Route naar Bilbao

Ik maak de laatste jaren vrijwel geen routes meer. Ik start Kurviger of TomTom met bochtige wegen. Tik een punt aan dat redelijk in de uiteindelijke richting ligt en door landschappelijk mooi gebied als dat er is. En dan laat ik me verrassen :) En repeat.
 
Weinig. Ik had avontuurlijke ouders. Wij gingen met een oude Peugeot 504 helemaal naar Marokko.

Naar Algeciras Cadiz? Daar met de boot over?
Ik weet helemaal waar je het over hebt, prachtige zeer mooie tijden waren dat, hier ook zeer avontuurlijke ouders, destijds met de Peuget 305, de Ford Taunus, of met de J7 camper, boot erachter en vanuit Rota vissen, altijd spannend met die galbakken vd Gendarme en Guardia civil destijds, maar hele mooie tijden, heel erg veel die rit gemaakt,al die Morakanen 1 keer per jaar naar hun thuisland, vondt het mooi om te zien, stukje Europees, Arabische cultuur geschiedenis van Rutwat mij betrefd👍
 
Naar Algeciras Cadiz? Daar met de boot over?
Ik weet helemaal waar je het over hebt, prachtige zeer mooie tijden waren dat, hier ook zeer avontuurlijke ouders, destijds met de Peuget 305, de Ford Taunus, of met de J7 camper, boot erachter en vanuit Rota vissen, altijd spannend met die galbakken vd Gendarme en Guardia civil destijds, maar hele mooie tijden, heel erg veel die rit gemaakt,al die Morakanen 1 keer per jaar naar hun thuisland, vondt het mooi om te zien, stukje Europees, Arabische cultuur geschiedenis van Rutwat mij betrefd👍
Ja, met de boot van Algeciras naar Ceuta en van daaruit verder naar Tetouan. Mooie reizen ook door de binnenlanden van Spanje, Burgos, Salamanca. Ben echt op jonge leeftijd op bijzondere plekken geweest. Ronda. Het Alhambra in Grenada. Maar ook in tal van andere landen.
Mijn zusjes en ik waren ondankbare krengen, die alleen maar naar een camping wilde met een zwembad direct over de grens met Spanje. Dat rondreizen hoefde van ons niet zo. 😂

Later ben ik ze er natuurlijk dankbaar voor geweest en mag ik me gelukkig prijzen dat ik de halve wereld heb gezien. Zij hebben daar de aanzet toe gegeven. Mijn kinderen zijn ook wereldreizigers geworden en al mijn kleinkinderen hebben we weekendjes meegenomen naar alle belangrijke Europese hoofdsteden, zodat een voorsprongetje hadden als ze met aardrijkskunde op school startte.
 
Soms zou je kunnen bedenken dat heel ver reizen gewoon te veel is met kleine kinderen.

Rondje Marrokko (Tanger-Ceuta) en weer terug Zuid-Spanje deden wij vóór de kleine kinderen. Is aan hen niet besteed.
In die periode haalde ik (net niet) de Spaanse grens. Ver genoeg en er was disco, strand en zwembad.
Paar jaar terug zelf weer een rondtrip Andalusië gemaakt. Weer alle tijd om de mooie bouwsels te kunnen bekijken.
Daarbij Gibraltar wél kunnen bekijken. Ooit eerder toen ik er was, bleek de grens gesloten ivm politiek conflict.

Het mooie is dat mijn kinders inmiddels zelf rondritten maken om (dezelfde?) oude steden te zien.
 
Soms zou je kunnen bedenken dat heel ver reizen gewoon te veel is met kleine kinderen.

Rondje Marrokko (Tanger-Ceuta) en weer terug Zuid-Spanje deden wij vóór de kleine kinderen. Is aan hen niet besteed.
In die periode haalde ik (net niet) de Spaanse grens. Ver genoeg en er was disco, strand en zwembad.
Paar jaar terug zelf weer een rondtrip Andalusië gemaakt. Weer alle tijd om de mooie bouwsels te kunnen bekijken.
Daarbij Gibraltar wél kunnen bekijken. Ooit eerder toen ik er was, bleek de grens gesloten ivm politiek conflict.

Het mooie is dat mijn kinders inmiddels zelf rondritten maken om (dezelfde?) oude steden te zien.

Als je er van begin af aan mee gaat reizen dat gaat dat gewoon heel goed is mijn ervaring.
 
Terug
Bovenaan Onderaan