Route 66 - Zelfstandig rijden

Nee, ik wist niet meer wanneer je nou precies ging, behalve de maand. :)
Rustig aan hoor met materiaal, eerst genieten, de rest komt wel weer als je terug bent. Veel plezier!

Gaat goedkomen.
Vooralsnog blijf ik bij mijn standpunt dat een HD ruk is.
Onderbenen worden erg heet, dat contactloos slot is ruk, neutraal amper vindbaar, rare manier van sluiting voor de koffers.
5D117BF7-0090-4707-AD4F-6B8DFB496A76.jpeg
 
HD is ook ruk. Je moet er van houden, denk ik. Contactloos is ook ruk en geen neutraal kunnen vinden klinkt als een Chinees. :)
Hopelijk wen je snel aan de motor. Ik doe het liever op een Jap. Naked 650'er ofzo is prima.
 
HD is ook ruk. Je moet er van houden, denk ik. Contactloos is ook ruk en geen neutraal kunnen vinden klinkt als een Chinees. :)
Hopelijk wen je snel aan de motor. Ik doe het liever op een Jap. Naked 650'er ofzo is prima.

Ja wellicht, pa en ik zijn het erover eens dat wij dat niet zijn 😂

Contactloos is leuk in een auto misschien maar op een motor? Koffers en stuurslot gaan met zelfde sleutel dus slot van topkoffer open en telkens daar in. Dan stop je sleutels zoeken, stuurslot erop.... wat is er mis met een contactslot??? Altijd je sleutels op dezelfde plek.

Als je nog een fatsoenlijke snelheid hebt gaat het redelijk maar bij stilstand?
1-2-1-2-1-2-1-neutraal.

Helaas was het Harley of lopen... nou ja. Dan Harley. Als het eenmaal rolt gaat het prima, zadel is wel fantastisch, daar geen centje pijn.
 
Het geluid is leuk (en dan heb ik het over het geluid, niet de sterkte). Voor de rest zie je mij er ook niet snel op.

Ik zou wel je beklag doen over de versnellingsbak en eigenlijk nog tijdens je reis. Het zijn wel Amerikanen en die hebben over het algemeen service hoog staan.
Een keer in een hotel in New Orleans wat klamme handdoeken gevonden en een jelly bean op de vloer. De handdoeken waren duidelijk niet verwisseld en de schoonmaak was so-so. We kregen direct een upgrade van een eenvoudige kamer naar een luxe suite in een toren met de grootte van een appartement en een prachtig uitzicht. Had eigenlijk meer verwacht dat er nieuwe handdoeken zouden worden geleverd. :+

Ook wel eens met een auto wat kleinigheden gehad, heb dat bij het uitrijden van de garage al gezegd dat ik het niet gewend was van Alamo.
Een manager nam tijdens de vakantie contact op en bij inleveren van de auto eind van de vakantie gewoon 50% in cash terug gehad. Service in de VS is beter dan in Nederland.
 
Het geluid is leuk (en dan heb ik het over het geluid, niet de sterkte). Voor de rest zie je mij er ook niet snel op.

Ik zou wel je beklag doen over de versnellingsbak en eigenlijk nog tijdens je reis. Het zijn wel Amerikanen en die hebben over het algemeen service hoog staan.
Een keer in een hotel in New Orleans wat klamme handdoeken gevonden en een jelly bean op de vloer. De handdoeken waren duidelijk niet verwisseld en de schoonmaak was so-so. We kregen direct een upgrade van een eenvoudige kamer naar een luxe suite in een toren met de grootte van een appartement en een prachtig uitzicht. Had eigenlijk meer verwacht dat er nieuwe handdoeken zouden worden geleverd. :+

Ook wel eens met een auto wat kleinigheden gehad, heb dat bij het uitrijden van de garage al gezegd dat ik het niet gewend was van Alamo.
Een manager nam tijdens de vakantie contact op en bij inleveren van de auto eind van de vakantie gewoon 50% in cash terug gehad. Service in de VS is beter dan in Nederland.

Nou ik ga er vanuit dat het gewoon normaal is bij een Harley... is bij zowel die van pa als van mij.
 
Nou ik ga er vanuit dat het gewoon normaal is bij een Harley... is bij zowel die van pa als van mij.

Yes, pas een reis door Canada gemaakt op een Harley. Normaal niet mijn motor maar daar in zijn natuurlijk omgeving met lange wegen had het wel wat. Voelde alsof je op de bank zat, relaxt en lekker om je heen kijken. De neutraal was ook onvindbaar, werden we ook voor gewaarschuwd. Het maar geaccepteerd en in zijn 1 uitgezet, alleen bij stoplichten ed miste ik hem soms maar ook dat kwam niet zo vaak voor.
Have fun.
 
Dat kan ik niet zeggen van Alamo.
Wat een club is dat.

Ik heb wel af en toe wat kleine dingen, maar altijd goed opgelost. De afgelopen 10 jaar bij Alamo gehuurd (1 a 2x per jaar). Altijd goed gegaan.
Wat is jouw ervaring dan?

Nou ik ga er vanuit dat het gewoon normaal is bij een Harley... is bij zowel die van pa als van mij.

Dan nog, zou er wel over zeiken. Sowieso, een motor die moeilijk in neutraal kan, is in mijn ogen rommel. Veel Chinese motoren hadden dat. Met draaiende motor niet in neutraal te krijgen, motor uit? Direct in neutraal.

Als dat serieus een ding is bij Harley, dan moet R&D daar naar kijken, anders is het gewoon een inferieur product met zeer goede marketing dat vele mensen het nog steeds willen kopen. Ik heb nog nooit van mijn leven op een Harley gereden (19 jaar mijn rijbewijs) en heb in principe ook geen plannen om dat te doen. Behalve dan de LiveWire, die wil ik wel een keer rijden.

Maar hoe bevalt de reis verder?
 
Ik heb wel af en toe wat kleine dingen, maar altijd goed opgelost. De afgelopen 10 jaar bij Alamo gehuurd (1 a 2x per jaar). Altijd goed gegaan.
Wat is jouw ervaring dan?

Mij onbewust laten tekenen voor een upgrade, kleine lettertjes.

Automatisch ff $1000,- vAn je rekening graaien onder het mom van; je hebt er voor getekend.

ANWB heeft bemiddeld en $ 250.- terug kunnen halen.
 
@Kibbe je moet idd altijd opletten bij het paraafjes zetten dat ze er geen extra's bij hebben gezet, ook al heb je overal 'nee' op gezegd. Maar dat is niet netjes.
Zelf nooit problemen gehad, maar ze weten ook dat ik een 'deeker' ben (decliner), dus ze proberen het niet eens meer. Ook in Colorado was zogenaamd een midsize auto niet goed genoeg voor in de bergen. Nou, dat zullen we nog wel eens zien. Achteraf was ik met die midsize één van de snelste auto's op bochtige bergwegen, het ding kon het prima aan. Ze weten niet dat ik thuis in een boodschappenkarretje rijd. :)

Maar je reed dus wel met een upgrade weg ten opzichte van wat je had gereserveerd?
Ik ben één keer akkoord gegaan, maar dat was met een Chevrolet Camaro die ik ooit wilde rijden. Leuk voor één keer, maar nooit meer. Grote dode hoeken, klote instap, geen ruimte voor twee koffers dus eentje moet op de achterbank (leuk met een coupé!). Absoluut geen fijn materiaal voor een roadtrip. Gelukkig verbleven we die week dan ook op één locatie.
 
HD is net als Ducati, je betaald extra voor de naam en tekortkomingen worden door de fanboys geaccepteerd.

Maar het zit idd erg goed. Heb nog niet 1x pijn aan mijn reet gehad. (Mijn rug tussen de schouderbladen is een ander verhaal).
Verder vermaken we ons prima!

Gisteren in Texas gegeten... Hier zijn we maar niet aan begonnen:
(2kg!!!!)
BDF82587-2212-4A13-AB1B-CCD757D043A6.jpeg
 
@Kibbe je moet idd altijd opletten bij het paraafjes zetten dat ze er geen extra's bij hebben gezet, ook al heb je overal 'nee' op gezegd. Maar dat is niet netjes.
Zelf nooit problemen gehad, maar ze weten ook dat ik een 'deeker' ben (decliner), dus ze proberen het niet eens meer. Ook in Colorado was zogenaamd een midsize auto niet goed genoeg voor in de bergen. Nou, dat zullen we nog wel eens zien. Achteraf was ik met die midsize één van de snelste auto's op bochtige bergwegen, het ding kon het prima aan. Ze weten niet dat ik thuis in een boodschappenkarretje rijd. :)

Maar je reed dus wel met een upgrade weg ten opzichte van wat je had gereserveerd?
Ik ben één keer akkoord gegaan, maar dat was met een Chevrolet Camaro die ik ooit wilde rijden. Leuk voor één keer, maar nooit meer. Grote dode hoeken, klote instap, geen ruimte voor twee koffers dus eentje moet op de achterbank (leuk met een coupé!). Absoluut geen fijn materiaal voor een roadtrip. Gelukkig verbleven we die week dan ook op één locatie.

