Route data logging app?

Jurrien

Die hard MF'er
20 apr 2005
879
6
Hallo,

Voor fietsers heb je hele leuke apps waarbij je ontelbare gegevens kunt bij houden. Strava om maar een populaire te noemen. Ik gebruik het zelf ook en het is erg leuk. Het competitieve aspect vind ik minder interessant, maar om te zien waar je overal geweest bent vind ik erg leuk. Ik zou zoiets voor de motorfiets ook heel leuk vinden. Bestaat het? Ik kan zo snel niks vinden.

Gewoon gps-logging apps zijn er wel en genoeg ook, maar dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel een app die wat meer met de data doet dan alleen één route laten zien.

Je hebt voor Strava bijvoorbeeld ook een ding, 'veloviewer tiles', waarin een kaart is opgedeeld in vierkante hokjes en elk hokje kun je afvinken door er een keer geweest te zijn. De uitdaging is dan om je vierkant zo groot mogelijk te maken. Ik denk dat dit heel verslavend kan werken als dit ook voor de motor zou bestaan.

MaxSquare.png


(afbeelding niet van mij)
 
Ik vermoed Strava niet werkt op de motor omdat je alle snelheidsrecords aan diggelen rijdt. Maar dat weet ik niet zeker.
 
Ik gebruik ramblr, werkt prima:

1587380936636.png



Uiteindelijk kan je vanaf de website alle routes downloaden in KML formaat, alles aan elkaar plakken en in Google Earth uitlezen:
1587380983092.png


De service is gratis op 1 onderdeel na: het live tracken.
 
Relive is er een die een mooie videoweergave maakt van wat je gereden hebt, wil je alleen kale data verzamelen, dan is een app als gpxlogger wel wat voor je.
 
Grappig, ik was net aan het zoeken naar hetzelfde.
Ik ben een fervent Strava gebruiker en zou het inderdaad op de motor ook erg leuk vinden.

Beetje gegoogled en apps die wel interessant lijken:
Rever, lijkt zoals ik nu kan zien het meeste op Strava, deze ga ik uitproberen (alleen jammer dat offline maps betaald is)
Pirelli Diablo Super Biker, meer circuit georiënteerd, zaken als ronde tijden, lean angle etc.
Eat Sleap Ride, ook een soort strava achtige app alleen moet je hier voor het tracken betalen geloof ik.

Als er nog meer tips zijn, keep em coming!
 
Lijkt me ook leuk om te kunnen bijhouden, heb ik ook eens iets om over "op te scheppen" bij de koffiezetautomaat bij mijn wielrencollega's :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan