Route 66 - Zelfstandig rijden

Alles kan.

Anyway een road king is wat zwaarder als dat je nu gewent ben. Het verschil kan je nog wel eens verrassen.
 
Gooooooooed! We zijn weer een stapje verder!

De brommers zijn geboekt! Uiteindelijk bijna €3500,- per motor maar incl. verzekering en geen eigen risico, alles erop en eraan.
Het is geworden de
Harley Electra Glide….
Tsja, blijkt dat door afspraken er bijna geen BMW's te krijgen zijn dus ja, niet of dan maar op een Harley… En de Electra glide is de enige met een beetje fatsoenlijk koffers dus dan word het die.

Nu nog het hotel in Chicago en LA regelen en dan is het route plannen!


Oh, voor de mensen die ook nog eens willen gaan... DRIVE-USA | The American Way Of "Drive" Beste prijs die ik kon vinden en je krijgt bij schade/diefstal het eigen risico van hun terug (mits je voldoet aan de voorwaarden natuurlijk)
Gaaf hoor, in 2015 ook een Harley gehuurd maar dan in Florida. Bij een officiële dealer was ik toen 100 dollar per dag kwijt, inclusief alle bijkomende kosten (verzekering ed). Splinternieuw ding nog. Reed heerlijk :t Heb er wel ergens een topic over
 
Alles kan.

Anyway een road king is wat zwaarder als dat je nu gewent ben. Het verschil kan je nog wel eens verrassen.

Voor mij voelde die King destijds als een klomp metaal, ik denk dat het gewoon hoort bij HD :)

Maar als je Amerika doet, moet je het ook op zijn Amerikaans doen ;)
 
Alles kan.

Anyway een road king is wat zwaarder als dat je nu gewent ben. Het verschil kan je nog wel eens verrassen.

Gewicht zit wel laag, ding is makkelijker van de standaard te halen als de FJR van pa.

Gaaf hoor, in 2015 ook een Harley gehuurd maar dan in Florida. Bij een officiële dealer was ik toen 100 dollar per dag kwijt, inclusief alle bijkomende kosten (verzekering ed). Splinternieuw ding nog. Reed heerlijk :t Heb er wel ergens een topic over

Grote kans dat dat Eagle Rider was? Wij huren ze uiteindelijk daar ook alleen via een andere organisatie.
We betalen alleen wel wat meer, dat ergems anders droppen doen niet zoveel (maar 1?) verhuurorganisatie.

Voor mij voelde die King destijds als een klomp metaal, ik denk dat het gewoon hoort bij HD :)

Maar als je Amerika doet, moet je het ook op zijn Amerikaans doen ;)

Nou heb ik niet zoveel met moeten, dat is dan ook de reden dat we lekker zelfstandig rijden. Maar goed, het is wat het is en die HD’s overleven we wel :Y
 
En weer wat geregeld!

2x GoPro 4 black met shitload aan extra’s en accu’s. Ik laat de foto’s aan pa over en ik film wel. Gedeeltelijk omdat ik ze komend jaar ook op circuit wil gebruiken dus van pas komen ze wel.

En het eerste en laatste hotel is geboekt beide dichtbij de pick up en drop off van de motoren en voor 76 en 92 dollar (voor 1 kamer-2p-2 bedden).

Rest ons nu nog de route te maken en alle stops te kiezen!
 
Klein stapje verder, pa heeft zijn doorwaai pak gekocht en wil met zijn laarzen en systeemhelm gaan rijden. Koopt alleen nog een setje zomerhandschoenen.

Ik heb me ook wat georiënteerd:
Luchtige motorschoenen
Doorwaai pak
Hyperkewl achtig iets (vullen met water en voor langere duur verkoelend)
Jethelm
Zomer handschoenen

Verder hebben we de ESTA aanvraag gedaan en die is iig al goedgekeurd, al stelt dat volgens mij niet zoveel voor zolang je geen misdrijf op je naam staan.

