Route naar Frankrijk

Wolfman

MF veteraan
4 mrt 2003
4.254
13
Ridderkerk
De dochter van mijn vrouw zit op een camping in Frankrijk. Vrijdag is zij jarig en nu willen wij als verassing langskomen. De camping ligt net naast de grens van Zwitserland ter hoogt van het meer van Geneve.

Nu hebben diverse mensen mij afgeraden om via Maastricht, luik, Luxemburg, Mets, en Nancy te gaan. Veel wegwerkzaamheden en erg druk. Volgens hun kan je beter via Duitsland rijden. Dus via de E31 naar Mannheim en dan via de E35 richting Basel.

Voordeel is dat je in Duitsland harder kunt rijden, maar als ik op de kaart kijk lijkt het mij best wel ver omrijden.

Zijn er hier toevallig mensen die ervaring met deze routes hebben?
 
ik ben (met blik welliswaar) afgelopen winter naar Les Menuires in de Franse Alpen gereden, via Duitsland en Zwitserland, rijdt erg goed door, geen oponthoud bij Tolpoorten, en het autobaanvignet voor een jaar lang toegang tot Zwitzerland is goedkoper dan de tol (voor enkele reis!!). Ik kan het aanraden!
 
Vorige week een paar dagen naar de Alpe d'Huez geweest (daar getourd met niet gemotoriseerde fiets).
Heenweg gewoon de 'standaardroute" genomen. Via Maastricht, Luik, Luxemburg, Metz Lyon. Alleen in België last van vertraging gehad (uurtje vertraging opgelopen) en verder de reguliere drukte bij tolpoortjes.
Terugweg via Strasbourg Freiburg - Koblenz - Venlo gereden. De a31 in noordelijke richting is namelijk bij Metz afgesloten.
Slects 150 km omgereden, waren in 12 uurtjes thuis inclusief uitgebreide tussenstops.
Meer info op klikkerdeklik!
 
Als je eenmaal in duitsland zit, gewoon door duitsland blijven rijden tot in zwitserland en dan door zwitserland richting westen.
 
Iedereen bedankt voor je antwoord.

Het gaat dus door Duitsland worden.
Zal een lange rit worden op een dag met zijn tweeen. Ik ben het wel gewend maar ik denk dat het mijn vrouw erg tegen gaat vallen. :X
 
Ik zit dus met precies hetzelfde.
Ik ga maandag naar De Flying Dutchman te Flaine en was eerst ook van plan om via Duitsland, Zwitserland te rijden, maar kwam ook aan het twijvelen.
Dit komt omdat ik de bovenstaande route redelijk goed ken en behoorlijk zaai vindt.
Via Luxemburg/Frankrijk is nieuw voor me en heb geen idee wat me te wachten staat qua snelwegkwaliteit, tolprijs, en mooie omgeving (ja de heenreis is bij mij ook al vakantie ;) )
Ben er dus ook nog niet uit, en zal dit topic goed blijven volgen.
 
beter een topic op zijn gat dan een topic in je gat.


Ik ga zondag in één dag naar de Ardeche (zuid-Frankrijk) op de motor (1100 km?). Ik ga waarschijnlijk via de route du soleil (dus via luik,dijon en lyon). Geen idee wat me te wachten staat... t zal wel lekker druk zijn. -O-

Naar de Vogezen en de Franse Alpen ben ik altijd via Dld. gegaan. Eenvoudige route... hoge gemiddelden... *O* maar komend weekend is t druk en zal dat toch niet lukken... ik kies dus voor de Route du Soleil. Maar als je naar de Franse Alpen wilt zou ik in toch kiezen voor de duitse route.

Let wel op: in dld is t niet toegestaan om tussen de file door te rijden O-) O-) O-)
In Frankrijk mag je zelfs over de file heen rijden *O*
 
Ga bij venlo over de grens, pak even een stukje duitsland mee (niet allemaal snelweg maar rijdt heel goed door) en kom weer op je oude route bij luxemburg. vandaar gewoon autoroute du soleil.

[me]Tamiya is te lui om een kaartje erbij te pakken en het even te laten zien B| [/me]
 
Nog even een tip voor de route-du-soleil-gangers. Het is de moeite waard om het stuk a31 voor Lyon te vermijden. Ergens voorbij dijon meen ik kun je kiezen: A31 Lyon of A43(geloof ik) geneve / grenoble. Moet je maar even op de kaart kijken, die ik nu niet bij de hand heb, da's een snelweg (ook peage) die min of meer paralel loopt (aan de oostkant) van de A31. Deze weg komt ook bij Lyon uit, maar je hoeft dan niet dwars door de stad en het is een veel rustiger stuk snelweg. Nog redelijk nieuw ook, dus goed wegdek.

Goeie reis allemaal :W
 
Nijmegen - Venlo - Maastricht is 't meest irritante stukkie.

Daarna is iedere route een verademing, is mijn ervaring.
 
Over een 3-tal weken staat er een reisje naar Colmar op de Agenda. Is Duitsland (lees venlo-freiburg-basel) dan ook goed te doen? Lijkt wel erg veel om! Maastricht, Luik, Luxemburg trekt me niet, maar via Antwerpen nooit meer. A´dam Luxemburg via Antwerpen was 7,5 uur, Luxemburg- amsterdam via luik 4 uur!!Zwaar in Dubio dus! Hellup! Duitsland of Belgie/Luxemburg? Ik hoef nl. niet naar Lyon e.v.
 
Ik zou de tijd nemen en een MOOIE route rijden. Wij (Bochtenkoning en ik) waren vorig jaar nog in Annecy, dat is ongeveer waar je naartoe moet denk ik. Enfin de route die we reden staat hier: http://reisverslagen.habbiebabbie.net (klik op Motor vakantie Mont Blanc / Frankrijk)
 
Ik ben inmiddels weer terug.

Ik ben gereden via Venlo Manheim en dan richting Freiburg. Was goed te doen.
Dus de E31 afrijden en ongeveer bij Manheim naar de E35.
Binnen 6 uur was ik in Mullhouse.

Of via Luik Luxemburg....enz sneller of beter is weet ik niet. Maar mijn route was prettig rijden. En lekker snel. Veel boven de 200 kunnen rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan