Rotterdam en een zeker bepaald kaal persoon..

rvh

MF veteraan
28 nov 2001
10.381
8.272
Ergens in Zuid-Holland
Zo, vandaag de hele dag op het stembureau gezeten. Ik op een school, me broer in een bejaardentehuis.

Op de school: ongeveer 37% procent stemt kaal.
In het bejaardentehuis: 38,1 % procent stemt kaal.

Even een paar quote's: bejaarde zoekt op stemlijst naar Pim. "Waar staat Pim?, ik kan 'm niet vinden (zoekend op de stemlijst naar Pim in de deelgemeenteraad!".
"Die staat alleen bij de gemeenteraad, mevrouw".
"O, laat dan maar zitten, dan stem ik alleen op de gemeenteraad...".

Toch wel lachen die bejaarden :) :) :) .
Zou het z'n kale kop zijn? :}
 
Denk wel dat het zijn kale kop is. Deze week waskracht gezien (maandag VPRO)..

Gingen ze Janmaat kaalscheren (de echte, geen acteur) en hem in een limo naar het binnenhof rijden.
Dit omdat Pim F. dezelfde dingen roept als waar Janmaat voor is veroordeeld, het moet wel door de uitstraling komen dus Janmaat:
- kaal
- 3d pak
- limo
- sigaar

Het mocht niet baten, bleef een lelijke oude gozer maar het was een geweldige uitzending.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Om ff in de politiek te blijven (sorry mensen).
Er is nu een debat op Nederland 2 met de lijsttrekkers van "de grote partijen" oftewel de gevestigde orde en Pim Fortuyn.

één ding is duidelijk, als Fortuyn voor de auto van Melkert staat weet ik niet of deze laatste zal remmen ;)
 
Ik geloof dat de rest er niet echt blij mee was, melkert voorop. Maar goed, 15 mei duurt nog effe, dan zullen we wel zien.
 
Iedereen die op een partij stemt omdat de lijsttrekker zegt dat het land hier vol is, maar die verder geen verkiezingsprogramma heeft kan maar beter helemaal niet gaan stemmen.
Proteststem uitbrengen kan goed werken maar dan wel op iemand die iets te zeggen heeft.

Maar deze discussie is al eens geweest, eindige toen met een slotje vanwege de fascistische trekjes van sommige reacties.
 
Melkert haat 'm !!!
Maarja je ziet wel dat veel mensen op 'm stemmen.. 1 op de 3 r'dammers. Kan je best wel zien dat de meesten het huidige beleid zat zijn. Ben benieuwd hoe ver ie komt in de landelijke politiek. D'r mag heel wat verbeterd worden in Nederland.
 
Ik vond het wel lachen dat mini-debat gisteren..
Je had ze moeten zien zitten, net kinderen die
strafwerk hebben gekregen.
Melkert was het liefst een potje gaan janken ;(
En dan van die steekjes onder de gordel uitdelen
en Pim walst daar vervolgens VOL overheen. })

Inhoudelijk heeft Pim het volgens mij nog niet
zo voor elkaar. Het geeft wel aan hoe
'tevreden' de nederlandse kiezer is met de
regerende coalitie..

Dat met Janmaat was echt lachen ja, heb het
gisteren ook nog gezien. Had niet gedacht dat hij
zich daarvoor zou lenen. En daarna nog zo'n vent
met een witte KKK puntmuts die in de garage
een kruis aan het timmeren was...ik rolde
echt bijna uit mijn bed van het lachen. :) :)
 
Er vallen me een aantal dingen op aan mensen die niet gaan stemmen of op Fortuyn stemmen:

1) Ze zeggen dat politieke partijen toch niet doen wat ze beloven.
2) Maar ze zeggen er ook bij dat ze zich niet interesseren/verdiepen in politiek en politieke standpunten.

Hoe kun je weten dat een partij zijn beloften niet nakomt, terwijl je 4 jaar daarvoor niet weet wat de beloften van die partij waren :?

BTW Fortuyn heeft alleen maar beloften, maar geen partijprogramma. Hij kan dus nooit nakomen wat hij belooft.
 
Als Fortuyn echt de grootste word met de verkiezingen van 15 mei en hij komt in de regering, dan mogen we volgend jaar in ieder geval weer stemmen. Hoop blabla, maar nog geen letter op papier.
 
Iedereen loopt wel te klagen over Pim maar hij heeft al meerals 30% van de stemmen in Rotterdam heb ik gehoord.
Hypocriet gedoe allemaal.

Ik ga maar eens Gassssssuh. :] :] Tis lekker weer nu.
 
Ik geloof dat de rest er niet echt blij mee was, melkert voorop. Maar goed, 15 mei duurt nog effe, dan zullen we wel zien.

Ik hoop in ieder geval dat er dan alleen maar mensen gaan stemmen die verstand van politiek hebben en niet de mensen die gaan stemmen op iemand die alleen dat zegt wat ze horen willen zonder er ook maar één oplossing voor te geven.
 
Van mij mogen ook alle mensen die geen verstand
van politiek hebben stemmen...

Een frisse wind door die 2e kamer kan geen kwaad.
Echt..ze waren gisteren allemaal bang dat ze
misschien wel eens moesten gaan werken voor hun
geld de komende jaren.

