Route n260 in spanje in gpx beschikbaar?

ex-motorloos

MF veteraan
28 aug 2013
2.624
1.260
Deventer
Beste reizigers,

Binnen enkele dagen vanaf nu wil ik de n260 van West naar Oost rijden.

Heeft iemand van jullie die misschien als gpx (garmin) bestand voor mij beschikbaar?

Alvast bij voorbaat bedankt!
 
Mooie weg maar ga er ook aub een keer van af want de omliggende wegen zeker rondom alle stuwmeren zijn nog vele malen leuker. N260 is gewoon hard rijden en je mist al het mooiere wat er om heen ligt.
 
Mooie weg maar ga er ook aub een keer van af want de omliggende wegen zeker rondom alle stuwmeren zijn nog vele malen leuker. N260 is gewoon hard rijden en je mist al het mooiere wat er om heen ligt.
Bedankt voor je tip. Iets om onderweg in gedachten te houden.
Wel nog een vraagje erover: wat bedoel je precies met vele make leuker rondom een stuwmeer? Bochtiger? Mooier landschap? Iets anders?
 
ik heb destijds een 3 daagse route gemaakt door die van motoplus, de toeren sectie, aan te passen .
als je dat nou niet kan vinden of kan aanpassen laat het dan even weten/citeren , dan zoek ik hem op.
de rijrichting zou ik zelf niet zo mee zitten, passen zijn zelden 1 richting ;)
en de N260 word alleen meegepakt als er een leuk stuk in zit, de weg zelf staat prima aangegeven en heeft zo uit mn hoofd ook n260 II achtige zijtakken.

*Edit* uit nieuwsgierigheid even gekeken en als je met de muis over een M op de kaart gaat, op de motoplus site, word soms niks getoont en soms zie je de route in de vorm van allemaal waypoint, als een pop op. als er niks verschijnt is de route ook niet te downloaden. misschien voor leden ?
 
ik heb destijds een 3 daagse route gemaakt door die van motoplus, de toeren sectie, aan te passen .
als je dat nou niet kan vinden of kan aanpassen laat het dan even weten/citeren , dan zoek ik hem op.
de rijrichting zou ik zelf niet zo mee zitten, passen zijn zelden 1 richting ;)
en de N260 word alleen meegepakt als er een leuk stuk in zit, de weg zelf staat prima aangegeven en heeft zo uit mn hoofd ook n260 II achtige zijtakken.

*Edit* uit nieuwsgierigheid even gekeken en als je met de muis over een M op de kaart gaat, op de motoplus site, word soms niks getoont en soms zie je de route in de vorm van allemaal waypoint, als een pop op. als er niks verschijnt is de route ook niet te downloaden. misschien voor leden ?
Je zou me een groot plezier doen door je aangepaste route met me te delen. Via pm misschien? Op dit moment zit ik nog op een camping net boven Bordeaux. De route van West naar Oost heeft dan de voorkeur *D.
 
Je zou me een groot plezier doen door je aangepaste route met me te delen. Via pm misschien? Op dit moment zit ik nog op een camping net boven Bordeaux. De route van West naar Oost heeft dan de voorkeur *D.
kan je bovenstaande gpx openen en bekijken ?

ik maak overal een track van en laat dan het scherm gewoon aanstaan en volg het lintje, al dat links recht aanwijzingen hoef ik niet, kost alleen maar stroom.
en die aangepast route moet ik vanavond even zoeken op de andere pc.
die slingert als een malloot en ben je 3 dagen onderweg he, ik stak 3 keer de grens over , zo uit mn hoofd.
 
ach PM mag, maar zo vind iemand dit topic nog eens als die zoekt op n260 :)
ik zag dat je op de pc via MF een gpx kan openen om te bekijken, maar als ik dat deed zag ik alleen de waypoints en niet de route.
afhankelijk van wat je wil kan je natuurlijk zien via welke plaatsen de afzonderlijke stukken lopen, deze track gaat namelijk over de 11 mooiste Pyreneeën passen en is eigenlijk een rondrit met meerdere rondjes , dus helemaal rijden zal niet de bedoeling zijn en als ik mijn oorspronkelijke track nog kan vinden is het die je hier ziet met de lussen eruit geknipt.

