Route 66

Lindje67

Rookie
25 apr 2015
2
0
Hallo allemaal,

Ik ben ben nieuw op dit forum en heb twee vragen.
Wij willen in groepsverband in 2016 een motortocht maken over de gehele Route 66.

Welke organisatie raden jullie ons aan en wat zijn de do's and dont's?

Ik rij zelf geen motor maar zit achterop bij mijn man.
Nu wil ik dit jaar zelf mijn motorrijbewijs gaan halen en dan zelf rijden. (volgend jaar dus)
Is dat aan te raden of zeggen jullie eerst achterop zo'n tour en dan daarna een andere zelf rijden?

Groetjes,

Linda
 
Over het rijden in groepsverband en reisorganisaties weet ik niets, ik rij liever solo. Maar als je nu je motorrijbewijs haalt (ik ga er van uit dat je nu al aan het lessen bent) en deze zomer, herfst en volgend voorjaar wat kilometers hebt gemaakt, dan is er geen enkele reden om niet zelf te gaan rijden. Zo spannend is het rijden van Route 66 niet, wel heel erg leuk. Veel plezier in de USA.

:] :]
 
Hier staat wat info over groepsrijden.

Tips voor het motorrijden in een groep

Het is natuurlijk heel persoonlijk maar Route 66 is nou niet bepaald het spannendste of mooiste om te rijden. Ik zou Oklahoma en alles ten oosten daarvan sowieso overslaan, en wat meer in het gebied van de Rocky's rijden.

Eigenlijk zou ik me concentreren op de Westelijke staten zoals, Montana, Wyoming, Colorado, Utah, Idaho, Washington, Oregon en Californie en daar een mooie route uitzetten.

Houd er ook rekening mee dat Amerikanen GEEN verkeersinzicht hebben, en dus niet anticiperen.
 
Het is natuurlijk heel persoonlijk maar Route 66 is nou niet bepaald het spannendste of mooiste om te rijden. Ik zou Oklahoma en alles ten oosten daarvan sowieso overslaan, en wat meer in het gebied van de Rocky's rijden.

Houd er ook rekening mee dat Amerikanen GEEN verkeersinzicht hebben, en dus niet anticiperen.
Route 66 rij je niet vanwege het motorrijden, de fantastische bochten of zelfs niet voor de mooie omgeving. Route 66 rij je voor het gevoel. Om een beetje mee te krijgen van de recente geschiedenis, van de pioniersgeest, van de periode van de drang naar het westen om een beter bestaan op te bouwen. Een natie on the move zal ik maar zeggen. Go west boy! Dat moet een enorme dynamiek zijn geweest.
Zeker, er zijn gebieden in de USA die veel mooier zijn. Spectaculair, ongelofelijk, noem alle superlatieven maar op. Maar dat is een andere trip (Ik had het bijvoorbeeld op een gegeven moment wel gezien met die natuurparken. Hoeveel natuur kan een mens hebben?). Ik voorspel TS een fantastische Route 66 reis!

En over het verkeersinzicht van Amerikanen: meestentijds doen ze dingen die zij normaal vinden en wij niet. Maar het is hun land nietwaar? En mijn ervaring is, zeker buiten de grote steden, dat hun andere rijgedrag meestentijds ruimschoots wordt goedgemaakt door hun beleefdheid. Dus maak je geen zorgen, is nergens voor nodig.
 
Ze rijden inderdaad vrij 'dom'. Kijken niet ver vooruit, maar waar Nederlanders zo'n domme actie corrigeren met asociaal rijgedrag, doen Amerikanen dat in mijn ervaring niet. Ze blijven dan netjes wachten, tot ze weer verder kunnen. Ze zijn toch echt beleefder vaak dan hier. 4-way-stops zijn in NL onmogelijk door ons karakter.

Kom ik altijd terug in Nederland, dan weet ik dat ik weer tussen asociaal en egoïstisch ingeblikt volk op de weg zit.
Zat vorige week nog in de US en bij terugkomst in Nederland ook alweer bijna iemand op de snelweg achterop geklapt bij mij, scheelde weinig (en dat lag zeker niet aan mijn rijstijl, maar aan een asociale weggebruiker die weer vreemde acties uitvoerde en bijna een kettingbotsing veroorzaakte).

Veel plezier in Amerika!
 
Terug
Bovenaan Onderaan