De SP is het nooit gelukt veel 'protest stemmen'
te vangen, maar als het een andere partij wel
lukt mag dat ook wel weerklinken in de 2e kamer.
Die erg rechtse ideeen van Pim komen er toch niet
door, daar zal hij geen meerderheid van stemmen
mee halen in een coalitie vergadering.
(Als hij al in een coalitie komt)

Paars was voor de economie goed, sociaal-
maatschappelijk hebben ze een hoop laten liggen

Onderwijs is de grootste kostenpost van het land
(20 miljard euro ongeveer) en ik weet de details
niet maar iedereen weet dat het slecht gaat.
Om over de zorg nog maar te zwijgen...
Onze 2e grootste kostenpost is de staatsschuld
opgebouwd midden jaren 80.. 220 miljard euro..
Oma zei altijd dat je geen geld moet uitgeven
dat je niet hebt, maar den Haag weet er wel
raad mee..
Nederland vangt ongeveer 110 miljard euro per jaar
kan je nagaan hoeveel we aan rente alleen al kwijt
zijn...

Ik vind dat de oppositie nu eens een kans moet
krijgen om te zien of ze kunnen waarmaken wat
ze beweren..

Nou, dat was mijn zegje....nu weer in een ander
topic slap ouwehoeren.. :P
 
De uitslag in Rotterdam is bekend. Pim Fortuyn heeft ruim 17 zetels van de totale 45. Das nou niet echt bepaald weinig. Ruim vier keer zoveel als de VVD. Het is daarmee de grootste partij. De PvdA heeft een flinke dip (van 15 naar 11) gehad en de SP is 80% gedaald naar 1 zetel. Het CDA is slechts een zeteltje gedaald, van 6 naar 5. De enige die er in Rotterdam niet op is achteruit gegaan zijn zijn de SGP en de Christenunie.

Overigens, ik heb NIET op Fortuyn gestemd. Maar ben wel benieuwd of ie ze mooie woorden (niet allemaal natuurlijk) waar kan maken.
 
Dat hij geen programma heeft kan wel kloppen maar dat zal hij vast nog wel op tafel gooien voor de verkiezingen.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren en of je er echt blij mee moet zijn als hij veel zetels landelijk krijgt. Vertel het volk wat ze willen horen en het volk zal u volgen, soort van massa histerie. Ben benieuwd met wat voor mensen hij al deze plaatsen gaat vullen? Als je zo'n nieuwe partij hebt en zoveel zetels krijgt moet je ook nog even wat knappe koppen hebben om deze plaatsen te vullen.
 
Mja, het zegt niet zo veel. In Utrecht was Leefbaar Utrecht de grote winnaar de vorige keer, maar werd mooi buitenspel gezet door de gevestigde orde.

Pikant detail was dat het enige echte standpunt van LU destijds een referendum was over de diverse grootse plannen van de gemeente, zoals het verkeerdcirculatieplan...
 
Heb zelf ook een lokale partij gestemd,(in alkmaar). Deze hadden gewoon de meeste punten waar ik me in kon vinden.

Ze zijn nu ook gedeeld de grootste partij, en nu maar afwachten of ze het ook waar maken...

[edit]
taalvauten
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Van mij mogen ook alle mensen die geen verstand
van politiek hebben stemmen...

Een frisse wind door die 2e kamer kan geen kwaad.
Echt..ze waren gisteren allemaal bang dat ze
misschien wel eens moesten gaan werken voor hun
geld de komende jaren.

De SP is het nooit gelukt veel 'protest stemmen'
te vangen, maar als het een andere partij wel
lukt mag dat ook wel weerklinken in de 2e kamer.
Die erg rechtse ideeen van Pim komen er toch niet
door, daar zal hij geen meerderheid van stemmen
mee halen in een coalitie vergadering.
(Als hij al in een coalitie komt)

Paars was voor de economie goed, sociaal-
maatschappelijk hebben ze een hoop laten liggen

Tsja, paars heeft inderdaad een hoop laten liggen, maar wat Pim doet is daar constant tegen aan trappen zonder ook maar met één oplossing te komen. Een frisse wind in de kamer ben ik 100% voor, maar Pim is gevaarlijk voor de sociale stabiliteit in ons land. (We zeggen wel dat het zo slecht gaat, maar we hebben het sociaal gezien nog altijd het beste van de hele wereld) Ik ben dus voor bv. een coalitie tussen CDA en VVD. Helaas denk ik dat die niet genoeg stemmen gaan halen om de regering te mogen/kunnen vormen.
 
Een frisse wind in de kamer ben ik 100% voor, maar Pim is gevaarlijk voor de sociale stabiliteit in ons land.

welke sociale stabiliteit?

dat mensen niet meer de deur uit durven vanwege de criminaliteit etc etc.

Je kunt stellen dat Pim zijn woorden nooit waar kan maken, maar welke partij heeft zich ooit aan z'n woorden gehouden.
Toen Paars 8 jaar geleden aantrad, stond in het regeeraccoord, GEEN VERHOGING BENZINEPRIJZEN.
en wat deed Kok???
 
Iedereen die op een partij stemt omdat de lijsttrekker zegt dat het land hier vol is, maar die verder geen verkiezingsprogramma heeft kan maar beter helemaal niet gaan stemmen.
Proteststem uitbrengen kan goed werken maar dan wel op iemand die iets te zeggen heeft.

en de rest van de partijen die wel een programma hebben die vergeten dat weer zo snel mogelijk naar de verkiezingen.
wat is dan het verschil .
 
Terug
Bovenaan Onderaan