route maken op je Garmin.. welk toestel?

Trotsetukker

Die hard MF'er
10 apr 2007
637
0
Nijmegen
beste motorrijd(st)ers,

ik ben van plan om een navigatie systeem te kopen en kosten technisch wil ik eerst de optie voor een 2e hands bekijken.
Nu wil ik graag 2 opties er op hebben.
- direct op het toestel routes maken
- track lock (je navi onthoud je gereden route als je lekker aan het buitenspelen bent)

welke toestellen komen in aanmerking naast de 660?
en wat zijn duidelijk no go toestellen?

alvast dank!
 
beste motorrijd(st)ers,

ik ben van plan om een navigatie systeem te kopen en kosten technisch wil ik eerst de optie voor een 2e hands bekijken.
Nu wil ik graag 2 opties er op hebben.
- direct op het toestel routes maken
- track lock (je navi onthoud je gereden route als je lekker aan het buitenspelen bent)

welke toestellen komen in aanmerking naast de 660?
en wat zijn duidelijk no go toestellen?

alvast dank!

Volgens mij voldoen de meeste Garmin toestellen maar ook de Riders van Tomtom aan jouw voorwaarden.
Moet overigens zeggen dat het maken van routes op het toestel niet echt plezierig werkt.. waarom doe je dit niet gewoon op een laptop of pc via Basecamp of Tyre?
 
het blijkt dat de 340/350 deze opties niet bezitten. maar fijn om te weten dat de 500/550 dit wel bezit.

En natuurlijk zal ik ook routes maken via de PC maar op vakantie hou ik er van niet alles van te voren vol te hebben gepland. het is heerlijk om 's avonds op de camping de route van de volgende te bedenken met een kaart naast je. kort om, meer vrijheid en gemak.
 
Volgens mij heeft de 350 die optie wel hoor. Mijn reisgenoot rijdt met een 350LM en die kan het ook gewoon.

Ik vind het prima werken en ik doe het tijdens vakanties altijd zo. Je krijgt de routes welliswaar niet zo gedetailleerd als via Basecamp of een dergelijke programma, maar een laptop heb ik op vakantie niet bij me, en aangezien ik vooraf nooit weet waar ik heen ga is thuis maken geen optie. Het is wat meer werk dan via de computer, maar een kwestie van de goeie viapunten opzoeken en je komt een heel eind.
 
grappig dat er tegenstrijdige berichtgeving is over de 350. een kennis van mij zegt dat routes maken niet op het toestel kan, enkel via basecamp en dan op het toestel zetten.
zal eens bellen met GPS.nl

de 590 is wel heel erg gaaf maar brand een gat in je portemonnee.
 
grappig dat er tegenstrijdige berichtgeving is over de 350. een kennis van mij zegt dat routes maken niet op het toestel kan, enkel via basecamp en dan op het toestel zetten.
zal eens bellen met GPS.nl

Ik ben er eigenlijk wel vrij zeker van. Ik neem aan dat je bedoelt dat je zelf een begin, eind en tussenplaatsen kiest en dat het apparaat daar zelf een route van maakt toch?
 
De 590LM is het vlaggeschip, dus heeft alle toeters en bellen zoals je beschrijft.
Nadeel, groot en duur..
 
zumo 390 kan dit.
maar bij het samenstellen van een route veel tussenstops/waypoints met alleen de zumo (best wat werk) zou ik ook een pen+papier bij de hand nemen.
Opschrijven, dan in goede volgorde in de gps stampen.
 
Tomtom rider -> Tyre. Die Amerikaanse troep gaat om de haverklap stuk en de support is om te huilen :9
 
Laatst bewerkt:


Wat in zo'n situatie nog heel interessant kan zijn is een tablet met windows er op. Ook met de modellen van ca 150 euro is dat heel goed te doen. Ik was er althans zelf zo enthousiast over dat ik er een video'tje over maakte. Zie
Basecamp/Mapsource op de tablet: kan dat? — MrGPS

Overigens kun je op de ZUmo3xx ook prima routes op het toestel zelf maken. De optie kronkelwegen is best heel aardig, maar alleen als je in een omgeving bent waar ook daadwerkelijk veel kronkelwegen zijn. Bijvoorbeeld in NL of vlak Duitsland zul je veel over N-wegen gaan. Geldt imho ook voor de Rider5.

De nieuwe rider400 lijkt dat laatste echter veel beter te doen dus, als je geen haast hebt met aanschaf, misschien ook goed de testen die komende weken zullen verschijnen af te wachten.
Zie ook TomTom Rider 400 - second impression - testride Andalusië — MrGPS
 
Ik heb al m'n routes in de cloud staan(box)en er is altijd wel ergens een computertje te vinden waar ik de nav aan kan koppelen.
 
Wat in zo'n situatie nog heel interessant kan zijn is een tablet met windows er op. Ook met de modellen van ca 150 euro is dat heel goed te doen. Ik was er althans zelf zo enthousiast over dat ik er een video'tje over maakte. Zie Basecamp/Mapsource op de tablet: kan dat? — MrGPS

Overigens kun je op de ZUmo3xx ook prima routes op het toestel zelf maken. De optie kronkelwegen is best heel aardig, maar alleen als je in een omgeving bent waar ook daadwerkelijk veel kronkelwegen zijn. Bijvoorbeeld in NL of vlak Duitsland zul je veel over N-wegen gaan. Geldt imho ook voor de Rider5.

De nieuwe rider400 lijkt dat laatste echter veel beter te doen dus, als je geen haast hebt met aanschaf, misschien ook goed de testen die komende weken zullen verschijnen af te wachten.
Zie ook TomTom Rider 400 - second impression - testride Andalusië — MrGPS
De 35x heeft die optie helaas niet |(
 
Laatst bewerkt:
ik heb gekozen voor de 390. afgelopen weekend al erg veel plezier van gehad! routes maken gaat erg mooi al is een aparte kaart of google maps wel een zeer nuttig hulpmiddel als je snel wat plaatsnamen voor route punten wil opzoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan