route 66

ACE-rider

Rookie
3 feb 2019
6
0
Waarschijnlijk ben ik niet de enige die graag de route 66 af zou willen toeren ;)
Is er iemand die persoonlijke ervaringen heeft met reisorganisatie "Route66" die compleet verzorgde motortrips organiseert in de USA?
 
Ik wil je topic niet van koers doen afwijken, maar heb je er over nagedacht om het eventueel zelf uit te stippelen? (dus geen reisbegeleiding)
 
:^
Ik ga september met mijn vader 3,5 week R66 doen, bewust gekozen om het "zelf" uit te stippelen. Vlucht, motoren, hotel op eerst en laatste nacht en verder de route en mogelijke stops op een rij zetten.
Voor ons was de hoofreden het zo te doen is dat we "tussen de Amerikanen" willen zitten. En niet elke avond met dezelfde 25 Nederlanders aan tafel willen zitten.

Maar om te antwoorden, nee geen ervaringen. Echter, "elke" organisatie die zulke reizen doet zal dat niet voor het eerst doen en dus best hun zaakjes op orde hebben.
Mijn topic staat ook in dit subforum.
 
:^
Ik ga september met mijn vader 3,5 week R66 doen, bewust gekozen om het "zelf" uit te stippelen. Vlucht, motoren, hotel op eerst en laatste nacht en verder de route en mogelijke stops op een rij zetten.
Voor ons was de hoofreden het zo te doen is dat we "tussen de Amerikanen" willen zitten. En niet elke avond met dezelfde 25 Nederlanders aan tafel willen zitten.

Maar om te antwoorden, nee geen ervaringen. Echter, "elke" organisatie die zulke reizen doet zal dat niet voor het eerst doen en dus best hun zaakjes op orde hebben.
Mijn topic staat ook in dit subforum.

Het is maar mijn bescheiden mening, maar ik denk dat je een super keuze hebt gemaakt!!!!!! :+

Op de toeristische plekken zoals de Grand Canyon kom je genoeg toeristen tegen, maar de plekken ertussen die een hoop toeristen niet zien is waar je het echte Amerika ziet.


Wat bizarre herinneringen die ik meemaakte:

1) De Amerikaan: doordat je alleen gaat rijden, ben je geforceerd met amerikanen te praten. Je gaat je waarschijnlijk kapot lachen om het 'over enthousiaste' wat je altijd op TV ziet (WOW THAT's AMAZING!!!) , maar zo zijn ze echt.

2) Je kan doorrijden en bent niet van een groep afhankelijk. Toen we afstapten in Wyoming in een klein dorpje om te eten om 19:00, vroeg de serveerster waar wij vandaan kwamen vanwege ons rare dialect. Toen wij zeiden "The Netherlands", begreep ze ons niet. Toen vervolgde ik met "West Europe", reageerde ze met mond en ogen wagenwijd open en zei ze "Oh my god, what are you doing here????" :+ Ze vertelde dat het overgrote gedeelte van de Amerikanen niet eens buiten hun staat komt. (laat staan een paspoort heeft)
Na het eten besloten om toch nog effe door te rijden, een avondritje door de woestijn over de US 287. Het was pikdonker (geen straatverlichting), onweer in de verte was te zien (bliksem), de temperatuur was heerlijk en dan die gele wegmarkering he... het enige wat je dan ziet, het voelde helemaal als de film "The Terminator"
(geen opnames van)

3) Hillbilly's en Yankee's
Op een maandagavond opzoek naar een bar in Casper (waar alles dicht was) werden we op straat uitgescholden voor homo's vanuit pickup met Amerikaanse vlag die voorbij kwam scheuren.

4) Dit is een kleine cut die ik voor je heb gemaakt uit de film toen ik er was, adembenemende rijervaring op 3:02, ik denk dat een hoop dit park niet kennen / niet bezocht hebben. De voorste rijder op de HD Road King ben ik :+



5) Wij kwamen PER TOEVAL op Route66 uit..... En dat hadden we niet in de gaten vanwege de bordjes, maar omdat er ineens Amerikaanse vlaggen, neon verlichting, duitsers, propvolle restaurants en propvolle terrasjes opdoken. We hebben overnacht in 1 van de stadjes die zo hysterisch toeristisch is (Williams, na de Canyons) en dan zie je hoe nep dat allemaal is.

6) Op een HD is zelfs een snelweg rijden in de VS geweldig (buiten de grote steden uiteraard). Voornamelijk omdat het niet drukbevolkt is en de snelwegen zowat leeg zijn (De I90 door NTL Lolo park was adembenemend).

7) Storend maar het went: de kroeg. Een bruine kroeg zoals wij hier hebben hebben ze daar ook, maar dan niet bruin, overal tafels, iedereen zit te vreten en overal schermen met baseball en voetbal.


Heul veul plezier met plannen, dit gaat een monsterrit worden, weet ik zeker :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan