voor dit merk rijdt in de 500cc

FEIT is dat hij de absolute publiekslieveling was, totdat de italiaanse pers het nodig vondt om um de grond in te boren, en de hetze met Rossi te creeren.

FEIT is dat Honda al 10 jaar de beste 500cc motor heeft. (nadat Rainey dat tragische ongeval had op Mugello, heeft Yamaha geen enkel kampioenschap gewonnen. Alleen Suzuki heeft 2x de titel binnen kunnen halen: 1x in 1993 met Kevin Schwantz, en 1x met Kenny Roberts Jr. in 2000)

Dus het feit dat hij de beste Yamaha rijder is, geeft wel aan dat het meer aan Yamaha ligt dan aan zijn rijderscappaciteiten, dat hij (nog) geen wereldkampioen is geworden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan