Dan kan ie em toch zelf ook wel repareren
Ik ga toch ook geen brandweerman helpen bij het blussen van brand
Een kapotte dynomo valt niet te repareren
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dan kan ie em toch zelf ook wel repareren
Ik ga toch ook geen brandweerman helpen bij het blussen van brand
Een kapotte dynomo valt niet te repareren
En laat me raden: geen enkele automonteur rijd met een gereedschapssetje in z'n
auto ('k ken er zelf een paar)
Goed man, dus eigenlijk moet je zelf een beetje automonteur zijn om in aanmerking te komen voor hulp bij die pannekoeken?
Er is volgens mij geen hond in nederland die een accu gaat vervangen omdaat hij er al 5 jaar inzit, die dingen vervang je meestal pas als ze kapot gaan.
De ANWB doet in principe hetzelfde hoor. Ze hanteren hun regels iets anders. Maar het royement is alleen indien men meerdere malen op hetzelfde mankement stuit en duidelijk is dat het aan ondehoud ligt. ALleen accu al 3 keer leeg stat mag je geveogelijk aannemen dat er iets loos is en een bezoek aan de garage gewenst is.
Ze werken samen met Europ Assistance "Europ Assistance heeft in Nederland een fijnmazig netwerk van 140 pechhulpbedrijven, met tezamen zo’n 1000 voertuigen. Deze staan allemaal voor u klaar - 24 uur per dag, 7 dagen per week." dus zo gek is dat niet
Dan was het lampje wat dat aangeeft zeker ook kapot.Een kapotte dynomo valt niet te repareren
Je had 'm ook na de 1e storing naar een garage moeten brengen.... de ANWB is ook geen rijdende ondehoudsdienst..De ANWB is ook niet alles hoor, hebben mij al 3x in een korte periode gewoon laten staan. Klacht is nog steeds niet opgelost en naar behoren af gehandeld.
Ik weet wel dat auto's ouder dan 10 jaar niet welkom zijn bij RB, dus toch maar bij de ANWB blijven dan he.
De ANWB doet in principe hetzelfde hoor.
Soms zie je juist het lampje niet branden als de dynamo niet meer oplaadt en de accu nog wel werkt.... daar moet je eerst een keer achter komen door stil komen te staan met zo'n auto. Zelf heb ik het ook nooit geweten dat het zo was en in het onderhoudsboekje stond er ook niks over. (Bij mijn auto brandt bij starten de acculamp. Brandt ie niet dan is de dynamo kennelijk stuk... moet je maar net weten). Overigens... als je niet weet dat je dynamo stuk is merk je aan je auto ook weinig. Je koplampen branden wat minder fel of je radio stopt ermee... maar ja... als je die nou net niet aan hebt staan. En dan ineens doet ie het niet meer... kan dus best op een groot kruispunt gebeuren.Dan was het lampje wat dat aangeeft zeker ook kapot.
Als je dynamo het begeeft zit je niet gelijk zonder spanning toch?
Dus waarom stilvallen op een groot kruispunt?
Das wel raar. Sinds die lampjes bestaan gaan ze branden zodra je de kontactsleutel omdraait. dan check je of alle lampjes die moeten branden dat ook doen (olie,accu, evt. watertemp en motormanagement) vervolgens start je de motor en controleer je of ze uit gaan. checkerdecheck.Soms zie je juist het lampje niet branden als de dynamo niet meer oplaadt en de accu nog wel werkt.... daar moet je eerst een keer achter komen door stil komen te staan met zo'n auto. Zelf heb ik het ook nooit geweten dat het zo was en in het onderhoudsboekje stond er ook niks over. (Bij mijn auto brandt bij starten de acculamp. Brandt ie niet dan is de dynamo kennelijk stuk... moet je maar net weten). Overigens... als je niet weet dat je dynamo stuk is merk je aan je auto ook weinig. Je koplampen branden wat minder fel of je radio stopt ermee... maar ja... als je die nou net niet aan hebt staan. En dan ineens doet ie het niet meer... kan dus best op een groot kruispunt gebeuren.
bla bla bla
je wekt mijn nieuwsgierigheid en dus blijf ik lichtelijk off-topic.het is mij ook overkomen tot 2x aan toe, alles viel uit, zelfs de benzinemeter stond op 0, en ja ook mijn auto viel uit midden op de snelweg, gelukkig had ik wel vaart genoeg om hem vlug aan de kant te zetten, de ANWB heeft mij prima geholpen
In mijn geval:je wekt mijn nieuwsgierigheid en dus blijf ik lichtelijk off-topic.
Merk-type-bouwjaar??
Wel goed gehandeld!! sommigen gaan op de rem en komen links stil te staan.
ANWB is en blijft DE.....
Dit is gewoon onzin. Ik ben absoluut geen ANWB fan (vanwege mindere ervaring met motorverzekering) maar de wegenwachters zijn wel degelijk monteurs en over het algemeen verdomd goede ook. Je uitleg over de redenen voor royement kloppen ook niet.
Nooit geweten. weer wat geleerd.Meneer ANWB legde me uit hoe dat zit en vertelde dat dit meestal niet bekend is bij berijders. (ik dacht ook altijd dat als er wat mis was er wel een lampje ging branden... hier is het dus andersom). Oh het gaat trouwens om een peugeot 205.. wel een bakkie uit 1990 hoor.