voor het geval de gpx vieuwer niet werkt :

Exmotorloosgaatverdwalen.jpg
 
Via Bourdeaux is via Pau en olorie saint marie rijden de makkelijkste manier om de route op te pakken.
in mijn screenshot zijn de meeste plaatsen niet te leven vanwege het zoomniveau . rtwtools suckt nogal met zoomen. als je de complete gpx in je garmin kan zetten en bekijken lijkt me dat veruit de makkelijkste manier om zelf te kijken hoe het leuk rijden is.
Door Spanje is bijna 1 rechte streep , ik kan aan de hand van de fotos van toen wel gaan kijken welke stukken ik mooi vond en dan rijd jij alsnog gewoon recht door spanje ;)
als er nog iets is hoor/lees ik het wel.

p.s pau en oloron zijn bekende pelgrim plaatsen, misschien leuk om doorheen te rijden, die zijn meestal wel pittoresque qua kerkjes en kastelen.
Lourdes heb ik zelf nog overnacht met de motor, was erg leuk.
 
Beste reizigers,

Binnen enkele dagen vanaf nu wil ik de n260 van West naar Oost rijden.

Heeft iemand van jullie die misschien als gpx (garmin) bestand voor mij beschikbaar?

Alvast bij voorbaat bedankt!
Even opnieuw beginnen, met de informatie die je hier inmiddels gelezen en gezien heb, hoe zou je bovenstaand verhaal nu schrijven ?
Want als er niks in verandert is zou ik zeggen , volg de bordjes ;)
 
Als iemand kan zeggen wat er zo uniek is aan basecamp tov andere programma's hoor ik dat graag. ik vermoed een beetje noodzaak als je een Garmin hebt ?
 
Via Bourdeaux is via Pau en olorie saint marie rijden de makkelijkste manier om de route op te pakken.
in mijn screenshot zijn de meeste plaatsen niet te leven vanwege het zoomniveau . rtwtools suckt nogal met zoomen. als je de complete gpx in je garmin kan zetten en bekijken lijkt me dat veruit de makkelijkste manier om zelf te kijken hoe het leuk rijden is.
Door Spanje is bijna 1 rechte streep , ik kan aan de hand van de fotos van toen wel gaan kijken welke stukken ik mooi vond en dan rijd jij alsnog gewoon recht door spanje ;)
als er nog iets is hoor/lees ik het wel.

p.s pau en oloron zijn bekende pelgrim plaatsen, misschien leuk om doorheen te rijden, die zijn meestal wel pittoresque qua kerkjes en kastelen.
Lourdes heb ik zelf nog overnacht met de motor, was erg leuk.
Lourdes ben ook ik al eens geweest met de motor. Mijn motor liep die dagen heel beroerd en de gedachte was om er heilig lourdeswater overheen te gooien.

Dat hielp inderdaad! Nou ja, in de zin dat de motor iets schoner werd, hij :X
Als iemand kan zeggen wat er zo uniek is aan basecamp tov andere programma's hoor ik dat graag. ik vermoed een beetje noodzaak als je een Garmin hebt ?

liep er niet minder beroerd om.
 
het geloof scheelt mij niks, maar het zijn mooie dorpen om te zien.
als de eerder geplaatste route of screenshot niet voldoende is hoor ik het wel als je een beeld hebt hoe je wilt rijden.
 
Heb dit voorjaar ook een gedeelte van die N260 gereden, schitterend rijden daar, had geen bestand op de navigatie, borden volgen ging ook prima.
Let wel op loslopende koeien in de hogere gedeeltes, had er bijna eentje voor de wielen.
 
Niet ale (stuw)meten abdij de N260 zijn goed gevuld. Deze is bij l'ainsin. Het lijkt wel of iemand d'r stop eruit heeft gehaald en de boel is leeggelopen, hahaha.
 

Bijlagen

  • 20220726_160144.jpg
    20220726_160144.jpg
    346,7 KB · Weergaven: 22
Terug
Bovenaan Onderaan