rottijd om af te rijden!

Pfff... net lopend op mijn werk aangekomen.
Vertrokken met stralend weer, kom ik rond 15.00u langs Leusden, slaat het van 't ene op 't andere moment om in 'niet al te best'. NIET in te rijden... Wat een drama. Gelukkig was het niet ver meer, maar toch drie kwartier lopen met de motor aan de hand.
En 't stomme is, nu is 't weer prachtweer...




Maar... hoe is 't TS vergaan?
 
Laatst bewerkt:
De 1e keer dat ik afreed, was ik onderweg me L plaatje verloren, en instructeur had het ook niet gezien. Examinator liet me in liet me in utrecht toen niet afrijden. Toen kon ik de volgende dag in Leusden (nog nooit in leusden geweest..) dus ik waagde het er maar op. En geslaagd.. schaamde me wel kapot voor die route :$

De weken erna heb ik maar rondjes utrecht, gouda, amsterdam gedaan om te leren rijden :')

utrecht moet je naar mijn mening wel een beetje kennen om je A'tje te kunnen halen..
Mwa, ik heb sept vorig jaar mijn A gehaald, je komt echt niet meer in het centrum of drukke wijken meer, dat schiet niet op met de drukte in het verkeer. Wel rij je een paar lastige rotondes in de buurt van de CBR. Ik kreeg een route waarvan ik een gedeelte (70%) heel vaak gereden had gelukkig :)
 
Ga ietsje naar rechts op je rijstrook bij grote voertuigen (vrachtauto's, bussen etc.),

Dat is mij sowieso aangeleerd. Niet vanwege de windvlaag, maar vooral vanwege de veiligheid. Achter vrijwel elke vrachtwagen, bus, trekker zit een haastige auto te drukken, en die ziet jou een stuk eerder als je rechts op je strook rijdt. Zo wordt je niet plotseling aangereden als die auto ineens besluit een kijkje te nemen naar links of in te halen....

En Succes!
 
Ik moet verdomme woensdag 1 dec afrijden. Wedden dat het wordt afgelast of dat het zo glad is dat ik weer te voorzichtig rijdt!!! wedden!!
zucht .....
 
Ik moet verdomme woensdag 1 dec afrijden. Wedden dat het wordt afgelast of dat het zo glad is dat ik weer te voorzichtig rijdt!!! wedden!!
zucht .....
Als buienradar op 1 december 5cm sneeuw voorspelt kan je er wel vanuit gaan dat het niet doorgaat. Ik snap de frustratie want mijn examen is ook 2x gecancelt omdat er een halve meter sneeuw lag. Toen ik eindelijk mocht gaan rijden kwam ik op mn examen in een bocht een lading sneeuw tegen waardoor mn achterwiel een stuk weggleed en ik bijna van de motor viel. Als ik daar onderuit was gegaan, was ik met 90kmpu tegen een boom aangeknald.. dus ja, jammer dat het niet doorgaat, maar met sneeuw kan je beter gewoon binnen zitten met een kop warme chocomelk.
 
Sorry mense dat et zo lange duurde maar ik ben geslaagd!!! *O* *D

Voor het examen ben ik nog 2 uurtjes gaan lessen in de buurt van Veenendaal. Daar ben ik mijn rijinstructeur een kleine half uur kwijt geraakt omdat hij niet precies wist waar we heen moesten(hij moest een drumstel ergens in veenendaal oppikken ofso). ik reed rechtdoor en hij ging een zijweg in waardoor we elkaar misliepen.
Maarja, ik had dus al 2 uur op de motor gezeten en dat ging gewoon goed. Eenmaal op de motor voor et examen ben ik begonnen met de stichtse rotonde. daarna richting Woudenberg, en daar stond ik op de verkeerde rijbaan voor een drukke stoplicht. Gelukkig goed opgelost door bij de stoplichten goed te kijken en richting aan te geven om van rijbaan te verwisselen. vervolgens et centrum van Woudenberg in gereden waar ik bijna een verboden weg in reed maar goed had opgelost door de rotonde nogmaals te berijden. Bijna klaar, stond ik nog stil voor een defecte stoplicht! :P. mn rijinstructeur gaf aan dat de stoplicht niet werkte:P.

Eindelijk terug op et CBR, had ik mn twijfels of ik wel was geslaagd omdat ik dus wat foutjes maakte. de examinator vertelde mij dat ik voldoende had gereden en dat ik geslaagd was. Hij zij dat ik de fouten die ik maakte goed had opgelost. Ik reed gewoon vlot door en niet als een zoutzak :] Wat hem vooral opviel was dat ik goed in mijn spiegels keek, daaruit kon hij opmaken dat ik nog geen auto rijbewijs had.

Maarja nu gaat et pas beginnen!
 
Jazeker. ik had zeker geluk met het weer. ik had wel een klein beetje koude handen maar dat kwam omdat ik daarvoor 2 uur nonstop had gereden!

Van harte gefeliciteerd *O*

Voordeel van het rijden met dit weer is dat je weet hoe het is om mindere omstandigheden te rijden.

Als je alleen maar tijdens mooi weer zonder regen lest en slaagt, weet je niet wat je overkomt als je een keer in een regenbui belandt, of als het een keer heel erg koud is en toch op de motor stapt.

Geniet van je pasje, en hou de glimmende zijde boven :)
 
Gefeliciteerd man,

Ik had juist als opmerking dat ik meer in m´n spiegels moest kijken haha.
Had wel m´n B al.

Veel lekkere kilometers gewenst
 
Terug
Bovenaan Onderaan