route eiffel ,wie heeft het ?

Road devil

MF veteraan
14 mei 2002
2.502
0
Borne
hallo ,

we gaan dit jaar naar de eiffel heen met de motor , maar wie heeft er nog een route ?

je maakt me er erg blij mee p.s. ook tips zijn meer dan welcome !!!
 
Maar daar mag je volgens mij in de weekeinden maar gedeeltelijk rijden. De rest is voor motoren gespert. vergeet er niet bij te vertellen dat ze er vaak met laserguns staan.
 
In de buurt van de Nurburgring kun je prachtig sturen. Als je toch de Eifel ingaat mag je het stuk tussen Blankenheim en Adenau zeker niet missen, dat is een mooi binnenkomertje. Daarna kun je eventueel richting Cochem (aan de Moezel).

Veel stuurplezier!! :] :] :]

full
 
hee bedankt das perfect die routes.. Maar hoe meer hoe beter. Misschien willen we de ardennen ook nog mee nemen is dat wat ?
 
In de buurt van de Nurburgring kun je prachtig sturen. Als je toch de Eifel ingaat mag je het stuk tussen Blankenheim en Adenau zeker niet missen, dat is een mooi binnenkomertje. Daarna kun je eventueel richting Cochem (aan de Moezel).

Veel stuurplezier!! :] :] :]

(Afbeelding)

Dat zijn de betere borden :} Dan weet ik dat ik er even goed voor moet gaan zitten :9~
 
In de buurt van de Nurburgring kun je prachtig sturen. Als je toch de Eifel ingaat mag je het stuk tussen Blankenheim en Adenau zeker niet missen, dat is een mooi binnenkomertje. Daarna kun je eventueel richting Cochem (aan de Moezel).

Veel stuurplezier!! :] :] :]

(Afbeelding)
Hee, dat bord heb ik zaterdag nog gezien (bij Cochem dan)! Dat was wel een :9~ weg! Helaas wilden mijn voor-rijders niet harder dan 80 ;( Halverwege fantastisch uitzicht vanaf de parkeerplaats over het hele dal met kasteel. Daarna effe gewacht met vertrekken, en toen moest ik toch echt wat harder rijden om de groep weer bij te houden O-)
 
Hey :]
Als ik me er even tussen mag mengen:
Er zijn toch zeker een paar Godfather-routes, routes die je niet mag missen, wegen die je absoluut gefahren moet hebben, bochten en hellingen die je absoluut genomen moet hebben?
Kijk dan hoef ik me niet druk te maken over andermans routes, maar met tips op bovenstaande requests kan ik mijn eigen route gaan baseren, dus kom maar op met die routenummers!
Greetz, Jeronimo.
 
In het topic over t weekend heerlen (moet je ff zoekfunctie gebruiken) staan routes voor de eiffel en voor de ardenne!
Veel plezier!
 
Tip van een frequente bezoeker, blijf weg uit Cochem tijdens t hoogseizoen, kom niet te veel in de buurt van de Ring ( stikt sinds de nieuwe verscherpte Rasen ist Out actie van de stiekeme flitsers) mijdt de wegen met een B ervoor (Bundesstrassen).
Neem willekeurig welke weggetjes rond Gerolstein en Prum, praaaaaachtig asfalt, bijna geen verkeer, glooiende bochtige wegen door weilanden waar je mijlenver kunt kijken.......

Ik ben er nu een keer of 40 geweest en nog steeds niet uitgekeken.

Langs de Moezel is t stikdruk met Showbikers die er op een terras gaan zitten na elke 10 km. Leuk als je er van houd.....

Tip: koop een Marco Polo kaart 1:110.000 verkrijgbaar bij Aral pompstations voor 4,95 euroaflevering 18 Rhein/Mosel. Alle weggetjes staan eropmet aangegeven welke schilderachtig zijn (en die zijn dat dan ook echt).

En als je op een terras gaat eten kijk dan even of ze Strammer Max op t menu hebben staan....mmmmmmmmmmmmmmmmmmmm


Veel plezier, :]

Grtz Tup
 
Ardennen, hmmm, mooie omgeving, voor de auto. Mij te slecht wegdek en te vage wegaanduidingen, maar misschien heb ik net pech gehad. Liever niet meer in ieder geval....

Grtz Tup
 
Als je je emailadres even geeft (of mailt), mijn adres staat in mijn profiel, dan heb ik een aanrijroute voor je vanaf venray, 4 routes in de Eifel, en een terugrijroute in xls format, zijn gemakkelijk aan te passen op een willekeurig start/eindpunt net boven Cochem
 
Maar daar mag je volgens mij in de weekeinden maar gedeeltelijk rijden. De rest is voor motoren gespert. vergeet er niet bij te vertellen dat ze er vaak met laserguns staan.
Klopt, zelfs afgelopen maandag nog een bekeuring opgelopen in een klein dorpje. Deze agenten waren echter zeer coulant, slechts 1 bekeuring voor de hele groep en de bekeuringen zijn gelukkig nog lang niet zo extreem hoog als in Nederland.
Juli en augustus controleren ze extra veel, met name binnen de bebouwde kom en bij wegopbrekingen.
 
Klopt, zelfs afgelopen maandag nog een bekeuring opgelopen in een klein dorpje. Deze agenten waren echter zeer coulant, slechts 1 bekeuring voor de hele groep en de bekeuringen zijn gelukkig nog lang niet zo extreem hoog als in Nederland.
Juli en augustus controleren ze extra veel, met name binnen de bebouwde kom en bij wegopbrekingen.

Je hebt Mail
 
Terug
Bovenaan Onderaan