"Route mobiel royeert klanten"

En laat me raden: geen enkele automonteur rijd met een gereedschapssetje in z'n
auto ('k ken er zelf een paar) :+


Zeker - mijn hele achterbak ligt vol :+ :+
Denk eens na man - een kapotte dynamo repareer je niet zo maar even - als je het zelf al kan dan ben je er toch al vlug een uurtje of 2 a 3 mee bezig en ik denk niet dat de politie het leuk vind als je dat op een gevaarlijk punt gaat staan doen.
 
Ik ben een van de gelukkigen die "geroyeerd" zijn. heb ze een bedankbriefje gestuurd want het scheelt me de moeite van opzeggen, wat ik toch al van plan was. Ze misleiden mensen door te vergelijken met de ANWB Wegenwacht. Routemobiel sleept echter alleen weg, en doet dat niet eens zelf maar huurt daar anderen voor in. Er komt geen monteur aan te pas wat betekent dat voor het kleinste akkefietje, wat een wegenwachter in 2 minuten oplost, routemobiel je auto bij je garage voor de deur zet. Dat betekent dus a) je auto een tijd kwijt (leuk als het in het weekend gebeurt) en b) extra reparatiekosten.
Destijds zijn we min of meer toevallig lid geworden. Blij dat ik er vanaf ben.
O ja, mijn auto is prima onderhouden, gewoon 2x pech gehad. Maar dat wordt ze al te duur. De vergelijking met banken vind ik wel op zijn plaats.
 
ik was allang blij dat iemand anders ons hielp om de auto in de berm te duwen. En we waren niet met de bedrijfswagen,dus inderdaad, geen gereedschap bij ons. De volgende dag weigerde de anwb de auto ook nog eens naar onze garage te slepen. We hebben hem toen maar voor de deur gerepareerd. Fijn hoor, zo'n woonplaatsservice.(kennis van ons had ons naar huis gesleept,maar daar hebben we dus wel ruim 1,5 uur op moeten wachten.)
 
De ANWB doet in principe hetzelfde hoor. Ze hanteren hun regels iets anders. Maar het royement is alleen indien men meerdere malen op hetzelfde mankement stuit en duidelijk is dat het aan ondehoud ligt. ALleen accu al 3 keer leeg stat mag je geveogelijk aannemen dat er iets loos is en een bezoek aan de garage gewenst is.

En uit ervaring kan ik mededelen dat de ANWB ook niet zaligmakend is. Een halve dag wachten is ook mij wel eens overkomen. Of repatriering uit het buitenland weigeren van een auto met een volledig in de soep gedraaide motor omdat men vond dat het te repareren was in 24 uur. B| De motor ligt nu op de schroothoop.
 
Goed man, dus eigenlijk moet je zelf een beetje automonteur zijn om in aanmerking te komen voor hulp bij die pannekoeken?

Er is volgens mij geen hond in nederland die een accu gaat vervangen omdaat hij er al 5 jaar inzit, die dingen vervang je meestal pas als ze kapot gaan.

Als je één keer in de 5 jaar met een lege accu staat zal dat ook geen reden zijn je te royeren. Als je 5 keer met een lege accu in dezelfde maand hebt gestaan had je hem natuurlijk wel na de eerste keer kunnen vervangen.

Mike
 
De ANWB doet in principe hetzelfde hoor. Ze hanteren hun regels iets anders. Maar het royement is alleen indien men meerdere malen op hetzelfde mankement stuit en duidelijk is dat het aan ondehoud ligt. ALleen accu al 3 keer leeg stat mag je geveogelijk aannemen dat er iets loos is en een bezoek aan de garage gewenst is.

Dit is gewoon onzin. Ik ben absoluut geen ANWB fan (vanwege mindere ervaring met motorverzekering) maar de wegenwachters zijn wel degelijk monteurs en over het algemeen verdomd goede ook. Je uitleg over de redenen voor royement kloppen ook niet.
 
Een beetje concurrentie is wel goed voor de ANWB,ik hoor van diverse mensen dat ze wel wat sneller op een oproep reageren als voor de tijd van Routemobiel
En ik heb nog nooit klachten gehad ,ze helpen altijd prima
 
Ze werken samen met Europ Assistance "Europ Assistance heeft in Nederland een fijnmazig netwerk van 140 pechhulpbedrijven, met tezamen zo’n 1000 voertuigen. Deze staan allemaal voor u klaar - 24 uur per dag, 7 dagen per week." dus zo gek is dat niet ;)

De ANWB heeft 1100 voertuigen dus RM zou je bijna evenvaak moeten zien rijden. Ik vind ook dat klanten met een halfdooie accu die al meerdere keren in een week stilgestaan hebben op hun vingers getikt mogen worden, dat doet de ANWB ook, maar een royement lijkt me erg ver gaan.

Ik ben en blijf lid van de ANWB, nadat ik eens precies uitgezocht heb hoe routemobiel te werk gaat, zeker als je meerdere voertuigen hebt.
 
Sinds de vakantie (auto net voor de beurt geweest, maar toch problemen) ben ik weer heel erg blij dat ik lid ben van de ANWB!
Omdat de monteur onder de auto aan het werk moest heeft hij op zondagmorgen(!) een lijstje afgebeld met bedrijven in de buurt waar hij de auto op de brug kon zetten. Vervolgens zijn we daar samen naartoe gereden, en heeft door de reparatie van een brandstofleiding ervoor gezorgd dat we toch onbezorgd op vakantie konden.

Hulde aan de Wegenwacht!
 
als je lid bent van de anwb helpen ze je voor een bedrag met alle voertuigen en bij route/ mobiel betaal je overal apart voor.
 
Een kapotte dynomo valt niet te repareren
Dan was het lampje wat dat aangeeft zeker ook kapot.
Als je dynamo het begeeft zit je niet gelijk zonder spanning toch?
Dus waarom stilvallen op een groot kruispunt?
 
De ANWB is ook niet alles hoor, hebben mij al 3x in een korte periode gewoon laten staan. Klacht is nog steeds niet opgelost en naar behoren af gehandeld.
Ik weet wel dat auto's ouder dan 10 jaar niet welkom zijn bij RB, dus toch maar bij de ANWB blijven dan he.
Je had 'm ook na de 1e storing naar een garage moeten brengen.... de ANWB is ook geen rijdende ondehoudsdienst..

Je moet niet verwachten dat ze een probleem aan je auto of motor blijvend oplossen langs de kant van de weg.. (ANWB help wel veel mensen om weer verder te rijden ipv enkel wegslepen zoals RB)
 
De ANWB doet in principe hetzelfde hoor.

Dat is niet helemaal waar - als ze binnen een bepaaldetijd een dynamo aan kunnen komen willen ze hem er ook nog wel eens inzetten, maar dan moet je wel geld meegeven als ze dat ding gaan halen.

Ik heb een keer stil gestaan met kapotte bougiekabels - ANWB mannetje belde een garage - vroeg wat het kostte - ging ze halen - en heeft ze erin gezet
 
Dan was het lampje wat dat aangeeft zeker ook kapot.
Als je dynamo het begeeft zit je niet gelijk zonder spanning toch?
Dus waarom stilvallen op een groot kruispunt?
Soms zie je juist het lampje niet branden als de dynamo niet meer oplaadt en de accu nog wel werkt.... daar moet je eerst een keer achter komen door stil komen te staan met zo'n auto. Zelf heb ik het ook nooit geweten dat het zo was en in het onderhoudsboekje stond er ook niks over. (Bij mijn auto brandt bij starten de acculamp. Brandt ie niet dan is de dynamo kennelijk stuk... moet je maar net weten). Overigens... als je niet weet dat je dynamo stuk is merk je aan je auto ook weinig. Je koplampen branden wat minder fel of je radio stopt ermee... maar ja... als je die nou net niet aan hebt staan. En dan ineens doet ie het niet meer... kan dus best op een groot kruispunt gebeuren. :? -O-
 
Soms zie je juist het lampje niet branden als de dynamo niet meer oplaadt en de accu nog wel werkt.... daar moet je eerst een keer achter komen door stil komen te staan met zo'n auto. Zelf heb ik het ook nooit geweten dat het zo was en in het onderhoudsboekje stond er ook niks over. (Bij mijn auto brandt bij starten de acculamp. Brandt ie niet dan is de dynamo kennelijk stuk... moet je maar net weten). Overigens... als je niet weet dat je dynamo stuk is merk je aan je auto ook weinig. Je koplampen branden wat minder fel of je radio stopt ermee... maar ja... als je die nou net niet aan hebt staan. En dan ineens doet ie het niet meer... kan dus best op een groot kruispunt gebeuren. :? -O-
Das wel raar. Sinds die lampjes bestaan gaan ze branden zodra je de kontactsleutel omdraait. dan check je of alle lampjes die moeten branden dat ook doen (olie,accu, evt. watertemp en motormanagement) vervolgens start je de motor en controleer je of ze uit gaan. checkerdecheck.

ben ik dus echt benieuwd wat voor merk jij rijd want ik moet de eerste auto nog tegen komen waar een lampje uitgaat als er iets mis is.
Dus voor het starten mag ie branden maar na het aanslaan vd motor MOET het uitgaan.
Brand het helemaal niet dan is of, het lampje stuk of je hebt een draadbreuk.
 
What's next??? :+

Aan de andere kant, als ze het in 1 keer goed fixen dan hoeven ze het niet steeds weer te doen... :+
 
het is mij ook overkomen tot 2x aan toe, alles viel uit, zelfs de benzinemeter stond op 0, en ja ook mijn auto viel uit midden op de snelweg, gelukkig had ik wel vaart genoeg om hem vlug aan de kant te zetten, de ANWB heeft mij prima geholpen :Y :}
je wekt mijn nieuwsgierigheid en dus blijf ik lichtelijk off-topic.
Merk-type-bouwjaar??
Wel goed gehandeld!! sommigen gaan op de rem en komen links stil te staan. :X
ANWB is en blijft DE..... :}
 
Ik vind het een goede zaak dat ze mensen die geen onderhoud plegen en WEER voor hetzelfde euvel die lui oproepen (bijv een accu niet vervangen terwijl dit wel moest) uit hun bestand gooien.. Hulde.. Als je auto/motor wil rijden moet je het onderhoud erbij nemen :}
 
ANWB :}

Hebben mij 25 jaar terug uitstekend geholpen ondanks het feit dat ik geen lid was.
Ik hoefde het ook niet te worden; de betreffende man vond hetgeen mij overkomen was dermate lullig (wielen lagen er ale 4 onderuit, na poging tot diefstal) dat hij het voor nop deed!

Ik ben toen alsnog direct uit eigen beweging lid geworden en heb er geen minuut spijt van gehad.

Dat Route Mobiel is een commerciele :r instelling en die zijn kennelijk geen hulpdienst zoals de ANWB.

Massaal opzeggen die hap!
 
je wekt mijn nieuwsgierigheid en dus blijf ik lichtelijk off-topic.
Merk-type-bouwjaar??
Wel goed gehandeld!! sommigen gaan op de rem en komen links stil te staan. :X
ANWB is en blijft DE..... :}
In mijn geval:
Je doet de sleutel in het contactslot en dan gaan er inderdaad allemaal rode lampjes branden. Normaliter brandt dan het lampje van je accu ten teken dat alles klaar is om te starten. Sleutel omdraaien en gaan.
Maar als je lampje van de accu NIET brandt is dat een teken dat je dynamo niet goed werkt waardoor de accu dus een probleem heeft. Moet je net weten . Ik kwam er pas achter toen ik stilstond langs de snelweg -O- . Ik had nog voldoende vaart om m op de vluchtstrook stil te zetten maar niks doet het nog... zelfs je alarmlichten niet! Meneer ANWB legde me uit hoe dat zit en vertelde dat dit meestal niet bekend is bij berijders. (ik dacht ook altijd dat als er wat mis was er wel een lampje ging branden... hier is het dus andersom). Oh het gaat trouwens om een peugeot 205.. wel een bakkie uit 1990 hoor.

Maar ANWB rules... ik word altijd geholpen bij pech. Maakt niet uit of ik in de bedrijfsbus van een vriend rondreed, mn eigen karretje of mn motor (met laatste ANWB gelukkig nog euh ...afkloppen maar O-) ). Een lege accu kan toch gebeuren... om iemand dan gelijk te royeren vind ik nogal ver gaan. Ja t kan 2 keer gebeuren maar daarna heb je m heus wel vervangen.
 
Dit is gewoon onzin. Ik ben absoluut geen ANWB fan (vanwege mindere ervaring met motorverzekering) maar de wegenwachters zijn wel degelijk monteurs en over het algemeen verdomd goede ook. Je uitleg over de redenen voor royement kloppen ook niet.


Uh leg ff uit waar ik meld dat de anwb geen monteurs zijn :?
 
Meneer ANWB legde me uit hoe dat zit en vertelde dat dit meestal niet bekend is bij berijders. (ik dacht ook altijd dat als er wat mis was er wel een lampje ging branden... hier is het dus andersom). Oh het gaat trouwens om een peugeot 205.. wel een bakkie uit 1990 hoor.
Nooit geweten. weer wat geleerd.
*D
 
Terug
Bovenaan Onderaan