Rossi

Er zijn meer plaatsen gevaarlijk op Assen.
1) niet voldoende uitloop richting stekkewal,al is de snelheid minder dan voorheen.
2)Als je rechtdoor over de bult gaat kom je uit tussen meeuwenmeer en ramshoek.
3)Is er wel voldoende ruimte als men rechtdoor gaat bij de haarbocht?,dacht het niet.
4)Als men rechtdoor gaat voor de strubbe komt men uit na de strubbebocht,denk nog maar ff terug aan het rechtdoor schieten van..eeehhhhhhh......hoe heet die ook al weer die Duitser uit de 250cc.Ik vind ook nog de grinbak die er ligt te klein dus als men nog voor de strubbe(links) rijd.
5)Het nieuwe gedeelte veenslang is ook link,zelf de baanposten staan in het schietveld van een rijder/motor die evt: rechtdoor gaat i.p.v de goede kant op.
6)Als men een vastloper o.i.d krijgt op het rechte stuk voor de S bocht heeft men niet genoeg ruimte bij een evt:valpartij


Verder nog wat te zeiken :? :? :? :? :? :?

Maarre motorracen is een sport met wat gevaren,niet te veel zeiken maar knallen die rijke patsers uit het motogpgebeuren.
 
Dus volgens jou mag ik hier in dit forum NIET mn mening uiten!!!!! :(

dat heeft er niets mee te maken, vrind :P
je gaf je mening niet eens... ohjawel.. die PIIIIEEEP rossi. je zal hem wel een klootviool vinden. ok.. dat mag

maar verder heb je je mening niet gegeven in dat stukje text, het was meer een stelling.
 
Bij de chicane op Suzuka waren ook nog nooit ernstige ongelukken gebeurd, tot afgelopen jaar.
 
Kijk dat vind ik ook zo stom er gaat er een dood (in dit geval Kato) en het circyuit word volgend jaar niet meer gebruikt (ok een dode is ook een te veel) maar dat is toch puur racerij
 
Kijk dat vind ik ook zo stom er gaat er een dood (in dit geval Kato) en het circyuit word volgend jaar niet meer gebruikt (ok een dode is ook een te veel) maar dat is toch puur racerij
De rijders klaagen al jaren dat Suzuka te gevaarlijk is met die muurtjes dicht langs de baan.
Alleen heeft het eerst tot een dode moeten komen voor men die klachten serieus nam.
Ik vind het trouwens wel helemaal top dat ze de GT kwestie oplossen door een verhoogte tribune te bouwen ipv. de bocht te verleggen. :}
Ben alleen wel benieuwd hoe ze dat klaar willen krijgen, want je hebt een behoorlijke overspanning nodig en het moet wel een stevige constructie zijn als er ook nog een paar honderd man op moet zitten.
 
Op dinsdag 09 september 2003 18:42 schreef Orpheus het volgende:Caps-Lock blijven hangen? :Z Moet je toch eens naar laten kijken... Is bij het invullen van je nickname ook al eens gebeurd zo te zien...Jawel hoor, maar net zo goed als jij je mening mag uiten, mag Aniki het er niet mee eens zijn. ;) Bovendien bepaalt Aniki niet wat er hier wel en niet geuit mag worden... :+
We weten allemaal wel dat de modder-eters dat bepalen!! :+
 
Op maandag 08 september 2003 10:09 schreef edraket het volgende:Beetje overdreven reactie vindt je ook niet? Als jij zelf van een brug af wil springen moet je dat zelf weten, al gebruik je zelfs geen parachute. Maar als jij van je baas over een koort op 100 meter hoogte moet lopen zonder vangnet, dan zeg je ook "je bekijkt het maar"

Precies, als ik iets te gevaarlijk ga vinden stop ik ermee, moet Rossi ook maar s doen als hij zo doorgaat. Hij begint een beetje op Doohan te lijken :r .
Op deze manier kan je op elk stukje Assen wel iets aan te merken hebben. Feit is eenmaal dat het een sport is waar je nou eenmaal op machines rijd van 220 pk en dat dat gevaren met zich mee brengt. Een betonne muur direct naast het circuit is heel wat anders dan een uitloopstrook met grindbak!

Het gaat ook niet om de bocht, maar dat de uitloopzone veel te klein is. En daar hebben ze absoluut gelijk in. Moeten we dan niets doen en maar wachten tot er een dodelijk slachtoffer te betreuren is?
Om vervolgens dan met z'n allen zwaar verontwaardigd tekeer te gaan omdat er nooit geen maatregelen zijn getroffen, net als met Kato op Suzuka dit jaar?
I think not!!

De vergelijking met een betonne muur naast het circuit of een grote bandenstapel vind ik wel heel raar. Het ongeluk in de Supersport vorig jaar was er een die maar 1x in de 100 jaar gebeurd. Ik denk ook niet dat het anders had afgelopen als er een langeren grindbak had gelegen. De coureur werd opgevangen door de bandenstapel, waar hij voor gemaakt is!! De motor werd veilig opgevangen, dat hij daarbij bijna de coureur raakte gebeurd wel vaker in een race! Dat is nou eenmaal het gevaar van de sport. Je moet de sport zo veilig mogelijk maken, maar je moet wel reël blijven vind ik. Als je de GT moet gaan verleggen, moet je dat overal doen en dus overal, op elk circuit dit soort situaties gaan veranderen.
Het zal een punt zijn waar we het nooit over eens gaan worden denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan