Rotterdam en een zeker bepaald kaal persoon..

Men kan zeggen over Pim wat hij of zij wil maar vergelijkingen met Hitler enzo slaan compleet nergens op, dit is echt pure linkse propaganda.

Die man mag misschien bepaalde extreme ideeen hebben waar ik het ook niet mee eens ben (Artikel 1 enzo) maar hij is erg intelligent, ziet goed de problemen in de maatschappij (zeggen dat er geen problemen zijn in NL is je omdraaien voor de werkelijkheid), hij heeft charisma en door zijn recente successen kan hij niet meer genegeerd worden en als extreme gek worden afgeschilderd.

Ik heb het debat gezien van de lijsttrekkers en Pim kwam daar toch wel als grote overwinnaar uit, niet alleen qua uitstraling (wat is die Melkert toch een eng en sneu mannetje) maar ook vooral door zijn betoog, geen van zijn tegenstanders kon een goed weerwoord bieden tegen hem, waarschijnlijk ook omdat hij gewoon gelijk had op heel veel punten.

Zeggen dat Pim geen oplossingen heeft kun je mijns inziens pas na 4 jaar zeggen, DAN pas kun je beoordelen of zijn ideeën uit de verf zijn gekomen, NIET nu. Vergeet niet dat Paars ook 8 jaar lang amper wat heeft waargemaakt. Hun enige argument is dat het zo goed gaat met de economie en de werkloosheid grotendeels weg is, maar ze vergeten hierbij gemakshalve dat ze in feite konden doorbouwen op de fundamenten zoals die door het kabinet Lubbers zijn opgebouwd, ze hebben kunnen profiteren daarvan en ik vind het zeker geen verdienste van het paars kabinet.

Maar goed...

Zoals ik al eerder zei blijft het politiek en zullen we het nooit allemaal eens worden...
 
Wat mensen zo aantrekt in Pim F. is zijn ongelooflijke arrogantie. Hij legt in een paar one-liners uit hoe de wereld in elkaar zit en schoffeert en-passant zo'n beetje iedere minderheid. Hij vergeet gemakshalve dat hij zelf ook tot een minderheid behoort die tot voor kort gediscrimineerd werd, iets waar juist de mensen waar hij tegen aan schopt (links) wat aan gedaan hebben.

Maar even wat anders: wie gaat er nou stemmen op een vent die door Harry Mens bewonderd wordt?
 
Ik zie het al helemaal zitten met de WAO voorstellen van Pim Fortuyn. "Oh, U wilt zich bijverzekeren voor niet-bedrijfsrisico's? Dat is dan €1200, alstublieft. Verder nog hobby's?" "Ja, ik rijd motor" "Het spijt me dat wordt dan €300 extra. Gaat U ook nog op wintersport?"

Not dus...
 
Men kan zeggen over Pim wat hij of zij wil maar vergelijkingen met Hitler enzo slaan compleet nergens op, dit is echt pure linkse propaganda.

Ben ik het dus helemaal mee eens. Hij is natuurlijk wel rechts georitenteerd, maar om het een nazi/extremist, of wat dan ook te noemen vind ik veel te ver gaan. Ik vind trouwens wel, dat als hij in de regering komt, Nederland dezelfde boycotten verdiend als Oostenrijk, omdat Pim namelijk net zo "extreem" is als zijn collega Haider. (Ja, ik volg de Oostenrijkse politiek)
 
Ben ik het dus helemaal mee eens. Hij is natuurlijk wel rechts georitenteerd, maar om het een nazi/extremist, of wat dan ook te noemen vind ik veel te ver gaan. Ik vind trouwens wel, dat als hij in de regering komt, Nederland dezelfde boycotten verdiend als Oostenrijk, omdat Pim namelijk net zo "extreem" is als zijn collega Haider. (Ja, ik volg de Oostenrijkse politiek)
Je kan Fortuyn meer met Mussolini vergelijken; een fascist dus net als Hayder en George W. Bush.
 
Ben ik het dus helemaal mee eens. Hij is natuurlijk wel rechts georitenteerd, maar om het een nazi/extremist, of wat dan ook te noemen vind ik veel te ver gaan. Ik vind trouwens wel, dat als hij in de regering komt, Nederland dezelfde boycotten verdiend als Oostenrijk, omdat Pim namelijk net zo "extreem" is als zijn collega Haider. (Ja, ik volg de Oostenrijkse politiek)
Op vrijdag 22 maart 2002 11:31 schreef Erik van Dam het volgende:Je kan Fortuyn meer met Mussolini vergelijken; een fascist dus net als Hayder en George W. Bush.


Onderbouw deze stelling dan eens als jullie willen, ik zeg helemaal niet dat ik voor Pim Fortuyn ben, maar ik kan jullie mening ook niet delen.
 
Onderbouw deze stelling dan eens als jullie willen, ik zeg helemaal niet dat ik voor Pim Fortuyn ben, maar ik kan jullie mening ook niet delen.

Ehm, ik heb dus niet gezegd dat ie een fascist is. Ben het daar namelijk niet mee eens. Hij is gewoon rechts georinteerd en verder niets. Het enige wat ik bedoel te zeggen is, dat iedereen over Oostenrijk heen viel toen daar Haider kwam opzetten. Haider is lang niet zo rechts als iedereen het hier denkt. (Daar zouden meer mensen het mee eens zijn als ze de politiek daar ook eens zouden volgen.) Het enige wat ik vervelend vind aan Pim, is dat ie overal tegen aan trapt zonder ook maar één reële oplossing te geven. Hij werd hier dus door Paul Rosenmöller op aangevallen en meteen was niet Melkert maar Fortuin het kleine boze mannetje.
 