En als laatste heb ik een Cardo Scala Q3 setje voor pa en mij gekocht voor 150 euro die we alleen ff moeten testten op accu werking.

Volgende stappen zijn route maken, kleding daadwerkelijk kopen en de rommel bij elkaar zoeken en gaan!
 
Klein stapje verder, pa heeft zijn doorwaai pak gekocht en wil met zijn laarzen en systeemhelm gaan rijden. Koopt alleen nog een setje zomerhandschoenen.

Ik heb me ook wat georiënteerd:
Luchtige motorschoenen
Doorwaai pak
Hyperkewl achtig iets (vullen met water en voor langere duur verkoelend)
Jethelm
Zomer handschoenen

Verder hebben we de ESTA aanvraag gedaan en die is iig al goedgekeurd, al stelt dat volgens mij niet zoveel voor zolang je geen misdrijf op je naam staan.

En als laatste heb ik een Cardo Scala Q3 setje voor pa en mij gekocht voor 150 euro die we alleen ff moeten testten op accu werking.

Volgende stappen zijn route maken, kleding daadwerkelijk kopen en de rommel bij elkaar zoeken en gaan!

Bizar he, die ESTA aanvraag? De vragen die ze stellen... :)

Weet niet wat je hebt gehuurd, maar pas op, Harleys rijden heel anders dan supersports en de VS heeft een hoop langwerpige wegen. Ik ben er 3 weken wezen rondtouren en na dag 1 gooide ik al mijn plannen al in de vuilnisbak omdat ik 'te bochtig' dacht :)

Wat heb je in grote lijnen in gedachte?

Heel veel plezier toegewenst iig!!
 
Bizar he, die ESTA aanvraag? De vragen die ze stellen... :)

Weet niet wat je hebt gehuurd, maar pas op, Harleys rijden heel anders dan supersports en de VS heeft een hoop langwerpige wegen. Ik ben er 3 weken wezen rondtouren en na dag 1 gooide ik al mijn plannen al in de vuilnisbak omdat ik 'te bochtig' dacht :)

Wat heb je in grote lijnen in gedachte?

Heel veel plezier toegewenst iig!!

Ja echt. "Hebt u of bent u van plan een terroristische daad te gaan doen?" Euhmmmm...

Ja Electra Glides, moesten kofferruimte hebben en de BMW's waren niet te krijgen. Langwerpige wegen?

Ik ga in eerste instantie een al gemaakte R66 van het www plukken en dan die checken met de kaarten die ik heb om zoveel mogelijk de oude route te rijden.
 
Ja echt. "Hebt u of bent u van plan een terroristische daad te gaan doen?" Euhmmmm...

Ja Electra Glides, moesten kofferruimte hebben en de BMW's waren niet te krijgen. Langwerpige wegen?

Ik ga in eerste instantie een al gemaakte R66 van het www plukken en dan die checken met de kaarten die ik heb om zoveel mogelijk de oude route te rijden.

Haha ja precies, ik stond er ook van te kijken. :+

En het moment dat je op het vliegtuig gaat voelt het weer zo, je moet dan je paspoort door een scanner trekken en een vrouw met een gepanserde laptop controleert dan daarna of je wel mag vliegen :+

En zodra je aankomt moet je door customs en dan lijkt het net Rusland :+ (Wat kom je doen??)
 
Ja echt. "Hebt u of bent u van plan een terroristische daad te gaan doen?" Euhmmmm...

Ja Electra Glides, moesten kofferruimte hebben en de BMW's waren niet te krijgen. Langwerpige wegen?

Ik ga in eerste instantie een al gemaakte R66 van het www plukken en dan die checken met de kaarten die ik heb om zoveel mogelijk de oude route te rijden.

Roy zie mijn handtekening, de Canyon Lands. Ligt volgens mij niet op Route66 maar is zo de moeite waard. (en niet vol toerisme)
 
Terug
Bovenaan Onderaan