Ding wat ik gereserveerd had hadden ze niet...tuig..
 
Vraag me zomaar af, nu je Harley rijdt, kijk je dan ook heel boos?😑

Hoe zou jij kijken als je motor moeilijk in neutraal wil? En nu snap ik ook waarom ze nooit groeten. Ze zijn boos omdat die van mij het wel altijd kan.

Ding wat ik gereserveerd had hadden ze niet...tuig..

Je reserveert een klasse, niet een specifiek model. Ga je upgraden, dan kan je wel specifiek voor een Mustang, Camaro, Challenger of weet ik wat gaan en als ze dat niet kunnen leveren, dan ga je op je strepen staan en gaat de upgrade gewoon niet door. Ik had dus die Camero upgrade gedaan en ze hadden alleen een witte oid. Ik wilde per se een gele. "Gaan we regelen" en er werd er eentje bij National gehaald en stond binnen een paar minuten voor mijn neus. Maar goed, National en Alamo hebben een partnerschap. ik ben nog steeds tevreden met Alamo, maar jammer dat je zo'n negatieve ervaring hebt meegemaakt.
 
Wat een gezeik over de HDs lol :P

Het is gewoon niet wat wij gewend zijn maar de VS moet gewoon op een HD toch? En zijn neutraal vinden is net hetzelfde als je eerste keer n%#&en, het is effe prutsen maar het went snel.

En contactloos boeiend, je schakelt toch niet met je contactslot? :P

Geniet ervan!
 
Een oude truc als je motor niet in zijn vrij wil: even de koppeling een stukje op laten komen, zodra de motor in beweging komt gaat hij wel in z'n vrij.
 
Wat een gezeik over de HDs lol :P

Het is gewoon niet wat wij gewend zijn maar de VS moet gewoon op een HD toch? En zijn neutraal vinden is net hetzelfde als je eerste keer n%#&en, het is effe prutsen maar het went snel.

En contactloos boeiend, je schakelt toch niet met je contactslot? :P

Geniet ervan!

Oh genieten doen we wel. Alleen opmerkelijk hoe HD steken laat vallen.

En contactloos is continu sleutels zoeken. Gewoon onhandig, je moet ze toch kwijt... waarom niet in een contactslot?

Een oude truc als je motor niet in zijn vrij wil: even de koppeling een stukje op laten komen, zodra de motor in beweging komt gaat hij wel in z'n vrij.

We rijden niet voor het eerst ;) Hij schiet er gewoon overheen.
 
De enge HD waarop ik ooit gereden heb, was een Buell (Sportster blok) en die schakelde wel goed.
 
Dat kan ik niet zeggen van Alamo.

Wat een club is dat.
Net terug vanuit Mexico, en een auto gehuurd bij Alamo. Geboekte auto was niet beschikbaar en ik kreeg een grotere, duurdere auto mee voor hetzelfde geld. Daarnaast ook een drop-off of het vliegveld, terwijl de auto in het centrum van de stad was gehuurd, met een extra uur voor inleveren en geen extra koste. Prima van Alamo, ik was erg tevreden ( ik ben een ervaren "autohuurder, check altijd de prijzen via internet, en Alamo deed het hier heel goed )
 
We did it!!!
Bekijk bijlage 1428876

Laatste stuk is geen ruk aan, 100km door de stad van verkeerslicht naar verkeerslicht maar we hebben het gedaan.
Daarna nog eens een uur door de file naar het hotel en zit nu luxe pizzabezorger te spelen door met een Harley pizza te halen 😂
Bekijk bijlage 1428877
Lekker en prima, ben een fan van Little Ceasar, ik kom er vaak in Mexico
 
Terug
Bovenaan Onderaan