Het enige wat ik vervelend vind aan Pim, is dat ie overal tegen aan trapt zonder ook maar één reële oplossing te geven. Hij werd hier dus door Paul Rosenmöller op aangevallen en meteen was niet Melkert maar Fortuin het kleine boze mannetje.

Dat is zeker waar. Persoonlijk vind ik dat hij had moeten zeggen dat dat zijn manier is! En niet stoppen, dat is zwak! Maar verbaal is ie wel goed, hij moet alleen niet door anderen heen praten. En ik vind het zo idioot dat men het een wedstrijd noemt! Alsof het de prijs is dat je voor 4 jaar mag aankloten. Nee, je verkondigd jou standpunt en manier van regeren. En hopenlijk zijn hier veel mensen het mee eens, maar het is verd*mme geen wedstrijdje voetbal :r !!!

Persoonlijk vind ik Rosenmöller het erg goed doen! Deze is een goede tegenpartij voor Fortuyn. Kan het alleen niet zo eens zijn met de standpunten van de partij van Rosenmöller, helaas. Sommige punten ook weer wel.

Verder is het wel duidelijk dat de bevolking vind dat het beter kan. Ik bedoel slecht gaat het niet als je het vergelijkt met een land waar geen welvaart is. Maar toch is de bevolking het niet eens met de huidige regering, daarom wordt er gestemd op een nieuweling die durft. Puur voor de verandering en niet zo zeer om wat lijst Pim Fortuyn denkt te gaan doen.

Wat traditionele partijen (paars) niet kunnen is de problemen duidelijk weergeven. Wat dat is eigenlijk zich zelf de schuld geven. Lijst Pim Fortuyn kan dat wel, want die heeft die vorige 8 jaar hier weinig aan kunnen doen. En voordat je met oplossingen komt moet je eerst de problemen zien. Lijst Pim Fortuyn laat duidelijk weten wat die problemen zijn in tegenstelling tot de tradionele partijen. Dat is meer van 'maar' en 'want'...

Trouwens ook lijst Pim Fortuyn is mijn stem nog niet waard. Komen in dikke auto's aankakken roken dikke sigaren en de gemiddelde leeftijd is bejaard. Een enkeling gezien van in de 20 en niemand onder de 27. Die kunnen toch nooit begrijpen wat ik vind (Ik ben 20.).

Niet één partij komt echt in de buurt tot nu toe...
 
Laatst bewerkt:
Op vrijdag 22 maart 2002 14:57 schreef Daemon het volgende:

Ben het ten dele wel met je eens, maar er zijn wel degelijk partijen die de problemen ook aankaarten en er in tegenstelling tot lijst Fortuin ook nog proberen een reële oplossing voor te geven. Ik noem als voorbeelden het CDA en Groen Links. Je hoeft het natuurlijk niet eens te zijn met de oplossingen die ze bieden, maar ze proberen het ten minste. Ik vind Rosenmöller een geweldige gast, alleen jammer dat ie de verkeerde ideeën en partij heeft. Persoonlijk ga ik voor Balkenende. Luister maar eens goed naar die gast. Hij is echt geweldig ookal ziet ie er uit als een kakker uit de jaren 60.
 
Ben het ten dele wel met je eens, maar er zijn wel degelijk partijen die de problemen ook aankaarten en er in tegenstelling tot lijst Fortuin ook nog proberen een reële oplossing voor te geven. Ik noem als voorbeelden het CDA en Groen Links. Je hoeft het natuurlijk niet eens te zijn met de oplossingen die ze bieden, maar ze proberen het ten minste. Ik vind Rosenmöller een geweldige gast, alleen jammer dat ie de verkeerde ideeën en partij heeft. Persoonlijk ga ik voor Balkenende. Luister maar eens goed naar die gast. Hij is echt geweldig ookal ziet ie er uit als een kakker uit de jaren 60.

Met traditionele partijen bedoelde ik eigenlijk VVD en PvdA, deze twee hebben de meeste zetels op dit moment. CDA en Groenlinks (vooral) doen al wat meer inderdaad. D66 hoor ik eigenlijk niks meer over...
 
ROFLMAOWCCSOMN
Voor de betekenis van deze afkorting zie http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=3988 (www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=3988)

Haha, tering wat kan die man chagerijnig kijken... En wat doet ie irritant zeg tegen Fortuyn. Hij onderschat hem!
 
Met traditionele partijen bedoelde ik eigenlijk VVD en PvdA, deze twee hebben de meeste zetels op dit moment. CDA en Groenlinks (vooral) doen al wat meer inderdaad. D66 hoor ik eigenlijk niks meer over...

Tsja, D66 is dan ook helaas een produkt van paars en dus weinig waard. Die De Graaf vind ik wel ok, maar de partij is dus waardeloos naar mijn mening.
Ik vind uiteindelijk alles goed zolang het maar geen Paars 3 word.
 
Op Fortuyn stemmen? Moet je toch dit even lezen:

Fortuin1.jpg


Fortuin2.jpg


:r
 
Laatst bewerkt:
Pim F koning der dwazen.....
Kijk nu wel wat scheel van die kleine lettertjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan