Route 66 - Zelfstandig rijden

Ja echt. "Hebt u of bent u van plan een terroristische daad te gaan doen?" Euhmmmm...

Ja Electra Glides, moesten kofferruimte hebben en de BMW's waren niet te krijgen. Langwerpige wegen?

Ik ga in eerste instantie een al gemaakte R66 van het www plukken en dan die checken met de kaarten die ik heb om zoveel mogelijk de oude route te rijden.
Nice, wij hebben 2 weken rondgetoerd met streetglides, elektraglides en ultraglides. Past een hoop in die koffers. Voor dat rechtuit rijden hebben die nieuwe HD’s iets, cruise control. Muziekje erop en lekker genieten.

Reden zelf met van die handschoentjes zonder vingers, potje en een shirtje. Hard rijden doe je daar toch niet, tenzij je vrachtwagenchauffeur bent
 
Haha ja precies, ik stond er ook van te kijken. :+

En het moment dat je op het vliegtuig gaat voelt het weer zo, je moet dan je paspoort door een scanner trekken en een vrouw met een gepanserde laptop controleert dan daarna of je wel mag vliegen :+

En zodra je aankomt moet je door customs en dan lijkt het net Rusland :+ (Wat kom je doen??)

Nooit meer werken, hoeren neuken! :P
Ik ga er vanuit dat ze niet zoveel humor hebben... ik gedraag me wel ff :X

Roy zie mijn handtekening, de Canyon Lands. Ligt volgens mij niet op Route66 maar is zo de moeite waard. (en niet vol toerisme)

500km noordelijk van onze route... dat word hem niet!
 
Nice, wij hebben 2 weken rondgetoerd met streetglides, elektraglides en ultraglides. Past een hoop in die koffers. Voor dat rechtuit rijden hebben die nieuwe HD’s iets, cruise control. Muziekje erop en lekker genieten.

Reden zelf met van die handschoentjes zonder vingers, potje en een shirtje. Hard rijden doe je daar toch niet, tenzij je vrachtwagenchauffeur bent

Ik bén vrachtwagen chauffeur })

Maar ik snap je ;)
Ja ik zal ff moeten omschakelen maar met de juiste mindset gaat dat een leuke trip worden!
 
Dat weet ik Roy :+ maar vrachtwagens rijden daar ook 130 kmh terwijl jij keurig 60 mph rijdt. Als je dan ingehaald wordt is dat niet prettig :+ En let ook op rommel op de weg, daar in 2 week meer gezien dan hier in nl in 9 jaar:P
 
Dat weet ik Roy :+ maar vrachtwagens rijden daar ook 130 kmh terwijl jij keurig 60 mph rijdt. Als je dan ingehaald wordt is dat niet prettig :+ En let ook op rommel op de weg, daar in 2 week meer gezien dan hier in nl in 9 jaar:P

Scheelt wel dat we niet/nauwelijks op de snelwegen zullen komen.
 
Dat was mijn verwachting ook.

Zou mijn baan niet zijn, mag graag lol hebben bij mijn werk.
Overigens met deze temperaturen een bijkomend voordeel, ik kan werken in mijn boxers als ik rij 😂
 
Dat ziet er al erg compleet uit!
9CF5754A-3090-4DFA-91A7-C3D486B8C4A4.jpeg
 
Nou, inmiddels lichtelijke pre-vakantie stress...

Maar resumé overflakkee:
  • Complete luchtige motoroutfit (doorwaai pak, koelvest, motorschoenen, zomer handschoenen, regenpak (had ik al).
  • Cardo huppeldepup 3 in beide helmen ingebouwd en te voet rond huis getest.
  • Visum (esta) aanvraag done (vragen in de categorie “bent u een terrorist?”)
  • Bankpas ingesteld voor N Amerika.
  • Creditcard aangevraagd
  • Bewijs van ziekenfonds (advies geen plicht volgens mij)
  • Reisverzekering naar wereld.
  • Oplaad usb hub 10port voor alle GoPro zooi, telefoon, lulijzers, enz.
  • 2 koffers die in elkaar kunnen, verzenden van Chicago naar LA
  • TSA sloten voor de koffers
  • Gratis netbook om filmpjes geordend op te slaan dankzij @magnamaniac
  • Veel nuttige zooi van www.rte66.nl gehaald qua bezienswaardigheden.

De route heb ik gedownload maar wel nog nakijken en bijwerken... 😬😱
 
Laatst bewerkt:
Ik mis tandenborstel en creditcard :+

Komt vast goed en een beetje gezonde spanning hoort erbij.
Zolang je de vlucht maar haalt en dat soort gezeik. Andere zaken zijn altijd te koop.
 
Tandenpoets ik wel voor vertrek! En misschien nadat ik bij de Big Texan een steak van 2kg heb gegeten 🤦🏻‍♂️

CC is idd ook geregeld!

En net ff met telefoonprovider gebeld, voor 25euro heb ik vrij bellen en sms en 14gb in Amerika, ideaal! Zal vast veel wifi zijn maar voor 25euro 👍🏻

Maar klopt, toch is het dan een gehannes dus liever op voorhand!
 
Ga je de hele route rijden?

Wij hebben een stukje 66 van Kingman naar Seligman gereden...en dat was al genoeg ivm de lange rechte stukken. Niks bijzonders behalve die ‘troep’ winkels, café’s in Seligman.....:+onderweg kom je af en toe motorgroepen met bagage pick-up erachter tegen....

Iig veel plezier!
 
Nou, inmiddels lichtelijke pre-vakantie stress...

Maar resumé overflakkee:
  • Complete luchtige motoroutfit (doorwaai pak, koelvest, motorschoenen, zomer handschoenen, regenpak (had ik al).
  • Cardo huppeldepup 3 in beide helmen ingebouwd en te voet rond huis getest.
  • Visum aanvraag done (vragen in de categorie “bent u een terrorist?”)
  • Bankpas ingesteld voor N Amerika.
  • Creditcard aangevraagd
  • Bewijs van ziekenfonds (advies geen plicht volgens mij)
  • Reisverzekering naar wereld.
  • Oplaad usb hub 10port voor alle GoPro zooi, telefoon, lulijzers, enz.
  • 2 koffers die in elkaar kunnen, verzenden van Chicago naar LA
  • TSA sloten voor de koffers
  • Gratis netbook om filmpjes geordend op te slaan dankzij @magnamaniac
  • Veel nuttige zooi van www.rte66.nl gehaald qua bezienswaardigheden.

De route heb ik gedownload maar wel nog nakijken en bijwerken... 😬😱

Vergeet geen powerbank :)
 
Ga je de hele route rijden?

Wij hebben een stukje 66 van Kingman naar Seligman gereden...en dat was al genoeg ivm de lange rechte stukken. Niks bijzonders behalve die ‘troep’ winkels, café’s in Seligman.....:+onderweg kom je af en toe motorgroepen met bagage pick-up erachter tegen....

Iig veel plezier!

Goedenavond!

Mijn vader heeft de welbekende Route 66 op zijn bucketlist staan en ik mag mee (vervelend zeg).
Ik weet dat er een hoop mensen deze route afraden dus ja dat is allemaal bekend en ja er zijn misschien mooiere routes maar laten we het daar hier niet over gaan hebben oke?

We willen op gehuurde motoren in 3 weken de route zelfstandig rijden. Niet georganiseerd want dan zit je elke avond met dezelfde groep mensen aan tafel en met z’n 2en maak je makkelijker contact met onbekenden.
Het is mijn vaders wens, hij heeft de afgelopen jaren lichamelijk veel ingeleverd dus we gaan echt alleen Route 66 doen en hem zijn wens vervullen, daar ga ik niet aan tornen. Wel ga ik met de kaarten die ik heb zoveel mogelijk de oude (of iig onderliggend wegennet) pakken.





Vergeet geen powerbank :)

Mwoah, elke avond de zooi opladen moet genoeg zijn.
 
Hoe lang wachten nog? Ik ben net weer een ruime week terug uit Amerika.
Een beetje korte vakantie met normaal, maar er zitten nog wat trips in de koker, al moeten we die nog wat verder uitwerken.
 
Hoe lang wachten nog? Ik ben net weer een ruime week terug uit Amerika.
Een beetje korte vakantie met normaal, maar er zitten nog wat trips in de koker, al moeten we die nog wat verder uitwerken.

Waar wacht je op? Beeld/film materiaal?
Aangezien we net een paar uur rijden erop hebben zitten duurt dat nog wel ff.
 
Waar wacht je op? Beeld/film materiaal?
Aangezien we net een paar uur rijden erop hebben zitten duurt dat nog wel ff.

Nee, ik wist niet meer wanneer je nou precies ging, behalve de maand. :)
Rustig aan hoor met materiaal, eerst genieten, de rest komt wel weer als je terug bent. Veel plezier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan