rotte inbus-bout, hoe er uit schroeven?

Turbotetter

Die hard MF'er
30 jun 2003
749
0
Wieringerwerf
nou de titel zegt het al.

heb een rotte inbus op mijn motor zitte die er uit moet.
Met rot bedoel ik dat ie van binnen dus rond is....

iemand een suggestie?
 
Met een drevel erop slaan zodat de binnenkant een beetje dicht geslagen wordt. Dan een goede imbus erin slaan en los draaien. Als dat niet lukt kun je er nog een iets grotere torx in slaan. Lukt dat ook niet, dan de kop eraf boren.

[edit]Als de kop verzonken zit, niet uitboren.
 
Laatst bewerkt:
jawel het is het boutje bij het voorwiel ophanging.

om zeg maar de lange bout die door het voorwiel gaat vast te klemmen. Je kan er geen tang omheen zetten want hij zit er in.

hij moet er uit omdat het bandje aan vervanging toe is. dat doordraaien heeft waarschijnlijk de vorige eigenaar gedaan. :(

(ow jah, heb zo geen knappe camera om ff piccie te maken)
 
Kan je er niet met een Dremel fatsoenlijk bij :?
Anders kan je er een schroevendraaier sleuf in slijpen, en em er met een gewone schroevendraaier uit draaien? Ik doe maar een gooi?
 
Met een vijltje of ijzerzaag twee gleufjes tegen over elkaar maken. Daarna met een platte schroevendraaier de inbus eruit draaien. Mochten alle ideeen niet werken dan inderdaad de kop eraf boren en later de rest er met een tang uitdraaien. Zo heb ik het tenminste altijd op mijn scooter :X gedaan.
 
:P met las apparaadje een flinke bobbel erop aanbrengen,en dan met tang beetpakken of daar een groefje in aanbrengen en met slagschroevedraaier als laatste het losslaan,door de hitte is ie al enigzins los gekomen wat meehelpt
 
gewoon met een beiteltje (of oude schroevendraaier) los tikken met de draairichting van de bout mee.
Desnoods eerst met een heel klein boutje een gaatje erin boren zodat de spanning uit het boutje kan.
En eerst ff flink wat kruipolie erop spuiten, en deze in laten werken(let op de remmen)
 
full


Deze heb ik eerst ff verrot gedraaid voor de foto.
 
Laatst bewerkt:
full


Voor de foto nog ff het resultaat, maar het beste kun je hem gewoon direct na het in tikken van de sleutel los draaien.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan